|
EDUKACYJNE KONTEKSTY KONSTRUKTYWIZMU
MOROZ J. SZWABOWSKI O. ŚWIRKO J. RED. wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 40.00 Twoja cena 38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacyjne konteksty
konstruktywizmu
Podstawowym
celem prezentowanej monografii jest przedstawienie i przedyskutowanie
możliwie najszerszych kontekstów konstruktywizmu.
Przyjmując, iż konstruktywistyczny model kształcenia stanowi
alternatywę dla edukacji o charakterze transmisyjnym, zrywając
jednocześnie z dotychczasową ideologią funkcjonalistycznego
społeczeństwa, wskazywaliśmy – choćby na mocy formuły
zaproponowanej książki – na deliberatywny charakter
zarówno samego konstruktywizmu, jak i koncepcji kształcenia
zeń wyprowadzanej. W konsekwencji monografia Edukacyjne konteksty
konstruktywizmu przybrała postać dwoistą – z jednej strony
będąc pozycją o tematyce interdyscyplinarnej, obejmującej zagadnienia z
epistemologii, filozofii nauki, pogranicza psychologii, teorii
komunikacji i socjologii, a także szeroko pojmowanej pedagogiki; z
drugiej zaś ogniskując ową interdyscyplinarność na problematyce
edukacyjnej, gdzie poruszana tematyka tyczy się zagadnień stricte
dydaktycznych.
(Jacek
Moroz)
Jacek
Moroz,
O „czytaniu” konstruktywizmu
I. Filozoficzne konteksty
konstruktywizmu
Lotar Rasiński, Historyczna ontologia i
granice dyskursu
Dariusz Zienkiewicz, Radykalny konstruktywizm
nie dość radykalny. Fleck, Kuhn, Maturana – oferta dla
humanistyki?
II. Badania pedagogiczne
Dariusz Kubinowski, Konstruktywizm
aksjologiczny w jakościowych badaniach pedagogicznych
Oskar Szwabowski, Paradygmat i pedagogika
III. Dydaktyka z perspektywy
konstruktywistycznego modelu poznania
Adam Skibiński, Nie możesz człowieka
nauczyć niczego, możesz mu tylko pomóc odnaleźć to w sobie:
credo Galileusza i poznawczy konstruktywizm dydaktyczny
Maria Kultaieva, Pädagogische
Implikationen des Konstruktivismus von Niklas Luhmann
Olga Gonczarenko, Tradycja i nowoczesność w
edukacji. Na marginesie uwag o dydaktyce Kazimierza Twardowskiego i
Ernsta von Glasersfelda
IV. Aplikacje dydaktyki
konstruktywistycznej
Michael Fleischer, Jaka jest młodzież? Czyli
co się jej podoba i kim jest oraz – wręcz przeciwnie
Lyudmiła Gorbunova, Konstruktywizm w
kształceniu dorosłych
Emilia Mazurek, Unschooling w
perspektywie konstruktywizmu dydaktycznego
294
strony, Format: 12.0x19.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|