ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 25.40 24,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TOŻSAMOŚĆ WYCHOWANKÓW MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW WYCHOWAWCZYCH


KONASZEWSKI K.

wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 25.40 Twoja cena  24,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tożsamość wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych

Tożsamość personalna i społeczna jednostki wzbudza w ostatnich latach zwiększone zainteresowanie badaczy. Większość związanych z nią badań koncentruje się na analizie sytuacji młodego pokolenia w kontekście przemian społeczno-kulturowych. Brak jest jednak opracowań odnoszących się do kwestii zaburzeń i nieprzystosowania społecznego młodzieży. U podstaw myślenia autora niniejszej pracy leży założenie, że istota resocjalizacji związana jest z diagnozą ukierunkowaną na rozpoznanie potencjałów młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Wydaje się więc, że zbadanie tożsamości młodzieży przebywającej w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych to interesujący i ważny przedmiot badań zarówno z punktu widzenia naukowego, wyjaśniającego zjawiska indywidualno-psychologiczne i społeczne, jak i z racji jego wymowy wychowawczo-edukacyjnej i społeczno-politycznej.                                                                                                                                            

Karol Konaszewski – doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogiki, asystent w Katedrze Edukacji Międzykulturowej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień profilaktyki społecznej, pedagogiki resocjalizacyjnej i kryminologii.

Wstęp

Rozdział 1
Pojęcie tożsamości w perspektywie interdyscyplinarnej
1.1. Psychologiczne ujęcie tożsamości
1.2. Rozwojowe ujęcie tożsamości
1.3. Socjologiczne ujęcie tożsamości
1.4. Pedagogiczne ujęcie tożsamości
1.5. Personalistyczne ujęcie tożsamości
1.6. Postmodernistyczne ujęcie tożsamości

Rozdział 2
Resocjalizacyjne ujęcie tożsamości młodzieży nieprzystosowanej
2.1. Uwarunkowania tożsamości młodzieży nieprzystosowanej
2.2. Pedagogika resocjalizacyjna w nurcie wsparcia tożsamości młodzieży
2.3. Podstawy prawne resocjalizacji nieletnich
2.4. Profilaktyka społeczna i resocjalizacja młodzieży w środowisku otwartym oraz w przestrzeni instytucjonalnej

Rozdział 3
Metodologia badań własnych
3.1. Założenia i cele badania
3.2. Problemy i hipotezy badawcze
3.3. Operacjonalizacja zmiennych
3.4. Osoby badane i teren badań
3.5. Zastosowane techniki
3.6. Organizacja i przebieg badań
3.7. Charakterystyka badanych
3.8. Typy i sposoby analiz statystycznych i pomiaru danych
3.9. Badanie rzetelności kwestionariusza

Rozdział 4
Obraz tożsamości młodzieży nieprzystosowanej społecznie
4.1. Autoidentyfikacje nieletnich
4.2. Pteć a autoidentyfikacje
4.3. Identyfikacje nieletnich w obrębie sfer spoteczno-kulturowych.
4.4. Płeć a identyfikacje spoteczno-kulturowe
4.5. Identyfikacje nieletnich z wybranymi środowiskami wychowawczymi
4.6. Płeć a identyfikacje ze środowiskiem wychowawczym
4.7. Identyfikacje nieletnich z rolami społecznymi
4.8. Płeć a identyfikacje z rolami społecznymi

Rozdział 5
Analiza zależności między zmiennymi w grupie wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych
5.1. Identyfikacje społeczno-kulturowe a cechy osobowości i czynniki środowiskowe
5.2. Identyfikacje z środowiskiem wychowawczym a cechy osobowości i czynniki środowiskowe
5.3. Identyfikacje z rolami społecznymi a cechy osobowości i czynniki środowiskowe

Rozdział 6
Wskazówki dla praktyki

Zakończenie
Bibliografia
Indeks nazwisk

192 strony, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka




Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022