ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KAPITAŁ LUDZKI A ZARZĄDZANIE WIELOMA POKOLENIAMI W ORGANIZACJI


WARWAS I. WIKTOROWICZ J. JAWOR-JONIEWICZ A.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 52.65 Twoja cena  50,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kapitał ludzki a zarządzanie wieloma pokoleniami w organizacji

We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy.

Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.

Wstęp 7

1. Kapitał ludzki i różnorodność generacyjna a współczesna funkcja personalna organizacji 13
1.1. Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi 13
1.2. Pokolenia na rynku pracy 22
1.3. Kapitał ludzki – ujęcie teoretyczne 33
1.4. Kapitał ludzki pracowników z perspektywy pokoleń – ogólna charakterystyka 40
1.5. Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji 55
Podsumowanie rozdziału 61

2. Zarządzanie wieloma pokoleniami – ujęcie teoretyczne 63
2.1. Wprowadzenie do zarządzania wieloma pokoleniami 63
2.2. Najważniejsze subfunkcje zarządzania multigeneracyjnego i ich realizacja w praktyce 69
2.3. Korzyści i bariery wdrożenia zarządzania wieloma pokoleniami 80
Podsumowanie rozdziału 89

3. Obraz pokoleń i zarządzanie multigeneracyjne w opinii pracodawców MŚP 91
3.1. Ogólna charakterystyka badania MŚP 91
3.2. Podmioty MŚP z perspektywy kapitału ludzkiego 95
3.3. Ocena kapitału multigeneracyjnego w świetle wyników badań pracodawców 101
3.4. Perspektywa generacyjna w zzl 110
3.5. Motywowanie pracowników z różnych pokoleń 115
3.6. Międzypokoleniowy transfer wiedzy – w kierunku wykorzystania multigeneracyjnego kapitału ludzkiego w organizacji 128
Podsumowanie rozdziału 131

4. Budowanie zaangażowania pracowników z różnych pokoleń w przedsiębiorstwach średnich i dużych 135
4.1. Pokolenia w miejscu pracy – w jaki sposób budować ich zaangażowanie? 135
4.2. Wokół pojęcia zaangażowania 136
4.3. Warunki pracy w opinii pracowników z różnych grup wieku 141
4.4. Najważniejsze czynniki kształtowania zaangażowania według pracodawców oraz pracowników w świetle badań jakościowych 144
4.5. Główne uwarunkowania kształtowania zaangażowania pracowników w świetle badań ilościowych 147
Podsumowanie rozdziału 156

5. Podsumowanie oraz rekomendacje dla zarządzania płynące z badań 159

Bibliografia 167

Spis rysunków, schematów i tabel 183

186 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022