ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.50 49,88   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

HORYZONTY I PERSPEKTYWY EDUKACJI RÓWNOŚCIOWEJ


PIEKARSKI G. SAŁAPATA M.A. RED.

wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 52.50 Twoja cena  49,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Horyzonty i perspektywy edukacji równościowej

Niniejszą publikację kierujemy do wszystkich osób, którym problematyka i idee edukacji równościowej są szczególnie bliskie. Jej zamierzony interdyscyplinarny charakter w zamyśle redaktorów ma odpowiadać celowi poznawczemu, przez co może stać się ona przydatna dla studentek i studentów pedagogiki, socjologii, psychologii społecznej, pracy socjalnej czy kulturoznawstwa.

(Z Wprowadzenia)

Refleksja na temat równości, możliwości jej urzeczywistniania, sposobów jej badania i opisu jest możliwa w praworządnych społeczeństwach demokratycznych, które gwarantują i poszerzają katalog praw i wolności indywidualnych oraz uznają różnorodność. Bez owych infrastruktur – praworządności i demokracji – jako warunków minimalnych idea równości staje się kategorią pustą, w którą można wpisać dowolne znaczenia. Autorytaryzm władzy i zafundowany przez nią demontaż państwa prawa odbywający się przy milczącej akceptacji polskiego społeczeństwa wskazuje, że w niedalekiej perspektywie będziemy świadkami pogłębiających się problemów z równością i wolnością, przejmowaniem równościowego języka przez autorytarną władzę oraz jego rozbrajaniem. Z tego względu inicjatywy badawcze poświęcone problematyce równości, edukacji równościowej i antydyskryminacyjnej zasługują na szczególną uwagę.

(prof. Lucyna Kopciewicz)                                                                                  

Z całym przekonaniem polecam ten tom jako wpisujący się w ważny wysiłek otwierania pola badań, debat i integracji społecznej wokół idei, obrastającej w uprzedzenia i stereotypy, a mającej wielkie znaczenie współczesne. Zasługuje na uznanie kolejny podjęty wysiłek pozytywnego ukazywania możliwych dokonań pod hasłem „edukacji równościowej”, mającej całe bogactwo kontekstów kulturowych i społecznych, o wymowie zarówno moralnej, jak i politycznej.

(prof. Monika Jaworska-Witkowska)

Wprowadzenie
Słowo wstępne od Moniki Płatek

CZĘŚĆ I HORYZONTY RÓWNOŚCIOWE Z HISTORIĄ W TLE

Edyta Głowacka-Sobiech
Edukacja równościowa w odniesieniu do płci w nauczaniu historii we Francji – wstęp do dyskusji

Agnieszka Teterycz-Puzio
Illustrissima ducissa. O władzy kobiet w średniowiecznym świecie mężczyzn (w odniesieniu do ziem polskich)

Małgorzata Jarecka-Żyluk
Polskich kobiet droga do wiedzy

Henryk Jurkiewicz
Zasada równości w doktrynie i praktyce amerykańskiej według Thomasa Paine

Löper Łukasz
Dyskryminacja ludności niemieckiej przez Polaków i ich administrację na przykładzie powiatu słupskiego w latach 1945–1949

CZĘŚĆ II HORYZONTY EDUKACYJNE

Lucyna Preuss-Kuchta
Wstyd i wina. Ogląd wynikowości edukacyjnego różnicowania

Ewelina Waląg
Wokół edukacji równościowej w szkole. Perspektywa praktyczki

Jolanta Maciąg
Integracja kulturowa w środowisku społecznym szkoły

Tomasz Dobrowolski
Nauczycielki i nauczyciele wczesnej edukacji. Kobieta i mężczyzna przy tablicy

Kamila Kupis
Emancypacyjna edukacja regionalna. Miejsce pedagoga w dwukulturowym świecie dziecka

Magdalena Stoch
Rozwiązania antydyskryminacyjne dla uczelni – strategie implementacji

Agnieszka Próchniak
Płeć wykładowcy jako czynnik różnicujący ocenę pracy nauczycieli akademickich przez studentów

CZĘŚĆ III  HORYZONTY SPOŁECZNO-KULTUROWE

Izabela Stelmasiak
W poszukiwaniu optymalnej pedagogii na wątpliwe czasy

Agnieszka Zalewska-Meler
Doświadczanie biurokratycznego świata w obszarze zdrowia

Edyta Borys
Teatr Forum w przestrzeni edukacji równościowej

Katarzyna Wajszczyk
Rola kompetencji społecznych w edukacji (równościowej)

Helena Liwo
(Nie)słyszący a społeczny stereotyp głuchego

Krystyna Lewna
„Inni” muszą być wykluczeni – Jana Drzeżdżona enigmatyczne spostrzeżenia na temat izolacji wśród kaszubów i nie tylko

Dorota Kiełb-Grabarczyk
„Mówić czy nie mówić?” Dziecko (homo)seksualne w rodzinie

Aleksandra Mosiołek
Mowa nienawiści wobec kobiet w Polsce oraz rola edukacji równościowej w jej zwalczaniu

Anna Bednarczyk
Bezpieczeństwo dziewcząt i młodych kobiet w mieście. Krytyczna analiza dyskursu na przykładzie Krakowa

Anna Majer
Czy dbający o siebie mężczyzna jest męski? O konstruowaniu męskiej tożsamości w dyskursie medialnym na temat ciała

CZĘŚĆ IV PERSPEKTYWY – Z POZYCJI KONCEPTUALIZACJI I REKONCEPTUALIZACJI

Szymon Dąbrowski
„Spór o istnienie szkoły” – krytyczna edukacja ró(w/ż)nościowa

Małgorzata Obrycka
Etyka niezależna w perspektywie edukacji równościowej

Lidia Willan-Horla
Płeć pracy socjalnej

Monika Staszewicz
Ludzka seksualność w świetle międzynarodowych dokumentów

474 strony, Format: 14.7x21.0, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022