|
EDUKACJA W WARUNKACH WIELOKULTUROWOŚCI KONTEKSTY SPOŁECZNO-METODYCZNE
NIKITOROWICZ J. MŁYNARCZUK-SOKOŁOWSKA A. NAMIOTKO U. RED. wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 40.00 Twoja cena 38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja
w warunkach wielokulturowości
Konteksty
społeczno-metodyczne
„Książka
ta jest unikatową próbą przedstawienia oryginalnego zapisu
rezultatów prac badawczych i działań praktycznych
podejmowanych w szerokim kontekście społecznym i metodycznym edukacji
międzykulturowej. Dzięki takim opracowaniom debatę nad zagadnieniami
edukacji realizowanej w warunkach wielokulturowości podejmuje liczne
grono przedstawicieli wielu ośrodków naukowych oraz
nauczycieli. Publikacja daje odpowiedź nie tylko na pytania o miejsce
edukacji międzykulturowej w pedagogice, o potencjalne obszary jej
badań, ale o związek między środowiskiem życia a edukacją i
funkcjonowaniem człowieka. Złożone problemy wielokulturowości, edukacji
i człowieka wymagają systematycznych analiz, badań prowadzonych przez
nauki społeczne i humanistyczne. Ta książka, reprezentując
interdyscyplinarne podejście do tych kwestii, ma w tym zakresie
niewątpliwy udział”.
prof.
Alina Szczurek-Boruta
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. DYLEMATY KSZTAŁTOWANIA
SIĘ SPOŁECZEŃSTW WIELOKULTUROWYCH
Rozdział 1. Ewa Dąbrowska, Akceptacja, obojętność czy
wrogość? Czynniki warunkujące postawy Polaków wobec
wielokulturowości
Rozdział 2. Mariusz Wawrzyniak, Sprzeciw i aprobata dla
wielokulturowości w telewizyjnych programach informacyjnych
Rozdział 3. Sylwia Ryszawy, Wielokulturowość
– szansa czy zagrożenie dla jednostki i społeczeństwa
– opinie studentów pedagogiki
Rozdział 4. Marcin Kolemba, Agnieszka Nowakowska-Kaliszuk, Problemy społeczeństw
wielokulturowych – analiza porównawcza sytuacji
polskiej emigracji w Wielkiej Brytanii po II wojnie światowej i po
Brexicie
Rozdział 5. Anna Chańko, Emilia Wołyniec, Potrzeba rozwijania
kompetencji międzykulturowych w wieloetnicznych społeczeństwach
imigranckich na przykładzie zwalczania grup przestępczych w USA
CZĘŚĆ II. POLITYKA EDUKACYJNA W
KONTEKŚCIE PROBLEMATYKI MIĘDZYKULTUROWEJ
Rozdział 6. Marta Bem, Badanie poziomu
kompetencji międzykulturowych nauczycieli i warunki brzegowe dla ich
rozwoju
Rozdział 7. Ilona Nowakowska-Buryła, Edukacja międzykulturowa
dziecka z perspektywy pedagogów i rodziców
Rozdział 8. Alina Szwarc, Dobór treści
kształcenia podstawą dialogu międzykulturowego we
współczesnej szkole
Rozdział 9. Przemysław E. Gębal, Urszula Majcher-Legawiec, W stronę inkluzji
uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Nauczanie języka
polskiego jako drugiego w świetle rozwoju glottodydaktyki i
glottopedagogiki międzykulturowej
Rozdział 10. Renata Mistarz, Kaszubskie doświadczenia w
zakresie edukacji dwujęzycznej w aspekcie polityki językowej
Rozdział 11. Joanna Sacharczuk, Polityka pamięci a
sytuacja szkolnictwa na przykładzie miasta Białegostoku
CZĘŚĆ III. IDEE EDUKACJI WIELO- I
MIĘDZYKULTUROWEJ A PRAKTYKA EDUKACYJNA
Rozdział 12. Andrei Harbatski, Edukacja szkoły wyższej w
systemie kultury (na przykładzie Republiki Białoruś)
Rozdział 13. Anna Młynarczuk-Sokołowksa, Praca z grupą
zróżnicowaną kulturowo – wybrane zagadnienia
Rozdział 14. Marta Guziuk-Tkacz, Dorota Pakuła-Tamou, Transkulturowe dzieci.
Eksperyment przedszkolny
Rozdział 15. Katarzyna Gutowska-Polińska, Jak prowadzić dialog
edukacyjny w szkole i innych placówkach (oświatowych,
kulturalnych), aby sprzyjać kreowaniu i rozwojowi społeczeństw
wielokulturowych
Rozdział 16. Agnieszka Sołbut, Szkoła otwarta na Innego.
Dobre praktyki z zakresu edukacji międzykulturowej – na
przykładzie Szkoły Podstawowej Nr 26 im. Stanisława Staszica w
Białymstoku
Rozdział 17. Elżbieta Krysztofik-Gogol, Taniec w realizacji idei
edukacji międzykulturowej – propozycje metodyczne
Rozdział 18. Katarzyna Jas, Kapitał
społeczno-kulturowy Śląska Cieszyńskiego i jego wykorzystanie przez
osoby starsze
450
stron, Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|