ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.20 43,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAK PROWADZIĆ FIRMĘ Z DOŚWIADCZEŃ WYBITNYCH DYREKTORÓW CEO ACADEMY


CAREY D.C. WECHS M-C

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Co sześć miesięcy Dennis C. Carey i Marie-Caroline von Weichs prowadzą CEO Academy (Akademię Dyrektorów), czyli intensywny kurs dla nowo mianowanych dyrektorów naczelnych czołowych firm świata, który "Business Week" nazwał obozem rekruckim dla nowej klasy kadry kierowniczej najwyższego szczebla. Uczestnicy kursu otrzymują bezcenny zestaw praktycznych rad i wskazówek, jak uzyskiwać rezultaty, których się spodziewają ich pracodawcy. Nauczyciele to same gwiazdy spośród doświadczonych dyrektorów naczelnych.

To, za co kursanci płacą dziesięć tysięcy dolarów - spostrzeżenia i sekrety ludzi należących do najbardziej wpływowych liderów biznesu naszych czasów - zawiera teraz ta książka. Rad udzielają tu biznesmeni takiego kalibru, jak Larry Bossidy, były dyrektor naczelny Honeywell International, który niedawno przeszedł na emeryturę; Ray Gilmartin, naczelny Mercka; John Smale, były prezes i dyrektor naczelny General Motors, emerytowany prezes i dyrektor Procter & Gamble; John Dasburg, który kierował Northwest Airlines i Burger Kingiem, a teraz jest szefem DHL Airways.
Atrakcją książki są nie tylko dyrektorzy, którzy odnieśli sukces. Jak prowadzić firmę przedstawia także czołowych amerykańskich komentatorów i obserwatorów biznesu: Nell Minow, działaczkę ruchu obrońców praw akcjonariuszy; Irę Millsteina, legendarnego wpływowego prawnika; Matthew Bishopa, redaktora działu biznesu w "The Economist"; Josepha Badaracco, profesora etyki w Harvard Business School.
Wszyscy oni prezentują oryginalne, odkrywcze spostrzeżenia na temat postępowania najbardziej znanych liderów biznesu w trudnych sytuacjach.

Czytelnik dowiaduje się:

* jak przemysłowy gigant DuPont radykalnie zmienił profil,
* jak w The Home Depot, szybko rosnącej niedojrzałej, beztroskiej firmie przyjęto dyscyplinę kierowania, która jej ułatwi osiągniecie dojrzałości i dalszy rozwój,
* co Michael Armstrong, który nadzorował przekształcenia w Hughes Electronics i AT&T, radzi firmom, jeśli ich podstawowa dziedzina działalności zaczyna zanikać,
* jak w czasie pierwszych stu dni na nowym stanowisku dyrektor naczelny Tyco przystąpił do tworzenia nowej grupy wyższej kadry kierowniczej i zaczął odbudowywać zaufanie do firmy, zniszczone przez skandale i złą opinię w mediach,
* jaka jest rola zarządu i jak się powinno reformować ład korporacyjny,
* w jaki sposób w General Electric zespół Jacka Welcha do spraw stosunków z inwestorami bezustannie sprawdzał, kto kupuje akcje, kto nie kupuje, i dlaczego.

Jak prowadzić firmę jest książką nie tylko dla dyrektorów, lecz dla każdego, kogo interesują czynniki mające decydujące znaczenie w trudnych warunkach, w jakich działają dziś firmy, gdy wymagania i oczekiwania rosną, a konkurencja się zaostrza. W jednym tomie zebrano mądrość i doświadczenie ludzi, którzy w tych niezwykłych czasach stoczyli na owym polu niejedną bitwę. Jak prowadzić firmę to instrukcja dla tych, który w dwudziestym pierwszym wieku chcą odnieść sukces.



Dennis C. Carey, wiceprezes firmy Spencer Stuart, zajmuje się rekrutacją dyrektorów dla największych firm o światowym zasięgu. Jest założycielem grupy G100 i twórcą CEO Academy, współautorem książek CEO Succession i The Human Side of M&A.

Marie-Caroline von Weichs jest dyrektorem naczelnym G100 i dziekanem CEO Academy.


Spis treści:

PRZEDMOWA
Larry Bossidy, emerytowany prezes i dyrektor naczelny Honeywella i AlliedSignal

WSTĘP
Rozterki dyrektora: niepewność i poczucie zagrożenia
Dennis C. Carey, Marie-Caroline von Weichs

CZĘŚĆ I
Kierowanie i przewodzenie w obliczu zmian

ROZDZIAŁ PIERWSZY
Ocena firmy okiem outsidera
Raymond V. Gilmartin, prezes i dyrektor naczelny Merck & Co.

ROZDZIAŁ DRUGI
Zmiany strategii w odradzającej się firmie
John Dasburg, prezes i dyrektor naczelny DHL Airways, były prezes i dyrektor naczelny Burger Kinga i Northwest Airlines

ROZDZIAŁ TRZECI
Czyszczenie strategii: fuzje, przejęcia, pozbywanie się
William S. Stavropoulos, prezes i dyrektor naczelny Dow Chemical

ROZDZIAŁ CZWARTY
Rynkowa rzeczywistość: co powinien robić szef, kiedy rynki znikają
C. Michael Armstrong, prezes Comcast Corporation, były prezes i dyrektor naczelny AT&T i Hughes Electronics

ROZDZIAŁ PIĄTY
Walka z chaosem w Tyco: nowy naczelny przygotowuje się do swych drugich stu dni
Dennis C. Carey, wiceprezes Spencer Stuart US

CZĘŚĆ II
Zarządzanie: zarząd i dyrektor naczelny

ROZDZIAŁ SZÓSTY
Zarząd jako szef: stosunki między dyrektorem naczelnym i zarządem
John G. Smale, były prezes General Motors, emerytowany prezes i dyrektor naczelny Procter & Gamble

ROZDZIAŁ SIÓDMY
Robocze kontakty między dyrektorem naczelnym i zarządem
Kevin Sharer, prezes i dyrektor naczelny Amgenu

ROZDZIAŁ ÓSMY
Zarząd jako doradca
Stephen P. Kaufman, były prezes i dyrektor naczelny Arrow Electronics

ROZDZIAŁ DZIEWIĄTY
Kontrolowanie kierownictwa
Nell Minow, redaktor naczelna The Corporate Library

ROZDZIAŁ DZIESIĄTY
Reformowanie ładu korporacyjnego
Ira M. Millstein, starszy wspólnik w kancelarii prawnej Weil, Gotshal & Manges

ROZDZIAŁ JEDENASTY
Rola członka zarządu z punktu widzenia dyrektora naczelnego
Harvey Golub, były prezes i dyrektor naczelny American Express

CZĘŚĆ III
Perfekcja działania i trzymanie się strategii

ROZDZIAŁ DWUNASTY
Kiedy firma musi dojrzeć
Robert L. Nardelli, prezes i dyrektor naczelny The Home Depot

ROZDZIAŁ TRZYNASTY
Usprawnianie firmy "przekierowanej"
John Krol, emerytowany prezes i dyrektor naczelny E.I. du Pont de Nemours

ROZDZIAŁ CZTERNASTY
Jak dyrektor naczelny mierzy sukces
Josh Weston, były prezes i dyrektor naczelny Automatic Data Processing

ROZDZIAŁ PIĘTNASTY
Przewodzenie dzięki komunikacji
Lawrence A. Weinbach, prezes i dyrektor naczelny Unisysu

ROZDZIAŁ SZESNASTY
Uczyć się na błędach: kiedy realizacja szkodzi strategii
David Fuente, były prezes i dyrektor naczelny Office Depot

CZĘŚĆ IV
Dyrektor naczelny i świat zewnętrzny

ROZDZIAŁ SIEDEMNASTY
Z perspektywy Wall Street
Robert J. Hurst, wiceprezes Goldman Sachs Group

ROZDZIAŁ OSIEMNASTY
Zdobywanie zaufania inwestorów
Mark Begor, prezes i dyrektor naczelny General Electric Consumer
Finance - Americas, były szef działu łączności z inwestorami w General Electric

ROZDZIAŁ DZIEWIĘTNASTY
Przesłanie pod kontrolą
Christoph J. Walther, wspólnik założyciel i dyrektor naczelny CNC
(Communications & Network Consulting) AG, były starszy wiceprezes i szef łączności światowej Daimler Chryslera

ROZDZIAŁ DWUDZIESTY
Jak zyskać uczciwy obraz w mediach
Matthew Bishop, redaktor działu biznesu w "The Economist"

ROZDZIAŁ DWUDZIESTY PIERWSZY
Dobro przeciw dobru: dylematy etyczne w biznesie
Joseph L. Badaracco Jr., profesor etyki biznesu w Harvard Business School

PODZIĘKOWANIA


320 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022