|

ELEMENTY WYKONAWCZE UKŁADU STEROWANIA SILNIKA W PRAKTYCE WARSZTATOWEJ
SCHNEEHAGE G. wydawnictwo: WKŁ , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 56.00 Twoja cena 53,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Elementy
wykonawcze układu sterowania silnika w praktyce warsztatowej
Praktyczny poradnik
dotyczący elementów wykonawczych układów
sterowania współczesnych silników benzynowych i
wysokoprężnych samochodów osobowych i pojazdów
użytkowych.
Opisano
funkcje samodiagnozy oraz podstawy układów wtryskowych
benzyny i oleju napędowego, a następnie różne rodzaje
zaworów elektromagnetycznych (m.in. powietrza dodatkowego,
odpowietrzania zbiornika paliwa, ciśnienia paliwa, dawkowania paliwa,
ograniczenia ciśnienia paliwa, dozującego AdBlue, zmiennych faz
rozrządu, recyrkulacji spalin, ograniczenia ciśnienia doładowania),
silniki elektryczne (np. pompy paliwa, pompy zasilającej AdBlue, pompy
powietrza wtórnego, nastawnika przepustnicy, nastawnika
klapowego recyrkulacji spalin, zaworów klapowych układu
dolotowego, pompy cieczy chłodzącej), elementy grzewcze (m.in. sond
lambda, świec żarowych, podgrzewaczy paliwa, elektrycznie regulowanego
termostatu oraz pompy i zbiornika AdBlue) oraz cewki zapłonowe.
Przedstawiono
zarejestrowane w warunkach rzeczywistych przebiegi sygnałów
poszczególnych urządzeń wykonawczych wraz z ich
interpretacją.
Odbiorcy:
inżynierowie i technicy o specjalności samochodowej, pracownicy
warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci
wyższych uczelni o specjalności samochodowej oraz uczniowie
szkół średnich o profilu samochodowym.
Przedmowa
7
1. Funkcja
samodiagnozy 9
1.1. System OBD 9
1.2. Samodiagnoza aktuatora (sterownika) 13
1.3. Osprzęt pomiarowy 16
1.4. Modulacja szerokości impulsu (PWM) 17
2. Układ
wtryskowy benzyny 19
2.1. Wiadomości wstępne 19
2.2. Centralny wtrysk paliwa 20
2.3. Centralny wtrysk paliwa (Opel, Ford) 22
2.4. Wielopunktowy pośredni wtrysk paliwa. 23
2.5. Bezpośredni wtrysk paliwa przez wtryskiwacze elektromagnetyczne 26
2.6. Bezpośredni wtrysk paliwa przez wtryskiwacze piezoelektryczne 28
3. Układ
wtryskowy oleju napędowego 31
3.1. Pompowtryskiwacze elektromagnetyczne 31
3.2. Pompowtryskiwacze piezoelektryczne 33
3.3. Układ wtryskowy Common Rail 36
4.
Zawory elektromagnetyczne. 46
4.1. Zawór powietrza dodatkowego (zawór
regulacyjny biegu jałowego) 47
4.2. Zawór odprowadzania par paliwa (zawór
odpowietrzenia zbiornika paliwa) 48
4.3. Zawór wyłączający sekcji tłoczącej 50
4.4. Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (Common Rail) 51
4.5. Zawór regulacyjny dawkowania paliwa (Common Rail) 52
4.6. Zawór ograniczający ciśnienie/dawkowanie paliwa
(bezpośredni wtrysk benzyny) 55
4.7. Moduł dozujący AdBlue 57
4.8. Zawór elektromagnetyczny zmiennych faz rozrządu 59
4.9. Zawór recyrkulacji EGR 60
4.10. Zawór elektromagnetyczny ograniczający ciśnienie
doładowania (obejściowy powietrza hamującego) 63
4.11. Elektropneumatyczny przetwornik ciśnienia (EPW) 64
5.
Silniki elektryczne 68
5.1. Elektryczna pompa paliwa o stałym wydatku (silniki ZI i ZS) 68
5.2. Elektryczna pompa paliwa o regulowanym wydatku 70
5.3. Pompa zasilająca AdBlue 72
5.4. Pompa powietrza wtórnego (silnik ZI) 75
5.5. Nastawnik przepustnicy 76
5.6. Nastawnik zaworu klapowego EGR (silniki ZS) 78
5.7. Zawory klapowe doładowania, zawory klapowe w kolektorze dolotowym
(silniki ZI) 80
5.8. Siłownik klap zawirowania w kolektorze dolotowym (silnik ZS) 81
5.9. Nastawnik ciśnienia doładowania (turbosprężarka) 82
5.10. Elektryczna pompa cieczy chłodzącej 84
6. Elementy
grzewcze 86
6.1. Grzałka sondy lambda 86
6.2. Standardowe świece żarowe (starsze silniki ZS) 88
6.3. Ceramiczne świece żarowe (nowsze silniki ZS) 90
6.4. Podgrzewacz paliwa 92
6.5. Elektrycznie regulowany termostat 93
6.6. Podgrzewacz pompy i zbiornika AdBlue, ogrzewanie towarzyszące 95
7. Cewki
zapłonowe 97
7.1. Wiadomości wstępne 97
7.2. Klasyczne cewki zapłonowe 97
7.3. Dwubiegunowe cewki zapłonowe 100
7.4. Indywidualne jednobiegunowe cewki zapłonowe 103
108
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.
|