ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 142.80 135,66   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

REHABILITACJA W PORAŻENIU MÓZGOWYM I ZABURZENIACH RUCHU


LEVITT S.

wydawnictwo: PZWL , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 142.80 Twoja cena  135,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu

Treść poszczególnych rozdziałów stanowi profesjonalne, rzetelne omówienie mechanizmów rozwoju ruchowego dziecka. ich zaburzeń, sposobów leczenia oraz planowania metod terapeutycznych.

W obecnym. znacznie zmienionym wydaniu autorka kontynuuje wypracowywanie zasad nauczania rozwoju czynności motorycznych. Duży nacisk kładzie na procedury usprawniające zwykłe czynności codzienne, które mogą poprawić jakość życia. Przedstawia usprawniające sposoby czynnego wypoczynku. Ustosunkowuje się także do alternatywnych i uzupełniających metod leczenia. W tym wydaniu dodano rozdział poświęcony problemom starszych pacjentów z porażeniem mózgowym.

Przedmowa do wydania czwartego
Fragmenty przedmowy do wydania drugiego
Wstęp
Podziękowania

ROZDZIAŁ 1. Obraz kliniczny a leczenie i postępowanie
Zaburzenia ruchowe
Upośledzenia towarzyszące
Etiologia
Obraz kliniczny a rozwój
Zmiany obrazu klinicznego
Klasyfikacja
Spastyczna postać mózgowego porażenia dziecięcego
Atetotyczna postać mózgowego porażenia dziecięcego
Ataktyczna postać mózgowego porażenia dziecięcego
Cechy wspólne wszystkich postaci mózgowego porażenia dziecięcego
Zasady nauczania i prowadzenia terapii
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 2. Różne podejścia terapeutyczne
Ćwiczenia mięśni i aparaty korekcyjne
Rozwój wzorców ruchowych
Synergie ruchowe
Proprioceptywne torowanie nerwowo-mięśniowe
Rozwój neuromotoryczny
Terapia neurorozwojowa z hamowaniem odruchów i torowaniem
Aktywacja i hamowanie przez stymulację sensoryczną
Odruchowe pełzanie i inne reakcje odruchowe
Kierowane nauczanie
Terapie pomocnicze
Podejście systemowe ukierunkowane na wykonywanie zadań
MOVE (Movement Opportunities Via Education), czyli możliwości ruchowe przez edukację

ROZDZIAŁ 3. Synteza modeli terapeutycznych
Założenia teoretyczne
Badania naukowe
Przegląd badań klinicznych
Badania nad szczególnymi metodami leczenia
Inne badania
Badania teoretyczne i kliniczne
Doświadczenie kliniczne i praktyka oparta na dowodach
Ocena badań ilościowych wyników leczenia
Eklektyczny punkt widzenia
Synteza modeli terapeutycznych
Zasady usprawniania wynikające z syntezy modeli terapeutycznych

ROZDZIAŁ 4. Nauka czynności motorycznych
Sposoby nauczania
Zachowania
Rozwój uwagi dziecka
Sposoby ułatwiające skupienie i uczenie się
Nauka czynności ruchowych
Własne cele i strategie dziecka
Analiza zadań
Wskazówki podczas nauki
Wskazówki słowne
Nagrody
Ćwiczenia i doświadczenie
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 5. Podejście do wspólnej nauki
Pracując z rodzicami
Współpraca z innymi dorosłymi
Podejście do wspólnej nauki
Sposobności ustalania, co rodzice i dziecko chcą osiągnąć
Uczestniczenie w doborze i stosowaniu sposobów terapii
Uczestniczenie w ocenie postępów
Stosunki rodzice-dziecko
Pomaganie dziecku w uczeniu się kontroli ruchów
Obserwowanie wzajemnego oddziaływania rodziców i dziecka
Wsparcie psychiczne
Zespołowa praca z rodzicami
Zdrowie rodziców
Rodzeństwo
Leczenie alternatywne i uzupełniające
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 6. Starsi pacjenci z porażeniem mózgowym
Rola fizjoterapeuty
Kwestie niepokojące starszych pacjentów
Możliwości ruchowe i samoobsługa
Zniekształcenia
Zdrowy tryb życia
Poruszanie się po okolicy
Samodzielne obsługiwanie się i wygląd zewnętrzny
Wiedza o chorobie
Lecznicze zajęcia ruchowe
Pomiary

ROZDZIAŁ 7. Ocena usprawniania codziennych czynności
Podejście do oceny
Ocena i klasyfikacja
Klasyfikacja niesprawności
Inne sposoby obserwacji
Badanie szczególnych czynności
Stopniowanie przy ocenianiu
Czynności nieprawidłowe i zniekształcenia
Czynność i zakres ruchu
Reakcje, odpowiedzi i odruchy
Szybkość wykonywanej czynności
Ruchy zamierzone
Nieprawidłowe napięcie mięśni
Siła mięśni
Niezbędne dodatkowe oceny
Wybór sposobów leczenia
Dokumentacja
Klasyfikacje
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 8. Procedury lecznicze i postępowanie
Ćwiczenia ruchowe
Rozwój motoryczny dziecka z ciężkimi zaburzeniami widzenia
Rozwój w pozycji na brzuchu
Rozwój w pozycji na plecach
Nauka siadania
Nauka stawania i chodzenia
Rozwój czynności ręki

ROZDZIAŁ 9. Czynności ruchowe w życiu codziennym dziecka
Czynności ruchowe w czasie jedzenia, ubierania, załatwiania potrzeb, mycia, kąpieli, zabaw i komunikowania się
Czynności motoryczne i percepcja
Czynności ruchowe a mowa i słownictwo
Sposoby prawidłowego noszenia dzieci

ROZDZIAŁ 10. Problemy deformacji
Przyczyny
Leczenie i opieka
Szczególne zniekształcenia
Ogólne uwagi dotyczące leczenia chirurgicznego
Fizjoterapia przedoperacyjna
Opieka i fizjoterapia pooperacyjna
Stosowanie opatrunków do ćwiczeń obciążania (zmniejszających spastyczność)

ROZDZIAŁ 11. Terapia grupowa
Organizacja pracy zespołowej
Dobór pacjentów
Problemy związane z dziećmi
Program
Podsumowanie

DODATEK 1. Stopnie rozwoju
Wskazówki służące do oceny możliwości fizycznych
Używanie wózka inwalidzkiego

DODATEK 2. Wyposażenie
Wyposażenie podstawowe
Przedmioty pomocnicze codziennego użytku

Piśmiennictwo
Skorowidz

466 stron, Format: 16.5x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022