|
POLSKA PRASA MUZYCZNA W DOBIE TRANSFORMACJI USTROJOWEJ TYLKO ROCK 1991-2002
TRUDZIK A. wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 70.00 Twoja cena 66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polska prasa muzyczna w
dobie transformacji ustrojowej
tylko
rock 1991-2002
„Tytuł
książki poprzez swą dwuczłonowość sygnalizuje, że jej zawartość ma
postać dychotomiczną: koncentruje się na dwóch obszarach
badań, tj. prasoznawstwie, jako historycznie ukształtowanej i
zasłużonej dyscyplinie, oraz nowych, interdyscyplinarnych studiach nad
dziennikarstwem i mediami muzycznym (rock, jazz); wyznaczono jej dwa
nadrzędne cele, czyli wprowadzenie do syntezy prasy o takiej
proweniencji i analizę strukturalną konkretnego pisma; wykorzystano
dualny sposób prezentacji materiału, wynikający z przyjętej
metodologii: ilościowo-jakościowy (z obszaru nauk społecznych) oraz
deskryptywny (typowy dla humanistyki)”.
Wstęp
„Książka
ta to przykład rzetelnego studium medioznawczego o
charakterze prasoznawczym, z zastosowaniem metod
charakterystycznych dla nauk społecznych dla tego rodzaju badań i
analiz”. prof. UKSW dr hab.
Grzegorz
Łęcicki
„Książka
Artura Trudzika jest niezwykle pożyteczna od strony poznawczej,
pisarsko wytrawna, dobrze zaplanowana i intelektualnie
gęsta”.
dr
hab. Paweł Tański
Artur Trudzik
– adiunkt w Zakładzie Mediów i Komunikowania
(Uniwersytet Szczeciński). W dorobku ma 5 książek monograficznych (w
tym: Polski Ruch Wolnościowy Niepodległość i Demokracja i jego organ
prasowy – „Trybuna”. Dzieje Ruchu,
periodyku i innych czasopism wydawanych przez PRW
„NiD” [2009]; Myśl społeczno-polityczna Polskiego
Ruchu Wolnościowego Niepodległość i Demokracja w latach 1945-1955
[2010]) i 2 jako współredaktor; autor 50
artykułów naukowych. Zwycięzca konkursu na najlepszą
rozprawę doktorską z zakresu medioznawstwa i komunikacji społecznej
(organizatorzy – „Studia Medioznawcze”
oraz Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego).
Główne zainteresowania badawcze: dziennikarstwo muzyczne
(obecnie), ale też II Wielka Emigracja, w tym myśl społeczno-polityczna
i dzieje mediów wychodźczych; historia polskich
mediów w XX i XXI w.
Wstęp
Część I. „Tylko
Rock” w kontekście badań nad dziennikarstwem i mediami
muzycznymi jako nowym obszarem nauk o mediach
Rozdział 1.
Metodologia i konceptualizacja
Rozdział 2.
Historia polskiej prasy muzycznej (rozrywkowej) – prolegomena
Część II. Geneza i antropologia
„Tylko Rocka”
Rozdział 3.
Ewolucja formalna periodyku ze szczególnym uwzględnieniem
potencjału ludzkiego
Rozdział 4. „Kapitał
ludzki” – redakcja, współpracownicy i
artyści związani z pismem
Część III. Konstrukcja
„Tylko Rocka”
Rozdział 5.
Elementy konstytutywne „Tylko Rocka” (działy,
rubryki, stałe miejsca)
Rozdział 6.
Struktura genologiczna
Część IV. Funkcje „Tylko
Rocka”
Rozdział 7. Funkcja
estetyczna: fotografia
Rozdział 8.
Funkcja informacyjno-popularyzatorska oraz opiniotwórcza
– wprowadzenie do szczegółowej analizy treści
Rozdział 9.
Funkcja integracyjna: Gadające głowy – przejaw inwencji
redakcji w pozyskiwaniu czytelników i komunikacji dwustronnej
Rozdział 10.
Funkcja rozrywkowa – konkursy oraz podsumowania, zestawienia,
indywidualne i grupowe upodobania muzyczne
Rozdział 11. Funkcja komercyjna
– reklama i prenumerata
Zakończenie
Aneks. Szczegółowe dane statystyczne
Epilog
Bibliografia
934
strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|