ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA ISTOTA I INNOWACJE


GOSPODAROWICZ A. RED.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 66.39 Twoja cena  63,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Bankowość elektroniczna

Istota i innowacje

W ostatnich kilku latach obserwuje się bardzo szerokie wykorzystanie technologii informatycznych w świadczeniu usług bankowych. W szybkim tempie rozwija się tradycyjna bankowość internetowa, w ramach której pojawiło się szereg nowości. Szczególnie dynamicznie rośnie wykorzystanie smartfonów, a wraz z nim na pierwszy plan wysuwa się tzw. bankowość mobilna. Autorzy publikacji szczególną uwagę zwracają na najnowsze tendencje, tj. na Bank Web 2.0 oraz Bank Web 3.0. Liczba użytkowników tych nowych systemów ciągle rośnie, ułatwiają bowiem znacząco korzystanie z usług bankowych.

Podręcznik jest adresowany do studentów kierunków ekonomicznych. Rozważania w nim prowadzone mogą również zainteresować klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej.

Recenzowana praca ma niezaprzeczalny walor aktualności i przyczynia się do poszerzenia wiedzy na temat najnowszych zjawisk i procesów zachodzących w ważnym segmencie rynku finansowego. Ograniczenie zakresu rozważań do kilku wybranych zagadnień jest założeniem zasadnym, gdyż obecny stan rozwoju bankowości elektronicznej utrudnia przedstawienie wszystkich jej aspektów w ramach jednej pracy. Czytelną i zasadną intencją autorów było skoncentrowanie się na w miarę dogłębnym przedstawieniu kilku najnowszych zjawisk i procesów zachodzących w ramach bankowości elektronicznej, rzadko dotychczas prezentowanych w polskiej literaturze fachowej.

Prof. dr hab. Jerzy Węcławski
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Twórcy podręcznika to międzyuczelniany zespół autorski złożony z pracowników naukowo-dydaktycznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Wstęp

1. Charakterystyka bankowości elektronicznej (Katarzyna Zarańska, Marek Zborowski)
1.1. Pojęcie bankowości elektronicznej
1.2. Typologia bankowości elektronicznej
1.3. Historia rozwoju bankowości elektronicznej
1.4. Płatności internetowe i mobilne
1.4.1. Płatności internetowe
1.4.2. Karty wirtualne
1.4.3. Agencje płatności internetowych
1.4.4. Elektroniczna prezentacja i płatność rachunków (EBPP)
1.4.5. Płatności mobilne
1.5. Perspektywy rozwoju bankowości elektronicznej

2. System Bank Web 2.0 - bankowość społecznościowa (Marcin Gospodarowicz)
2.1. Pojęcie Web 2.0 i jego odniesienie do bankowości
2.2. Wykorzystanie serwisów społecznościowych w bankach
2.2.1. Blogi bankowe i mikroblogi
2.2.2. Bankowe fora dyskusyjne
2.2.3. Strony internetowe wiki
2.3. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing)
2.4. Syndykacja internetowa (Web syndication)
2.4.1. Podkasty
2.4.2. Widżety (Web widgets)
2.4.3. Folksonomia i chmury znaczników (tag clouds)
2.5. Serwisy społecznościowe i Facebook banking

3. Innowacyjne rozwiązania systemu Bank Web 3.0 (Emil Ślązak)
3.1. Wymiary innowacji w bankowości elektronicznej
3.2. Klienci Banku Web 3.0
3.3. Koncepcja Banku Web 3.0
3.4. Internet rzeczy
3.5. Rzeczywistość wirtualna (Virtual Reality)
3.6. Analityka predyktywna (predictive analytics)
3.7. Algorytmy zautomatyzowanego doradztwa finansowego (robo-advisor)
3.8. Big Data
3.9. Metody biometryczne
3.10. Blockchain jako fundament przyszłych innowacji finansowych

4. Bezpieczeństwo bankowości internetowej i bankowości mobilnej (Andrzej Gospodarowicz)
4.1. Bezpieczeństwo jako podstawowy warunek rozwoju bankowości internetowej i mobilnej
4.2. Zagrożenia występujące w bankowości internetowej i bankowości mobilnej
4.3. Zabezpieczenia stosowane w bankowości internetowej i bankowości mobilnej
4.3.1. Zabezpieczenia stosowane na potrzeby klientów
4.3.2. Zabezpieczenia stosowane na potrzeby banków

5. Aplikacje wybranych banków w zakresie bankowości elektronicznej (Magdalena Kozińska)
5.1. PKO Bank Polski
5.1.1. Bankowość internetowa
5.1.2. Bankowość mobilna
5.1.3. Oferta elektroniczna dla klientów biznesowych
5.1.4. Inteligo
5.2. Alior Bank
5.2.1. Bankowość internetowa
5.2.2. Bankowość mobilna
5.2.3. Oferta dla klientów korporacyjnych
5.2.4. Alior Sync/T-mobile usługi bankowe
5.3. Szanse i zagrożenia wynikające z rozwoju bankowości elektronicznej PKO BP i Alior Bank

Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Indeks

168 stron, Format: 16.7x23.5, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022