|
EDUKACJA WARTOŚCI KONTROWERSJE
DĄBROWSKI S. OBRYCKA M. RED. wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 44.60 Twoja cena 42,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja - wartości -
kontrowersje
Zamysł
poznawczy tej książki dotyczy wykorzystania i zespolenia autorskich
badań w zakresie pedagogiki kultury, pedagogiki społecznej, pedagogiki
religii, pedagogiki specjalnej, a także w obszarach religioznawstwa,
katechetyki, filozofii wychowania i socjologii wychowania, aby na tej
podstawie stworzyć cykl wykładów i spotkań promujących idee
krytycznych oraz inkluzyjnych analiz na gruncie edukacji
współczesnej. Inspiracją dla projektu była silna potrzeba
przeciwstawienia się obecnej dziś ekskluzji i fragmentaryzacji,
zarówno w obrębie praktyk, jak i analiz teoretycznych w
edukacji. […] Niniejsza publikacja jest próbą
złożenia w całość rekonstrukcji badawczych zaproponowanych przez
przedstawicieli PTFT, aby w rezultacie – przy wykorzystaniu
analiz krytycznych – spróbować, przynajmniej
częściowo, odsłonić współczesny spór o sferę
wartości, norm i ocen ujawniających się w procesach edukacyjnych
społeczeństwa XXI wieku.
Z
Wprowadzenia
Książka
Edukacja — wartości — kontrowersje jest wynikiem
pracy jej autorów w ramach projektu realizowanego przez
Pomorskie Towarzystwo Filozoficzno-Teologiczne. Hasła przewodnie
konstytuujące całość tomu uważam za wartościowe poznawczo, jak
również potrzebne dla dyskursu naukowego. Gdy pytamy o tak
ważną kwestię, jak istota edukacji, to jednocześnie pytamy o wartości.
Autorom zawartych tu artykułów chodziło, jak sądzę, o
podkreślenie roli wartości i związanych z nimi kontrowersji w procesie
wychowania. Cenione przez nich wartości przedstawione zostały jako
kluczowe aspekty współtworzące proces harmonijnego rozwoju.
prof.
dr hab. Krzysztof Jakubiak
Wprowadzenie
CZĘŚĆ 1
Małgorzata Obrycka, Etyczny intuicjonizm
– dylematy etyki niezależnej
Mirosław Patalon, Wybrane fragmenty
przyczynku do dialogu międzykulturowego „Kohelet
Taoista”
Szymon Dąbrowski, Spór o polską
pedagogikę religii – między tradycją a
współczesnością
Marian Pułtuski, Edukacja religijna a
problematyka filozoficzna. Relacja między wiarą a rozumem w refleksji
Josepha Ratzingera
CZĘŚĆ 2
Marta Znaniecka, Praktyki kontemplatywne w
edukacji. Próba scalenia sfragmentowanego podmiotu, poznania
i wspólnoty
Helena Liwo, W stronę dialogu z Innym.
Społeczne i edukacyjne konteksty kształtowania prozodii mowy u
niesłyszących
Anna Majer, O
(męskim) ciele w społecznych okowach i o medialnym kształtowaniu
męskości,czyli o książce Dyskurs dyscyplinowania męskiego ciała w
wybranych tekstach kultury popularnej
Katarzyna
Wajszczyk, Czy w stronę pedagogiki konfliktu?
282
strony, Format: 11.9x19.4, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|