ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.00 49,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACYJNOŚĆ W ZARZĄDZANIU A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA


NOWACKI R. (RED.)

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 52.00 Twoja cena  49,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa.

Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na zagadnieniach związanych z innowacyjnością w czterech obszarach zarządzania przedsiębiorstwem: marketingiem, finansami, zasobami ludzkimi i wiedzą, jako czynnikach, które w sposób istotny determinują konkurencyjność organizacji.

Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone innowacjom, konkurencyjności, jak i praktyczne nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku na grupie ponad 600 przedsiębiorstw, a dotyczących ich zachowań innowacyjnych w zakresie zarządzania zasobami marketingowymi, finansowymi, ludzkimi i wiedzy.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Zarządzanie – konkurencyjność – innowacyjność

Robert Nowacki

1.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem i jego obszary

1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i jej wyznaczniki

1.3. Konkurencyjność w opinii przedsiębiorstw

1.4. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

1.5. Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce w świetle badań empirycznych

Rozdział 2. Innowacyjność w zarządzaniu marketingiem

Robert Nowacki

2.1. Zarządzanie marketingiem jako obszar innowacyjności

2.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu marketingiem

2.3. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu marketingiem

2.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu marketingiem

2.5. Wnioski

Rozdział 3. Innowacyjność w zarządzaniu finansami

Grzegorz Gołębiowski

3.1. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie

3.2. Obszary innowacyjności w zarządzaniu finansami

3.3. Uwarunkowania i rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu finansami

3.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu finansami

3.5. Wnioski

Rozdział 4. Innowacyjność w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Marcin Staniewski

4.1. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi w ujęciu literaturowym

4.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu zasobami ludzkimi

4.3. Model zarządzania zasobami ludzkimi: tradycja czy innowacyjność

4.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi

4.5. Model zarządzania zasobami ludzkimi a konkurencyjność przedsiębiorstw – konkluzje

4.6. Wnioski

Rozdział 5. Innowacyjność w zarządzaniu wiedzą

Agnieszka Bitkowska

5.1. Innowacje i wiedza jako źródła przewagi konkurencyjnej

5.2. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach

5.3. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu wiedzą

5.4. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu wiedzą

5.5. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu wiedzą

5.6. Wnioski

Rozdział 6. Relacje między innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstw
Robert Nowacki

6.1. Zależności pomiędzy ogólnym poziomem innowacyjności przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością

6.2. Zależności pomiędzy aktywnością innowacyjną w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością

6.3. Bariery i stymulatory zainteresowania innowacjami w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem

Zakończenie

Bibliografia


207 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022