ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

INTELIGENCJA ANALITYCZNA W BIZNESIE NOWA NAUKA ZWYCIʯANIA


DAVENPORT T.H. HARRIS J.G.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 75.00 Twoja cena  71,25 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Thomas H. Davenport i Jeanne G. Harris twierdz±, ¿e zdecydowanie rozszerzy³ siê zakres u¿ywania danych w dzia³alno¶ci biznesowej. Czo³owe firmy nie poprzestaj± na gromadzeniu i przechowywaniu du¿ych ilo¶ci informacji. Buduj± swoje strategie konkurencyjne wokó³ obserwacji i wniosków uzyskiwanych dziêki danym, co przynosi imponuj±ce wyniki biznesowe.

Jaka jest ich sekretna broñ?

Analityka: wyrafinowana analiza statystyczna i ilo¶ciowa oraz modelowanie prognostyczne, wspierane przez zorientowanych w zagadnieniu mened¿erów wy¿szego szczebla i zaawansowan± technologiê informacyjn±.

Dlaczego warto konkurowaæ w oparciu o analitykê? W czasach, gdy firmy w wielu bran¿ach oferuj± podobne produkty i u¿ywaj± podobnej technologii, odrêbne procesy biznesowe zaliczaj± siê do ostatnich pozostaj±cych jeszcze punktów ró¿nicowania. Wiele wcze¶niejszych podstaw konkurencji – takich jak przewaga geograficzna lub przepisy ochronne – zosta³o podkopanych przez globalizacjê.

Jako podstawy konkurencji pozostaj± zatem trzy rzeczy: efektywna i skuteczna realizacja, m±dre podejmowanie decyzji oraz zdolno¶æ do wyci¶niêcia do ostatniej kropli warto¶ci z procesów biznesowych – a wszystko to mo¿na osi±gn±æ poprzez odpowiednie wykorzystanie analityki.

Davenport i Harris pokazuj±, jak pewne wzorcowe organizacje – bardzo ró¿norodne, miêdzy innymi dru¿yna baseballowa Boston Red Sox oraz firmy Netflix, Amazon.com, CEMEX, Capital One, Harrah’s Entertainment, Procter & Gamble i Best Buy – stosuj± nowe narzêdzia do przebicia rywali. Poprzez analitykê firmy te rozpoznaj± najbardziej dochodowych klientów, przyspieszaj± innowacje produktowe, optymalizuj± ceny i ³añcuchy dostaw, a tak¿e efektywnie wykorzystuj± czynniki faktycznie maj±ce wp³yw na wyniki finansowe.

Inteligencja analityczna w biznesie to ksi±¿ka na czasie i bardzo potrzebne kompendium wiedzy, które mo¿e ukszta³towaæ na nowo rz±dz±ce konkurencj± regu³y.



Davenport i Harris pokazuj± liderom, czego potrzeba do zbudowania trwa³ej przewagi konkurencyjnej w oparciu o lepsze fakty i g³êbsz± wiedzê. Konkurencja analityczna to ksi±¿ka pe³na przyk³adów, bêd±ca niezbêdn± map± drogow± dla firm, które chc± przetrwaæ w konkurencyjnym boju.

– Jeffrey Pfeffer, profesor Stanford Business School i wspó³autor ksi±¿ki Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management

Nasza kadra zarz±dzaj±ca z pasj± podchodzi do konkurencji analitycznej, a ta ksi±¿ka jest zdecydowanie najlepszym dostêpnym przewodnikiem do osi±gniêcia tego celu. Polecam j± ka¿dej organizacji, której zale¿y na lepszych wynikach.

– Michael B. Polk, prezes Unilever United States Inc.

Konkurencja analityczna bêdzie bezcennym ¼ród³em dla ka¿dego, kto naprawdê chce dokonaæ zmian w dzisiejszym ¶wiecie biznesu.

– John Rowe, prezes i dyrektor generalny Exelon Corporation


W biznesie, tak jak w baseballu, pytanie nie dotyczy tego, czy zabieraæ siê za analitykê, czy nie; pytanie brzmi: kiedy. Wolisz odbiæ siê od analitycznej trampoliny ku zyskom, czy mozolnie dokopywaæ siê do nich ³opat±?

– Rob Neyer, ESPN

Davenport i Harris podnie¶li poprzeczkê swoimi badaniami i wnikliwymi wnioskami na temat tego, jak analityka mo¿e staæ siê przewag± konkurencyjn±.

– Steve Maritz, prezes i dyrektor generalny, Maritz Inc.

Analityka bêdzie gor±czk± z³ota nastêpnych lat, a wiele firm bêdzie wytrwale przesiewaæ swoje dane w poszukiwaniu skarbów. Davenport i Harris opracowali jedyn± mapê z³otono¶nych terenów i opisali historie pierwszych poszukiwaczy. Je¶li szukasz czego¶ naprawdê cennego, najpierw warto pokopaæ w Konkurencji analitycznej.

– Michael Treacy, wspó³za³o¿yciel GEN3 Partners i autor ksi±¿ki Double Digit Growth: How Companies Achieve It No Matter What



Thomas H. Davenport jest profesorem informatyki i zarz±dzania w Babson College.
Jeanne G. Harris jest dyrektorem ds. badañ w Accenture Institute for High Performance Business.


Spis tre¶ci:

Przedmowa
Podziêkowania

CZÊ¦Æ I Natura konkurencji analitycznej

ROZDZIA£ 1. Natura konkurencji analitycznej
ROZDZIA£ 2. Jaki powinien byæ konkurent analityczny?
ROZDZIA£ 3. Analityka a wyniki biznesowe
ROZDZIA£ 4. Konkurowanie w oparciu o analitykê w procesach wewnêtrznych
ROZDZIA£ 5. Konkurencja analityczna w procesach zewnêtrznych

CZÊSC II Budowanie kompetencji analitycznych

ROZDZIA£ 6. Jak podnie¶æ kompetencje analityczne - mapa drogowa
ROZDZIA£ 7. Zarz±dzanie pracownikami analitycznymi
ROZDZIA£ 8. Architektura business intelligence
ROZDZIA£ 9. Przysz³o¶æ konkurencji analitycznej

O autorach


242 strony, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022