|
ZARZĄDZANIE PRZEZ ALGORYTMY
SZPRINGER W. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 54.90 Twoja cena 52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie
przez algorytmy
Zarządzanie przez
algorytmy przenika rzeczywistość społeczno-gospodarczą: od polityki i
rządzenia państwem, administracji publicznej aż do transformacji
różnych modeli biznesu, które w gospodarce
cyfrowej obejmują w zasadzie wszystkie sektory, z główną
rolą sektora finansowego.
Algorytmy są szczególnie przydatne w bankowości, gdzie
występują procesy z dużą ilością danych, nie zawsze ustrukturyzowanych
i łatwych w interpretacji, np. w obszarze cyberbezpieczeństwa,
identyfikacji klientów, zapobiegania oszustwom, zarządzania
ryzykiem, a także rozwiązań kognitywnych, robotyki, analizy Big Data,
data mining, automatycznego doradztwa.
Wykorzystanie
zautomatyzowanych mechanizmów bazujących na algorytmach
sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego służy także do kampanii
marketingowych, analizy obrazu i dźwięku, automatyzacji
procesów obsługowych (call center, procesów
windykacyjnych, sterowania głosowego aplikacją, wirtualnych
asystentów – chatbotów), czy
identyfikacji zagrożeń dla infrastruktury.
Zarazem
mało przejrzyste modele algorytmiczne mogą spowodować niezamierzone
konsekwencje. To może z kolei wpływać na pojawienie się nowych
systemowo ważnych graczy spoza obszaru regulowanego i zwiększać ryzyko
na poziomie polityki makroostrożnościowej. Innymi słowy, algorytmy w
zarządzaniu to miecz obosieczny, którym należy posługiwać
się ostrożnie, ponieważ ekonomiczne i prawne skutki stosowania tej
technologii są często nieoczekiwane i nieprzewidywalne.
300
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|