ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OD CZERWIENI DO TURKUSU JAK LEPIEJ POROZUMIEWAĆ SIĘ W PRACY


MAŻUL E.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 37.69 Twoja cena  35,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Od czerwieni do turkusu.


Jak lepiej porozumiewać się w pracy

Czy wiesz, że firmy i organizacje mają swoje kolory?

Mogą być czerwone, bursztynowe, pomarańczowe, zielone albo turkusowe. I nie, wcale nie chodzi o logo, które reprezentuje daną firmę czy organizację. Tajemnica tych barw tkwi w przyjętym stylu zarządzania. O tej typologii świat po raz pierwszy usłyszał w 2014 roku dzięki przełomowej publikacji Frederica Lalouxa zatytułowanej Reinventing Organizations. Według klasyfikacji zaproponowanej przez autora kolor przypisany organizacji odpowiada przyjętemu w niej modelowi zarządzania - opresyjnemu w organizacjach czerwonych, sformalizowanemu w bursztynowych, zmechanizowanemu w pomarańczowych, nastawionemu na dialog w zielonych oraz płaskiemu w turkusowych.

Ta książka stanowi zbiór metod właściwych do zarządzania komunikacją w zależności od koloru firmy. Autorka, doradczyni i trenerka od wielu lat współpracująca z polskimi firmami, wskazuje w niej, jak zdefiniować dominującą barwę własnej organizacji. Podpowiada, jak określić preferowany styl komunikacji, zarówno organizacyjny, jak i osobisty, zwiększać efektywność i komfort pracy oraz zapobiegać niepożądanym zjawiskom (jałowe dyskusje, przemoc słowna czy mobbing). Co istotne, książka odnosi się do rodzimych realiów, a podane w niej przykłady różnych strategii radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi pochodzą z życia - faktycznie wystąpiły w którejś z polskich firm lub organizacji.

Ewa Mażul — pracuje jako doradca i trener komunikacji. Od ponad 10 lat propaguje i wdraża w firmach programy oparte na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), zrównoważonej komunikacji i metodzie Nonviolent Communication (NVC). Uczyła się jej między innymi bezpośrednio od Marshalla Rosenberga — twórcy NVC. Jest doradcą do spraw CSR wpisanym na listę doradców Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Napisała ponad 100 artykułów na temat komunikacji, które zostały opublikowane między innymi w miesięcznikach: Charaktery, Sens, Personel i Zarządzanie, „Personel Plus”. Więcej na http://ewamazul.pl/.

Rozdział I. Dlaczego mówimy tak, jak mówimy? 7

Mowa świadoma i nieświadoma 9
Wszyscy kłamią albo wszyscy mówią prawdę 10
Mili mają trudniej? 11
Kiedy mówisz świadomie 13
Otwarta wojna i konflikt zawoalowany 16
Władza i komunikacja 18
Świadomość i organizacja 20
Kolory komunikacji 25
Lider nadaje ton 26

Rozdział II. Co blokuje porozumienie? 29

Opłakane skutki miłych rozmów 34
Twój osobisty styl komunikacji 36

Rozdział III. Firma i kolor jej komunikacji 41

Style komunikacji powiązane z poziomem rozwoju świadomości 43
Czy warto "nad poziomy wylatywać"? 52

Rozdział IV. I kto tu rządzi? Od agresora do lidera 55

Wyzwania związane z kolejnymi etapami rozwoju umiejętności komunikacyjnych 68

Rozdział V. W świecie czerwieni - prymitywne emocje rządzą 71

Schemat reagowania bodziec - reakcja 72
Schemat reagowania bodziec - refleksja - reakcja 73
Słowne mechanizmy poniżania (umniejszania) 74
Skąd się biorą "poniżacze"? 76
Rola przytomnego świadka 77
Moja czy nie moja sprawa? 78
Ale o co chodzi? 78
Co robić, żeby nie dać się wkręcić? 79
Jak rozmawiać z własną złością? 81
Uczyć się refleksji 82
Między złością a bezradnością 82
Trigger, czyli wyzwalacz 83
Każdy ma swoją piętę achillesową 84
Nie warto palić pieniędzmi w piecu 85

Rozdział VI. W świecie bursztynu - nastawienie na trwałość i taniec w trójkącie 89

Trójkąt emocjonalnych zależności 91
Wyjazd, który miał być integracyjny 92
Kto zaczarował prezesa? 93
Komórki do wynajęcia 94
Którędy do wyjścia? 95
Inna świadomość - inne działanie 96
Trójkąt dramatyczny a mikrozarządzanie 98
Skąd się bierze skłonność do mikrozarządzania? 99
Jak szybko i skutecznie zabić motywację pracowników 101
Wyuczona bezradność 103
Jak opuścić trójkąt i skończyć z mikrozarządzaniem? 104

Rozdział VII. W świecie oranżu - asertywność w służbie rozsądku 109

Niezależnie i z szacunkiem 115
Zadbać o siebie 117
To się opłaca 117
Co możesz wnieść do relacji? 118
Bez lęku i złości 119
Komunikat asertywny - prośba o zmianę zachowania 119

Rozdział VIII. W świecie zieleni - sympatia i empatia 129

Niezależność i wzajemność 130
Poza nawiasem 140
Komu trudno mówić "nie" 141
Co łączy furiatów, obrażalskich i manipulantów? 141
Trudna równowaga 142
Mądrze inwestować w budowanie relacji 143
Coś na tak 145
Gdy jakaś część mnie chce, a inna nie 145

Rozdział IX. W świecie turkusu - jak zostać tłumaczem symultanicznym 149

Turkus: wymagane mistrzostwo komunikacji 150
Empatia to nie jest stawianie na swoim 155
Nie czepiamy się słów, ani... uczuć 156
Diabelski młyn 157
Dbając o siebie i innych jednocześnie 158
Autentyczność w relacjach 158
Dlaczego to się opłaca 159
Kogo przyciągasz, kogo odpychasz 160
Kiedy zastępstwo nie działa 160
Władza i odpowiedzialność 162

168 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022