Co sześć miesięcy Dennis C. Carey i Marie-Caroline von Weichs prowadzą CEO
Academy (Akademię Dyrektorów), czyli intensywny kurs dla nowo mianowanych dyrektorów
naczelnych czołowych firm świata, który "Business Week" nazwał obozem
rekruckim dla nowej klasy kadry kierowniczej najwyższego szczebla. Uczestnicy kursu
otrzymują bezcenny zestaw praktycznych rad i wskazówek, jak uzyskiwać rezultaty,
których się spodziewają ich pracodawcy. Nauczyciele to same gwiazdy spośród
doświadczonych dyrektorów naczelnych.
To, za co kursanci płacą dziesięć tysięcy dolarów - spostrzeżenia i sekrety
ludzi należących do najbardziej wpływowych liderów biznesu naszych czasów - zawiera
teraz ta książka. Rad udzielają tu biznesmeni takiego kalibru, jak Larry Bossidy, były
dyrektor naczelny Honeywell International, który niedawno przeszedł na emeryturę; Ray
Gilmartin, naczelny Mercka; John Smale, były prezes i dyrektor naczelny General Motors,
emerytowany prezes i dyrektor Procter & Gamble; John Dasburg, który kierował
Northwest Airlines i Burger Kingiem, a teraz jest szefem DHL Airways.
Atrakcją książki są nie tylko dyrektorzy, którzy odnieśli sukces. Jak prowadzić
firmę przedstawia także czołowych amerykańskich komentatorów i obserwatorów biznesu:
Nell Minow, działaczkę ruchu obrońców praw akcjonariuszy; Irę Millsteina,
legendarnego wpływowego prawnika; Matthew Bishopa, redaktora działu biznesu w "The
Economist"; Josepha Badaracco, profesora etyki w Harvard Business School.
Wszyscy oni prezentują oryginalne, odkrywcze spostrzeżenia na temat postępowania
najbardziej znanych liderów biznesu w trudnych sytuacjach.
Czytelnik dowiaduje się:
* jak przemysłowy gigant DuPont radykalnie zmienił profil,
* jak w The Home Depot, szybko rosnącej niedojrzałej, beztroskiej firmie przyjęto
dyscyplinę kierowania, która jej ułatwi osiągniecie dojrzałości i dalszy rozwój,
* co Michael Armstrong, który nadzorował przekształcenia w Hughes Electronics i
AT&T, radzi firmom, jeśli ich podstawowa dziedzina działalności zaczyna zanikać,
* jak w czasie pierwszych stu dni na nowym stanowisku dyrektor naczelny Tyco przystąpił
do tworzenia nowej grupy wyższej kadry kierowniczej i zaczął odbudowywać zaufanie do
firmy, zniszczone przez skandale i złą opinię w mediach,
* jaka jest rola zarządu i jak się powinno reformować ład korporacyjny,
* w jaki sposób w General Electric zespół Jacka Welcha do spraw stosunków z
inwestorami bezustannie sprawdzał, kto kupuje akcje, kto nie kupuje, i dlaczego.
Jak prowadzić firmę jest książką nie tylko dla dyrektorów, lecz dla każdego, kogo
interesują czynniki mające decydujące znaczenie w trudnych warunkach, w jakich
działają dziś firmy, gdy wymagania i oczekiwania rosną, a konkurencja się zaostrza. W
jednym tomie zebrano mądrość i doświadczenie ludzi, którzy w tych niezwykłych
czasach stoczyli na owym polu niejedną bitwę. Jak prowadzić firmę to instrukcja dla
tych, który w dwudziestym pierwszym wieku chcą odnieść sukces.
Dennis C. Carey, wiceprezes firmy Spencer Stuart, zajmuje się
rekrutacją dyrektorów dla największych firm o światowym zasięgu. Jest założycielem
grupy G100 i twórcą CEO Academy, współautorem książek CEO Succession i The Human
Side of M&A.
Marie-Caroline von Weichs jest dyrektorem naczelnym G100 i dziekanem CEO
Academy.
Spis treści:
PRZEDMOWA
Larry Bossidy, emerytowany prezes i dyrektor naczelny Honeywella i AlliedSignal
WSTĘP
Rozterki dyrektora: niepewność i poczucie zagrożenia
Dennis C. Carey, Marie-Caroline von Weichs
CZĘŚĆ I
Kierowanie i przewodzenie w obliczu zmian
ROZDZIAŁ PIERWSZY
Ocena firmy okiem outsidera
Raymond V. Gilmartin, prezes i dyrektor naczelny Merck & Co.
ROZDZIAŁ DRUGI
Zmiany strategii w odradzającej się firmie
John Dasburg, prezes i dyrektor naczelny DHL Airways, były prezes i dyrektor
naczelny Burger Kinga i Northwest Airlines
ROZDZIAŁ TRZECI
Czyszczenie strategii: fuzje, przejęcia, pozbywanie się
William S. Stavropoulos, prezes i dyrektor naczelny Dow Chemical
ROZDZIAŁ CZWARTY
Rynkowa rzeczywistość: co powinien robić szef, kiedy rynki znikają
C. Michael Armstrong, prezes Comcast Corporation, były prezes i dyrektor
naczelny AT&T i Hughes Electronics
ROZDZIAŁ PIĄTY
Walka z chaosem w Tyco: nowy naczelny przygotowuje się do swych drugich stu dni
Dennis C. Carey, wiceprezes Spencer Stuart US
CZĘŚĆ II
Zarządzanie: zarząd i dyrektor naczelny
ROZDZIAŁ SZÓSTY
Zarząd jako szef: stosunki między dyrektorem naczelnym i zarządem
John G. Smale, były prezes General Motors, emerytowany prezes i dyrektor
naczelny Procter & Gamble
ROZDZIAŁ SIÓDMY
Robocze kontakty między dyrektorem naczelnym i zarządem
Kevin Sharer, prezes i dyrektor naczelny Amgenu
ROZDZIAŁ ÓSMY
Zarząd jako doradca
Stephen P. Kaufman, były prezes i dyrektor naczelny Arrow Electronics
ROZDZIAŁ DZIEWIĄTY
Kontrolowanie kierownictwa
Nell Minow, redaktor naczelna The Corporate Library
ROZDZIAŁ DZIESIĄTY
Reformowanie ładu korporacyjnego
Ira M. Millstein, starszy wspólnik w kancelarii prawnej Weil, Gotshal &
Manges
ROZDZIAŁ JEDENASTY
Rola członka zarządu z punktu widzenia dyrektora naczelnego
Harvey Golub, były prezes i dyrektor naczelny American Express
CZĘŚĆ III
Perfekcja działania i trzymanie się strategii
ROZDZIAŁ DWUNASTY
Kiedy firma musi dojrzeć
Robert L. Nardelli, prezes i dyrektor naczelny The Home Depot
ROZDZIAŁ TRZYNASTY
Usprawnianie firmy "przekierowanej"
John Krol, emerytowany prezes i dyrektor naczelny E.I. du Pont de Nemours
ROZDZIAŁ CZTERNASTY
Jak dyrektor naczelny mierzy sukces
Josh Weston, były prezes i dyrektor naczelny Automatic Data Processing
ROZDZIAŁ PIĘTNASTY
Przewodzenie dzięki komunikacji
Lawrence A. Weinbach, prezes i dyrektor naczelny Unisysu
ROZDZIAŁ SZESNASTY
Uczyć się na błędach: kiedy realizacja szkodzi strategii
David Fuente, były prezes i dyrektor naczelny Office Depot
CZĘŚĆ IV
Dyrektor naczelny i świat zewnętrzny
ROZDZIAŁ SIEDEMNASTY
Z perspektywy Wall Street
Robert J. Hurst, wiceprezes Goldman Sachs Group
ROZDZIAŁ OSIEMNASTY
Zdobywanie zaufania inwestorów
Mark Begor, prezes i dyrektor naczelny General Electric Consumer
Finance - Americas, były szef działu łączności z inwestorami w General Electric
ROZDZIAŁ DZIEWIĘTNASTY
Przesłanie pod kontrolą
Christoph J. Walther, wspólnik założyciel i dyrektor naczelny CNC
(Communications & Network Consulting) AG, były starszy wiceprezes i szef łączności
światowej Daimler Chryslera
ROZDZIAŁ DWUDZIESTY
Jak zyskać uczciwy obraz w mediach
Matthew Bishop, redaktor działu biznesu w "The Economist"
ROZDZIAŁ DWUDZIESTY PIERWSZY
Dobro przeciw dobru: dylematy etyczne w biznesie
Joseph L. Badaracco Jr., profesor etyki biznesu w Harvard Business School
PODZIĘKOWANIA
320 stron, B5, oprawa miękka