|
KOD KULTUROWY JAK ZROZUMIEĆ PREFERENCJE WSPÓŁCZESNEGO KONSUMENTA MOTYWACJE WYBORCÓW CZY ZACHOWANIA TŁUMU
RAPAILLE C. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 54.90 Twoja cena 52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kod
kulturowy
Jak zrozumieć preferencje
współczesnego konsumenta, motywacje wyborców czy
zachowania tłumu
Kod
kulturowy został dotychczas przetłumaczony na 12 języków
(ostatnia edycja w Korei Południowej sprzedana w 250 000 egzemplarzy).
Planowane jest kolejne wydanie książki w USA, m.in. w związku z
premierą książki w Polsce oraz serialem Netflixa 13 kodów,
13 kultur. Książka jest lekturą obowiązkową na wielu amerykańskich
uczelniach wyższych o profilu biznesowym.
Co
różni ludzi na całym świecie?
Co takiego sprawia, że wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a
nie inne rzeczy?
Co kształtuje nasze podejście do miłości, uwodzenia i seksu?
Odpowiedzią na te pytania jest kod kulturowy.
Clotaire Rapaille, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku,
doradca większości firm z listy Forbes 100, spędził dekady, odkrywając
tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym
firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno
potrzeb rynku. Tworzył kampanie dla takich gigantów, jak
Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesięciu innych światowych
korporacji.
Rapaille
złamał system kodujący nasze zachowania. Częścią tego systemu stajemy
się w chwili naszych narodzin. Nieświadomie przyswajamy programy
funkcjonowania w świecie – kody kulturowe. To właśnie one
czynią z przedstawicieli Homo sapiens Amerykanów,
Niemców czy Polaków. To one sprawiają, że
przeżywamy swoje jednostkowe życie według zasad, których
sens pozostaje przed nami głęboko ukryty. System kulturowego kodowania
działa bowiem w sposób milczący i niewidzialny, delikatnie,
acz stanowczo popychając nas w kierunkach, w których
poruszamy się na co dzień.
Clotaire Rapaille zastosował swoją metodę do odkrycia tożsamości USA,
przeniknięcia istoty sera we Francji czy wydobycia idei samochodu w
Niemczech. Odkryte przez niego kody pozwalają zrozumieć fenomen
amerykańskiego prezydenta oraz przyczyniają się do sukcesu rynkowego
produktów pochodzących od firm ze szczytu światowego
biznesu. Na szczęście my również możemy poznać unikalną
metodę łamania kodów kulturowych, zyskując nowy rodzaj
wolności w otchłani otaczających nas zjawisk.
Kluczem
do nieświadomych procesów zachodzących w naszych umysłach są
historie, metafory i symbole związane z „filtrami”,
poprzez które odbieramy świat, nadajemy znaczenia,
podejmujemy decyzje.
Wiedza
o tym zaszyta jest w antropologicznych studiach nad mitami, w koncepcji
archetypów niezwykłego psychoanalityka C.G. Junga, a
współcześnie potwierdzona w badaniach nad mózgiem
– i w odniesieniu do naszych decyzji ekonomicznych opisana
przez badaczy ekonomii behawioralnej, z odkryciami noblisty Daniela
Kahnemana tak zwanych dwóch ścieżek myślenia – ta
szybsza jest właśnie symboliczna (Thinking, Fast and Slow).
Autor tej niezwykłej książki daje nam do użytku
„klucze” do tych nieświadomych procesów,
które – oby etycznie – mogą być
wykorzystane w wielu obszarach marketingu, wpływu społecznego i
perswazji.
To równie
wymagająca co obiecująca lektura, zaś przed nami praca nad lokalną
– tu w Polsce – adaptacją tych modeli i narzędzi.
Jacek Santorski, twórca i dyrektor programowy Akademii
Psychologii Przywództwa
Doktor Clotaire Rapaille –
prezes Archetype Discoveries Worldwide, światowej sławy badacz kultur i
ekspert rynku, osobisty doradca pierwszej dziesiątki CEO świata,
konsultant ponad połowy firm z rankingu Forbes 100.
Jego
wyjątkowe podejście do marketingu łączy w sobie głębokość analizy
psychoanalityka z uwagą biznesmena na kwestie praktyczne. Dr Rapaille
napisał ponad 17 książek.
Doktor Rafał Paprocki –
prezes ADW Eastern Europe, badacz zachowań konsumentów.
Ekspert w zakresie kodów kulturowych oraz utajonych
sterowników konsumpcji w Polsce. Twórca systemu
analizy postaw FREQSEM. Wykładowca akademicki, tłumacz,
podróżnik, medalista MŚ w trójboju siłowym
klasycznym.
OD
TŁUMACZA
WSTĘP DO POLSKIEGO WYDANIA
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1
NARODZINY
IDEI
ROZDZIAŁ 2
BÓLE
DOJRZEWANIA MŁODZIEŻOWEJ KULTURY
ROZDZIAŁ 3
ŻYCIE
NA OSI
ROZDZIAŁ 4
PRZETRWANIE
NADE WSZYSTKO
ROZDZIAŁ 5
WYCHODZĄC
POZA BIOLOGICZNE RAMY
ROZDZIAŁ 6
ZAROBIĆ
NA ŻYCIE
ROZDZIAŁ 7
NAUCZYĆ
SIĘ Z TYM ŻYĆ
ROZDZIAŁ 8
WIĘCEJ
ZNACZY WIĘCEJ
ROZDZIAŁ 9
ZŁOTA
KARTA TO NAJLEPSZE ALIBI
ROZDZIAŁ 10
CO
CI NOWOBOGACCY SOBIE MYŚLĄ?
ROZDZIAŁ 11
NIECHAJ
ROZSTĄPI SIĘ MORZE
ROZDZIAŁ 12
NIGDY
NIE DOROSNĄĆ, NIGDY SIĘ NIE PODDAĆ
ZAKOŃCZENIE
PODZIĘKOWANIA
368
stron, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|