ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.20 50,54   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BIZNESPLAN PO POLSKU


TOKARSKI A. TOKARSKI M. WÓJCIK J.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2019, wydanie III

cena netto: 53.20 Twoja cena  50,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Biznesplan po polsku

„Powiedz mi to po polsku" — często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego, biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia.

W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu.

Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.

Wprowadzenie 9

1. Moje przedsiębiorstwo - pomysł na biznes i jego realizację (Maciej Tokarski) 11
1.1. Pomysł na biznes 11
1.2. Czy jestem przedsiębiorczy? 13
1.3. Nisza rynkowa, czyli jak znaleźć swoje miejsce na rynku 16
1.4. Franchising, czyli gdy brak nam pomysłu na biznes 17
1.5. A może współpraca z doświadczonym przedsiębiorcą? 20
1.6. A może spróbować działać w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP)? 21
1.7. Co należy rozważyć zakładając własną firmę? Czy lepiej być na swoim czy na etacie? 25
1.8. Wybór formy organizacyjno-prawnej prowadzonej działalności 32

2. Jak stworzyć profesjonalny biznesplan? (Andrzej Tokarski) 47
2.1. Co to jest biznesplan i dlaczego jest on ważnym dokumentem? 48
2.2. O czym należy pamiętać pisząc biznesplan? 61
2.3. Procedura tworzenia biznesplanu 62
2.4. Elementy składowe biznesplanu 65
2.5. Zawartość biznesplanu 71
2.6. Struktura biznesplanu 80

3. W jaki sposób dostosować swoją ofertę do potrzeb rynku? (Maciej Tokarski, Andrzej Tokarski) 89
3.1. Analiza rynku i branży 89
3.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego 94
3.3. Analiza strategiczna 97
3.4. Plan marketingowy 115

4. Jak uzyskać informację czy projekt będzie rentowny? (Maciej Tokarski, Jacek Wójcik) 127
4.1. Co to jest plan finansowy? 127
4.2. Do czego służą sprawozdania finansowe? 138
4.2.1. Bilans 141
4.2.2. Rachunek zysków i strat 152
4.2.3. Rachunek przepływów pieniężnych 159
4.3. Jak ocenić działalność przedsiębiorstwa - co to są wskaźniki finansowe? 168
4.4. Jak wyznaczyć próg rentowności oraz wielkości graniczne? 177
4.5. Określenie planowanych nakładów niezbędnych do realizacji danego przedsięwzięcia, wraz z informacją na temat źródeł finansowania - forma prezentacji 183
Załącznik nr 1 185
Załącznik nr 2 191
Załącznik nr 3 197

5. Jak sfinansować planowane przedsięwzięcie? (Maciej Tokarski) 201
5.1. Finansowanie rozwoju firmy 201
5.2. Zwrotne źródła finansowania 210
5.2.1. Kredyty bankowe i pożyczki 210
5.2.2. Fundusze pożyczkowe 217
5.2.3. Fundusze poręczeń kredytowych 218
5.2.4. Leasing 219
5.3. Bezzwrotne źródła finansowania 223
5.3.1. Dotacje dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy 223
5.3.2. Środki europejskie 226
5.4. Alternatywne formy finansowania firmy 238
5.5. Dźwignia finansowa 243

Zakończenie 249
O Autorach 251

238 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka



Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022