ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 30.00 28,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SKĄD PRZYSZLIŚMY? DOKĄD IDZIEMY?


ŻYTKO M. RED.

wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 30.00 Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Skąd przyszliśmy?

Dokąd idziemy?


Niniejszy tom to efekt wymiany refleksji, analiz i dociekań teoretycznych autorów, ale również prezentacji interesujących projektów badawczych obejmujących różne obszary związane z edukacją oraz socjologicznym, psychologicznym i filozoficznym kontekstem jej funkcjonowania. [...] Konfrontacja różnych podejść teoretycznych, analiz badawczych, przedstawienie czasem zaskakujących swoją oryginalnością albo ogólnikowością wniosków, to dobra szkoła rozwijania umiejętności dyskutowania, argumentowania, analizy różnych perspektyw naukowo-badawczych. [...] Artykuły w publikacji zostały podzielone ze względu na podejmowaną problematykę na trzy obszary tematyczne: Pedagogika i kultura – refleksje na pograniczu, Edukacja formalna w okresie zmiany oraz Konteksty edukacji nieformalnej. [...] Sądzę, że różnorodność podjętej problematyki badawczej oraz wielość perspektyw w ich ukazywaniu i interpretowaniu zainspiruje czytelników zainteresowanych różnymi dziedzinami nauki, nie tylko pedagogów.

prof. Małgorzata Żytko

Małgorzata Żytko, Wprowadzenie

Część 1. Pedagogika i kultura – refleksje na pograniczu

Anna Nieszporek-Trzcińska, Genialność a władza sądzenia w ujęciu H. Arendt – implikacje pedagogiczne

Joanna Szefer, Pedagogiczne czytanie kultury – założenia i strategie lektury interesownej badawczo

Magdalena Czarnecka, Bunt w myśli pedagogicznej Patricka Pearse’a. Współczesne odczytanie The Murder Machine

Małgorzata Szadłowska, Wychowanie w perspektywie starości – proces wspierania integracji społecznej

Kamil Potrzuski, Wychowanie obywatelskie poprzez sport na przestrzeni dziejów – zarys tematyki

Część 2. Edukacja formalna w okresie zmiany

Malwina Kaczyńska, Nauczyciele wczesnej edukacji – między pasją a cierpiętnictwem

Marta Pacholczyk-Sanfilippo, Kompetencje i zadania opiekuna w żłobku

Barbara Mrówczyńska, Alternatywne formy zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych

Jakub Niewiński, Dymitr Nowak, Relacyjnie i kreatywnie w polskiej szkole? Kilka pomysłów na połączenie edukacji formalnej z działaniami nieformalnymi wykorzystującymi projekt edukacyjny jako narzędzie zmiany i budowania relacji

Danuta Nowak, Wprowadzenie nowoczesnych technologii do szkół. Program „Cyfrowa szkoła”

Część 3. Konteksty edukacji nieformalnej

Wiktoria Kowalska, Społeczne postrzeganie szarej strefy edukacyjnej w Polsce i na świecie

Joanna Antonik, Współczesna, nieformalna edukacja żydowska w Polsce

Agata Osmólska, Znaczenie internetu dla rozwoju i edukacji młodzieży

266 stron, Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022