|
WOLNOŚĆ WYPOWIEDZI A OCHRONA DÓBR OSOBISTYCH I PRYWATNOŚCI UCZESTNIKÓW MEDIALNYCH KAMPANII WYBORCZYCH W STANACH ZJEDNOCZONYCH AMERYKI
GRZYBOWSKI M. wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 47.25 Twoja cena 44,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wolność
wypowiedzi a ochrona dóbr osobistych i prywatności
uczestników medialnych kampanii wyborczych w Stanach
Zjednoczonych Ameryki
Książka poświęcona jest
trudnemu zagadnieniu, wymagającemu zastosowania metod badawczych
właściwych zarówno dla prawoznawstwa, jak i politologii.
Została ona poświęcona problematyce wolności słowa (wypowiedzi) w
kontekście ochrony dwóch innych wartości; dóbr
osobistych i prywatności.
Chodzi zatem o ustalenie granic określających zakres realizacji praw
jednostki o charakterze politycznym i osobistym. Już sam ów
fakt wskazuje na złożony charakter problematyki. Tymczasem dalsza część
tytułu wskazuje, ich Autorowi chodzi o odniesienie wskazanych wartości
do uczestników medialnych kampanii wyborczych w Stanach
Zjednoczonych Ameryki.
Docenić
należy styl twórczości naukowej Autora, który
potrafi w sposób jasny i klarowny określić problem badawczy
i tezy pracy, a następnie konsekwentnie zrealizować postawione przed
sobą zadanie. Autor monografii dokonał krytycznej analizy
poglądów prezentowanej w światowej nauce prawa. Wykorzystał
bardzo obszerną literaturę obcojęzyczną, dzięki czemu ustalenia
dokonane w publikacjiniosą za sobą znaczny wkład w rozwój
polskiej nauki.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Media
elektroniczne w kampaniach wyborczych w USA
1. Tradycyjne i nowe media elektroniczne w amerykańskich kampaniach
wyborczych
1.1. Radio i telewizja jako narzędzia kampanii wyborczej
1.2. Internet jako narzędzie kampanii wyborczej
2. Media elektroniczne w kampanii prezydenckiej
3. Media elektroniczne w kampaniach kandydatów do Senatu i
Izby Reprezentantów
4. Rola mediów w kampanii: instrument przekazu informacji
czy sterowania zachowaniem wyborców?
Rozdział 2.
Odpowiedzialność za przekaz medialny w amerykańskim systemie wyborczym
1. Ochrona przed zniesławieniem i potwarzą w amerykańskich kampaniach
wyborczych
2. Wolność wypowiedzi a prawne uwarunkowania przekazu danych osobowych
w kampanii
2.1. Pierwsza poprawka do Konstytucji a wypowiedź wyborcza w mediach
elektronicznych
2.2. Federalna ustawa o działalności nadawczej z 1993 r. a wolność
wypowiedzi medialnej
2.3. The Federal Communications Act z 1934 r., jego nowelizacje i
praktyka stosowania
2.4. Komercyjne korzystanie z mediów elektronicznych w
kampaniach wyborczych
2.5. The Federal Election Campaing Act z 1971 r.: "fair fight" oraz
"equal time rule"
2.6. Płatne ogłoszenia wyborcze w mediach elektronicznych
3. Reklama wyborcza w amerykańskich mediach elektronicznych
Rozdział 3.
Nowe formy komunikacji medialnej w amerykańskich kampaniach wyborczych
1. Ewolucja kampanijnych zastosowań Internetu
2. Internet we współczesnych federalnych kampaniach
wyborczych
3. Blogi wyborcze a kwestia prywatności
Rozdział 4. Ochrona
dóbr osobistych uczestników medialnych kampanii
wyborczych w USA
1. Zasady ochrony dóbr osobistych w prawie amerykańskim
2. Środki ochrony dóbr osobistych w medialnej kampanii
wyborczej
3. Ustawodawstwo stanowe a praktyka badania uczciwości prowadzenia
kampanii
4. Satyra, parodia, karykatura w wypowiedziach kampanijnych
5. Negatywna kampania w mediach elektronicznych
Rozdział 5.
Medialna kampania wyborcza a ochrona prywatności jej
uczestników
1. Medialny przekaz wyborczy a prywatność uczestników
kampanii
2. Ochrona prywatności a medialność danych objętych ochroną
2.1. Ochrona prywatności a obywatelskie prawo do informacji publicznej
2.2. Internet a ochrona prywatności uczestników kampanii
2.3. Ochrona prywatności w cyberprzestrzeni wyzwaniem dla legislacji
wyborczej
3. Wolność wypowiedzi a ochrona prywatności w medialnych kampaniach
wyborczych
Uwagi końcowe
Spis diagramów i tabel
Bibliografia
Summary
314
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|