ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 61.95 58,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MĄDROŚĆ MENTORINGU INTELIGENCJA COACHINGU SPRZEDAŻ I SKUTECZNOŚĆ MENEDŻERSKA W STYLU MENTORINGOWYM


RADŁOWSKI G.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 61.95 Twoja cena  58,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mądrość Mentoringu Inteligencja Coachingu

Sprzedaż i skuteczność menedżerska w stylu mentoringowym

Współcześnie umiejętność uczenia się, jak również uczenia innych jest ważna w każdym aspekcie ludzkiej aktywności.
Tym bardziej że żyjemy w czasach, w których nauczyć się — od uczyć się i nauczyć się na nowo, już w zaktualizowanej wersji — to warunek sprawnego poruszania się na rynku pracy zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Menedżerów i liderów interesować będzie przede wszystkim umiejętność nauczania standardów pracy, a także zarządzania przez potencjał. W obszarach sprzedaży natomiast przyda się umiejętność skutecznego oferowania rozwiązań poprzez oferowane usługi i produkty. To właśnie było dla autora inspiracją do napisania tej książki, której nadał oryginalną formułę.


Znajdziesz tu wiele nawiązań do świata marketingu, nauki, sportu czy sztuki — choć z pozoru to różne dziedziny, okazują się podobne w obszarze edukacji do sukcesu.

Kwestię zastosowania metod mentoringowych i coachingowych autor przeplata z refleksją nad codziennymi wyzwaniami, w ramach których też jesteśmy „coachowani” i „mentorowani” — zarówno w pracy, jak i w sytuacjach nieformalnych. Ta intelektualna podróż zawiera również dynamiczne studia przypadków globalnych firm, których nazwy znamy z mediów i z tego, że jesteśmy po prostu konsumentami. Ćwiczenia, które możesz wykonać w trakcie lektury, pozwalają bardziej wniknąć w rozumienie i wyczucie świata biznesu — nauczyć się go jeszcze lepiej rozumieć. Mentoring i coaching jest tutaj nie tylko metodą, ale przede wszystkim współczesnym stylem nauki sprzedawania innym idei, pomysłów, jak również usług i produktów — w bardziej ludzki, upodmiotowiający sposób. Autor pokazuje, jak wykorzystać tę zmienioną perspektywę i nowoczesne metody nauczania do kształcenia profesjonalnych sprzedawców, menedżerów oraz trenerów sprzedaży. W przystępnej formie przybliża także problemy, które mogą wystąpić podczas prowadzenia edukacji menedżerskiej, trenerskiej oraz szkolenia szeregowych pracowników sprzedaży. Spojrzysz na nie inaczej — z perspektywy nauki własnej efektywności.


Grzegorz Radłowski — doradca strategiczny w zakresie sprzedaży i operacji, trener, mentor, coach biznesu (certyfikacja ICC Individual i Team Coaching ICC). Autor książek biznesowych, badacz jakościowy, uczy na kierunkach związanych ze strategicznym zarządzaniem sprzedażą na Akademii Leona Koźmińskiego oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W ciągu ostatnich 18 lat pracował dla ponad 140 klientów instytucjonalnych i firmowych w Polsce i za granicą, zrealizował ponad 1400 dni szkoleniowych i doradczych. Jako ekspert ICAN Institute (wydawca „Harvard Business Review Polska”) prowadzi sesje szkoleniowe dla kadry zarządzającej najlepszych firm w Polsce. Jest właścicielem i zarządzającym Radwells Institute, gdzie wraz z gronem ekspertów pomaga firmom rozwijać sprzedaż i obsługę klienta.

Zabójcza lista podziękowań liderom, mentorom i coachom... 21

Paliwo: lider, mentor, coach, czyli synonimy i pierwsze metry 23

Kim jest lider, czyli 62 synonimy do znaczenia tej roli 24
Kim jest mentor, czyli 50 synonimów do znaczenia tej roli 25
Kim jest coach, czyli 11 synonimów do znaczenia tej roli 26

Mądrość 1/2. Znaki na drodze mądrości mentoringu i inteligencji coachingu w sprzedaży 27

Na początek kilka obrazów ludzi z 27. Biegu Powstania Warszawskiego 28
Google Maps, szkolenia za karę, złota rybka i konsekwencje dla nas 29
Edukacja w sprzedaży zamiast rozwoju, siła woli i kompetencje 31
Wiedza - trudna do upilnowania, a niezbędna w sprzedaży 32
Mariaż profesji sprzedaży z technologią, czyli sprzedawca pracownikiem wiedzy 34
Osobiste doświadczenia, czyli paradoksalnie o pracy w sprzedaży 37
Kilka słów o etyce 39
Korzystanie w środowisku sprzedaży z nauki, "popnauki" i "nienauki" - choć to wszystko to jakaś wiedza 40
Przebudzenie w zarządzaniu ludźmi, czyli styl kierowania 46
Antyprzykłady: przypadki zaobserwowane, czyli liderzy coachujący się życiowo 48
Dobry przykład, czyli mentoring organizacyjny z nadzieją i przemianą 50

Uwaga, ślisko 3/4. Zespoły sprzedaży - rety, co się dzieje? 55

Strategicznie, operacyjnie i zarządczo o wyzwaniach 56
Konstrukcja książki, czyli ślisko na 3/4 61
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha 66
Mentor z początku 66
Coach z początku 67
Przypowieść: "Możliwości - słuchaniem można zobaczyć" 67

Przystanek 1. Temperatura zespołów sprzedaży 73

Złożone zaangażowanie 74
Energia napędza do działania 76
Działanie napędza wiedzę i umiejętności 77
Wiedza i umiejętności napędzają postawę 78
Wybitna postawa daje jakość 78
Jakość to luksus i osiągnięcia w sprzedaży 80
Planowanie czy działanie? Oto jest pytanie! 82
Ćwiczenie: "Nieplanowane planowanie, planowane nieplanowanie" 83
Doświadczenia z sali szkoleniowej w pracy ze sprzedawcami oraz menedżerami sprzedaży i operacji 84
Wywoływanie temperatury sprzedaży 88
Ćwiczenie: "Temperatura mojego przywództwa, liderstwa" 88
Sposoby prowadzenia rozmowy, czyli przyczyny, skutki, emocje i wulkan Teide 90
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 1. 96
Mentor z przystanku 1. 96
Coach z przystanku 1. 97
Rozmowa ekspertów: Jacek Rozenek - trener biznesu, mentor, coach biznesu, aktor 98
Przypowieść dla mentora i coacha: "Oddychanie" 112

Przystanek 2. Narracja w mentoringu i coachingu - wymiany doświadczeń z dobrym wpływem 113

Narrator nie tylko w filmach 114
Narracja w życiu 114
Narracja w coachingu 115
Narracja w sprzedaży, czyli menedżerka Lilka, trener-prezes i Łukasz wyglądacz 119
Perswazja narracyjna i retoryczna - wykorzystanie w sprzedaży 122
Znów powrót do sensu 124
Perswazja narracyjna, czyli mentor lub coach w końcu ekspertem w sprzedaży 128
Za co cenią ludzi w środowisku sprzedaży? 132
Adidasy, czyli gdzie jeszcze jest obecna perswazja narracyjna, tyle że w marketingu 136
Narracja generalna 137
Narracja rozwojowa 139
Narracja edukacyjna 140
Narracja osiągnięć 142
Przykład z zarządzania zmianą (w zakresie nauki dobrych praktyk) dla refleksji mentora i coacha 143
Ćwiczenie: "Złap na tym, co robi dobrze" 144
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 2. 146
Mentor z przystanku 2. 146
Coach z przystanku 2. 147
Rozmowa ekspertów: Grzegorz Turniak - prezes Akademii Rekomendacji, przedsiębiorca 149
Przypowieść dla mentora i coacha: "Pobudzanie" 160

Przystanek 3. Przebudzenie w sprzedaży - otwarcie tunelu wyobrażonego 161

Przebudzenie zasobów i wyobraźnia 162
Przebudzenie do roli menedżera 164
Obiektywnie i subiektywnie osiągać więcej - kompetencje vs wyniki 169
Ćwiczenie: "Mentor profesji, uczeń profesji" 172
Przebudzenie w rozwoju, czyli co tak naprawdę osiągamy w sprzedaży 172
Doświadczenie z doradztwa i z sali szkoleniowej w branży farmaceutycznej 174
Przypadki zaobserwowane, czyli brak rozwiązań agencji wyjazdów nagrodowych 176
Obudzić w sobie lepszy nastrój czy jednak uczyć się profesji? 177
Cel rozwojowy, edukacyjny, subiektywny - przypadek z life coachingu 179
Cel rozwojowy, edukacyjny, subiektywny - przypadek "poprawy nastroju" lub realnej pomocy psychologicznej 180
Cel sprecyzowany, obiektywny - doradztwo bliższe ekonomii i psychologii biznesu 181
Wsparcie, wyniki i rozwój 182
Różnice w sprzedaży, czyli masz swoją niezdobytą górę 185
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 3. 187
Mentor z przystanku 3. 187
Coach z przystanku 3. 188
Rozmowa ekspertów: Danuta Dunajska - prezes zarządu ODiTK Consulting w grupie ODiTK w Gdańsku 190
Przypowieść dla mentora i coacha: "Rozwijanie" 202

Przystanek 4. Mapy mentoringowe i coachingowe, czyli stosunek do doświadczeń decyduje 205

Jakość doświadczeń i liczba wniosków, czyli zbuduj mapę 206
Jakościowa aktywność zawodowa 207
Talenty a fluktuacja pośród sprzedawców 209
Ćwiczenie: "Analiza segmentowa" 213
Opinia psychologa, czyli przymusić samego siebie do kolejnego kroku 214
Budować doświadczenia jak najwięksi piłkarze 216
Potrzeba przestrzeni do zarządzania zasobami 219
Zasoby z perspektywy coachee 221
Najlepsze i najgorsze cechy w sprzedaży okiem ekspertów 222
Ćwiczenie: "Nauka doświadczeń" 224
Układanie doświadczeń, czyli czy dołożyłeś wszelkich starań? 225
Ćwiczenie: "Technika technik, czyli Goldsmithowskie koło zmian" 229
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 4. 231
Mentor z przystanku 4. 231
Coach z przystanku 4. 232
Rozmowa ekspertów: Paweł Fortuna - psycholog biznesu, trener biznesu, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Psychologii KUL 234
Przypowieść dla mentora i coacha: "Unoszenie" 239

Przystanek 5. Mentor, coach - założenia, efektywność, szlifowanie doskonałości 241

Przypadek firmy Nike, czyli siła mentoringu doświadczeń 242
Warunki i okoliczności do mentoringu i coachingu 245
Szerzej, czyli gdzie właściwie wjeżdżasz 246
Podróż z przeszłości do sprzedaży z sensem 250
Ćwiczenie: "Doświadczenie wyjątkowego traktowania" 251
Szlify menedżerskie w roli mentora i coacha 253
Studium przypadku z praktyki - branża ubezpieczeniowa 256
Studium przypadku z praktyki - branża przewozowa i logistyczna 258
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 5. 260
Mentor z przystanku 5. 260
Coach z przystanku 5. 261
Rozmowa ekspertów: Jonathan Passmore - profesor psychologii w Katedrze Przywództwa i Coachingu na Uniwersytecie Evora w Portugalii 262
Przypowieść dla mentora i coacha: "Odkrywanie - paryskie bordo" 264

Przystanek 6. Mentoring w sprzedaży, czyli zachowanie ma kolosalne znaczenie 267

Mentor - źródło postawy i metodyki 268
Różnice między autorytetem a ekspertem - dlaczego to ma znaczenie? 269
Z dziennika eksperta sprzedaży 273
Mentoring i coaching a bycie liderem, czyli kto odpowiada za to, gdzie przyłożyć dźwignię 277
Role jako część edukacji mentora 281
Role wypełnione skryptami zachowań 285
Mentor jako badacz, etnograf 286
Zachowania asertywne, czyli nieoczywiste podejście 288
Konformizm i jego rola w zachowaniach zbiorowych i indywidualnych 290
Normatywne powody konformizmu 291
Marketing wykorzystujący konformizm 293
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 6. 293
Mentor z przystanku 6. 293
Coach z przystanku 6. 294
Rozmowa ekspertów: Jakub B. Bączek - trener mentalny sportowców, mistrz świata w siatkówce z reprezentacją Polski w 2014 roku 296
Przypowieść dla mentora i coacha: "Nauczanie" 298

Przystanek 7. Elastyczność, nauka, adaptacja do nowej inności 299

Podatny grunt dla sprzedawcy, menedżera, trenera, dyrektora sprzedaży 302
Grunt naturalnych predyspozycji 304
Ćwiczenie: "Naturalne predyspozycje w świecie sprzedaży" 310
Sztuka, nauka i rzemiosło sprzedaży 312
Mentor i coach a mentee i coachee, czyli konieczność preferencji osobowościowych 315
Ćwiczenie: "Jedno ważne pytanie" 319
Wymiary mentoringu ułatwiają rozumienie i dopasowanie 321
Ćwiczenie: "Wymiary relacji mentor-mentee" 322
Formuły smart learningowe jeszcze bardziej uelastyczniają uczenie 322
Nauka, uczenie, dynamika uczenia w sprzedaży 325
Leszno, garnki i apteka 328
Wdrożenie i nauka na błędach - z życia 331
Co czyni lidera efektywnym, czyli wciąż ta nauka 333
Adaptacja, czyli przekleństwo wiedzy a reguły i wnioski 334
Skuteczne nauczanie umiejętności - wyzwanie? 337
Świat VUCA i antykruchość, czyli dlaczego wyzwaniem jest uczyć innych i uczyć się w sprzedaży 338
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 7. 340
Mentor z przystanku 7. 340
Coach z przystanku 7. 341
Rozmowa ekspertów: prof. David Clutterbuck - visiting professor, Sheffield Hallam & Oxford Brookes Universitites; Ashridge Coaching MBA 342
Przypowieść dla mentora i coacha: "Inspirowanie" 344

Przystanek 8. Mądrość świadomości w sprzedaży i uskrzydlanie, czyli jak się edukujemy 345

Przemiana, refleksja, trendy 346
Ćwiczenie mentoringowe: "Wzorce/schematy" 351
Poziomy rozwoju społecznego 352
Jak wygląda komunikacja w tej spirali? 363
Uskrzydlanie w sprzedaży 366
Uruchamianie strumieni racjonalnego i emocjonalnego myślenia w sprzedaży 368
Ćwiczenie: "Osiem pytań sprawczego lidera" 369
Coaching a edukacja - kiedy się uczymy, a kiedy możemy mieć trudności nie do pokonania 370
Coaching, czyli pytania coacha i eksperta 374
Kiedy mówimy o sprawczym coachingu? 376
Ćwiczenie: "Motywy, czyli jak pomóc sprzedawcy zbudować kompetencje" 377
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 8. 378
Mentor z przystanku 8. 378
Coach z przystanku 8. 378
Rozmowa ekspertów: Rafał Schmidt - wieloletni dyrektor oddziału w firmie ubezpieczeniowej we Wrocławiu; CEO w SCHMIDT Recruitment & Sales 380
Przypowieść dla mentora i coacha: "Pragnienie" 382

Przystanek 9. Szósta funkcja menedżera sprzedaży 385

Piła inteligencji emocjonalnej menedżera u Menkesa 386
Feedback, czyli saldo zaangażowania i przekraczania 394
Teoria samodeterminacji prof. Edwarda Deciego, czyli kwestie ważne dla lidera 399
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 9. 401
Mentor z przystanku 9. 401
Coach z przystanku 9. 402
Przypowieść dla mentora i coacha: "Czekanie na przełom" 403

Przystanek 10. Jak uprawiasz zaufanie, tak kwitną standardy - choć ich nie weźmiesz w ręce 405

Procesy dydaktyczne w sprzedaży, czyli co to takiego 406
Uprawianie zaufania, czyli na ile to ma znaczenie w sprzedaży 408
Rozwiązanie: uprawianie produktywności 411
Narzędzia do uprawiania produktywności 417
Innowacyjne patrzenie, czyli coachingowe myślenie, nawykowe działanie, nowatorskie nazywanie 421
Ćwiczenie: "Cykl pięciu pytań do zamknięcia sprzedaży" 425
Menedżer, coach, trener, koordynator, administrator - jeden człowiek, wiele ról 427
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 10. 430
Mentor z przystanku 10. 430
Coach z przystanku 10. 431
Przypowieść dla mentora i coacha: "Uczenie, czyli płyń i przy tym pozostań mądrym" 432

Przystanek 11. Osiągnięcia, czyli wzmocnienia ewolucji i determinacji sprzedażowych 435

Warunki i tło wyuczalności w zespole 436
Metody i techniki mentoringowe bezcenne w ewolucji 444
GOLD 444
EDIC 445
PURE 446
CLEAR 447
Ekologicznie ucząc sprzedaży 448
Kierowanie jako trenowanie 449
Jaka kultura, taka absorpcja, czyli wciąż mały procent 452
Narracje do budowy zaangażowanego i pełnego sensu środowiska 454
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 11. 455
Mentor z przystanku 11. 455
Coach z przystanku 11. 455
Przypowieść dla mentora i coacha: "Poszukiwanie" 456

Przystanek 12. Coaching jako metoda realizacji aspiracji 459

Fioletowe krowy i czarne łabędzie, czyli ćwicz magnes uwagi 460
Zachowania Twojego pierwszego szefa 464
Homo coachingus i trzecia zasada dynamiki Newtona a oczekiwania działów sprzedaży 466
Ewolucja, czyli strumień pracy oraz nawyki w pierwszej kolejności 470
Ćwiczenie: "Matryca produktywności lidera" 473
Podsumowanie, czyli do mapy mentora, do mapy coacha z przystanku 12. 479
Mentor z przystanku 12. 479
Coach z przystanku 12. 480
Przypowieść dla mentora i coacha: "Nadawanie" 480
Na koniec, by dopełnić proces mentoringowo-coachingowy 483

Biogram autora 491
Bibliografia 495
Netografia 503

512 stron, 17.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022