ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 23.50 22,33   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORGANIZACJA I ZADANIA KRAJOWYCH IZB GOSPODARCZYCH SEKTORA TELEKOMUNIKACJI


MARCINIAK P.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 23.50 Twoja cena  22,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Organizacja i zadania krajowych izb gospodarczych sektora telekomunikacji

Tematyka izb gospodarczych rzadko jest przedmiotem zainteresowania doktryny, a w szczególności w odniesieniu do sektora telekomunikacji. Treść opracowania jest aktualna, a zarazem dyskusyjna w dynamicznie rozwijającym się obrocie gospodarczym.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Marii Królikowskiej-Olczak

Dzięki odpowiedniemu balansowi między teorią a praktyką [opracowanie] zachowuje cechy pracy naukowej. Atutami pracy są także jej forma, zwięzłość, poprawny język oraz odpowiednie wykorzystanie literatury naukowej i obowiązujących regulacji prawnych.

Z recenzji dr. Daniela Kawy

Praca dotyczy ciekawego – a często lekceważonego – zjawiska samorządów gospodarczych. Jej specjalizacja, czy wręcz niszowość stanowią o jej wartości. Prawdziwa wiedza to zawsze wiedza niszowa, daleka od efekciarskiej, a w gruncie rzeczy jałowej pseudoerudycji.

Z recenzji dr. Jakuba Rzymowskiego

Od autora
Wstęp
Słownik wybranych pojęć

1. Rozwój samorządności zawodowej i gospodarczej
1.1. Administracja gospodarcza - instytucja powierzenia
1.2. Pojęcie samorządu
1.3. Koncepcja samorządności zawodowej i gospodarczej
1.4. Okres międzywojenny w rozwoju samorządności specjalnej w Polsce

2. Modele samorządu gospodarczego na świecie
2.1. Model kontynentalny (Francja, Niemcy)
2.2. Model anglosaski (Wielka Brytania, Polska)
2.3. Model mieszany
2.4. Model administracyjny

3. Regulacje prawne dotyczące izb gospodarczych w Polsce
3.1. Ustawa z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych
3.2. Obszar działania izb gospodarczych i związane z nim wymagania formalne
3.3. Cele zawiązywania izb branżowych
3.4. Czy izby gospodarcze sektora telekomunikacyjnego są samorządem gospodarczym?
3.5. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach

4. Charakterystyka przedsiębiorców telekomunikacyjnych w Polsce
4.1. Przedsiębiorca i usługa telekomunikacyjna - definicje formalne
4.2. Struktura podmiotowa rynku telekomunikacyjnego w Polsce

5. Status prawny krajowych izb gospodarczych sektora telekomunikacyjnego
5.1. Geneza izb branży telekomunikacyjnej
5.2. Podobieństwa i różnice statutowej organizacji izb. Wewnętrzna organizacja KIGEIT, PIKĘ, PIIT i KIKE
5.3. Finansowanie działalności izb
5.4. Nadzór i kontrola działalności izb gospodarczych branży telekomunikacyjnej
5.5. Działalność lobbingowa izb gospodarczych

6. Organizacje branżowe niebędące izbami gospodarczymi, a podejmujące działania w sferze izb gospodarczych i ich ograniczenia
6.1. Izby handlowe
6.2. Stowarzyszenia
6.3. Związki pracodawców
6.4. Spółki
6.5. Inne podmioty lobbingowe?

7. Przyszłość izb gospodarczych w Polsce
7.1. Od przeszłości do teraźniejszości
7.2. Stan aktualny
7.3. Propozycje wprowadzenia systemu kontynentalnego
7.4. Alternatywny, subsektorowy model organizacji izb gospodarczych w Polsce

Zakończenie

Bibliografia

140 stron, oprawa miękka



Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022