ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACYJNE KONTEKSTY KONSTRUKTYWIZMU


MOROZ J. SZWABOWSKI O. ŚWIRKO J. RED.

wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 40.00 Twoja cena  38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacyjne konteksty konstruktywizmu

Podstawowym celem prezentowanej monografii jest przedstawienie i przedyskutowanie możliwie najszerszych kontekstów konstruktywizmu. Przyjmując, iż konstruktywistyczny model kształcenia stanowi alternatywę dla edukacji o charakterze transmisyjnym, zrywając jednocześnie z dotychczasową ideologią funkcjonalistycznego społeczeństwa, wskazywaliśmy – choćby na mocy formuły zaproponowanej książki – na deliberatywny charakter zarówno samego konstruktywizmu, jak i koncepcji kształcenia zeń wyprowadzanej. W konsekwencji monografia Edukacyjne konteksty konstruktywizmu przybrała postać dwoistą – z jednej strony będąc pozycją o tematyce interdyscyplinarnej, obejmującej zagadnienia z epistemologii, filozofii nauki, pogranicza psychologii, teorii komunikacji i socjologii, a także szeroko pojmowanej pedagogiki; z drugiej zaś ogniskując ową interdyscyplinarność na problematyce edukacyjnej, gdzie poruszana tematyka tyczy się zagadnień stricte dydaktycznych.

(Jacek Moroz)

Jacek Moroz, O  „czytaniu” konstruktywizmu

I. Filozoficzne konteksty konstruktywizmu

Lotar Rasiński, Historyczna ontologia i granice dyskursu

Dariusz Zienkiewicz, Radykalny konstruktywizm nie dość radykalny. Fleck, Kuhn, Maturana – oferta dla humanistyki?

II. Badania pedagogiczne

Dariusz Kubinowski, Konstruktywizm aksjologiczny w jakościowych badaniach pedagogicznych

Oskar Szwabowski, Paradygmat i pedagogika

III. Dydaktyka z perspektywy konstruktywistycznego modelu poznania

Adam Skibiński, Nie możesz człowieka nauczyć niczego, możesz mu tylko pomóc odnaleźć to w sobie: credo Galileusza i poznawczy konstruktywizm dydaktyczny

Maria Kultaieva, Pädagogische Implikationen des Konstruktivismus von Niklas Luhmann

Olga Gonczarenko, Tradycja i nowoczesność w edukacji. Na marginesie uwag o dydaktyce Kazimierza Twardowskiego i Ernsta von Glasersfelda

IV. Aplikacje dydaktyki konstruktywistycznej

Michael Fleischer, Jaka jest młodzież? Czyli co się jej podoba i kim jest oraz – wręcz przeciwnie

Lyudmiła Gorbunova, Konstruktywizm w kształceniu dorosłych

Emilia Mazurek, Unschooling w perspektywie konstruktywizmu dydaktycznego

294 strony, Format: 12.0x19.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022