ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.10 42,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAK SOLIDNIE PRZYGOTOWAĆ PROFESJONALNY BIZNESPLAN


WÓJCIK J. TOKARSKI A. TOKARSKI M.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2010, wydanie II

cena netto: 45.10 Twoja cena  42,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Do osiągnięcia sukcesu w biznesie potrzebny jest zarówno dobry pomysł, jak i skuteczny plan jego realizacji. Biznesplan dostarcza strategii, którą kierują się firmy w swojej działalności. Jest on dla przedsiębiorcy tym, czym dla pilota samolotu jest mapa lotu. Napisanie biznesplanu nie jest rzeczą łatwą i prostą gdyż wymaga znajomości wielu dziedzin wchodzących w skład nauk ekonomicznych, ale również dużych umiejętności analitycznych, wiedzy i intuicji dotyczącej funkcjonowania przedsiębiorstwa w przyszłości.

Biznesplan jest zestawem dokumentów, analiz i programów, w których na podstawie oceny aktualnej sytuacji finansowej i danych historycznych oraz przewidywanych zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa zawarta jest projekcja celów firmy i sposobów ich osiągania przy wszelkich istniejących uwarunkowaniach natury finansowej, rynkowej, marketingowej, organizacyjnej, prawnej, kadrowej, technologicznej, ekologicznej, a czasem również geograficznej i politycznej. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, m.in. przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych.

Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego doku mentu, oraz wska zanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu.

Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan.


Spis treści:

Wprowadzenie 5

Rozdział 1.

Rola planowania w działalności przedsiębiorstwa - Andrzej Tokarski 7

1.1. Definicja planowania 7

1.2. Cechy charakterystyczne planowania - rodzaje planów 8

1.3. Podstawowe zasady planowania 15


Rozdział 2.

Podstawy metodyczne sporządzania biznesplanu - Andrzej Tokarski 19

2.1. Pojęcie i cechy charakterystyczne skutecznego biznesplanu 19

2.1.1. Korzyści z opracowania biznesplanu 30

2.2. Typowe zastosowanie biznesplanu 32

2.3. Funkcje biznesplanu 40

2.4. Błędy i zagrożenia w sporządzaniu i realizacji biznesplanów 42

2.5. Kryteria oceny biznesplanu i związana z nim odpowiedzialność 49

2.6. Procedura tworzenia biznesplanu 55


Rozdział 3.

Części składowe biznesplanu - Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski 65

3.1. Elementy składowe biznesplanu 65

3.2. Zawartość biznesplanu 68

3.3. Struktura biznesplanu 77


Rozdział 4.

Część wstępna biznesplanu - Maciej Tokarski, Jacek Wójcik 95

4.1. Streszczenie biznesplanu - podsumowanie wykonawcze 95

4.2. Charakterystyka firmy 98

4.3. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia 100


Rozdział 5.

Część merytoryczna biznesplanu - Maciej Tokarski 103

5.1. Analiza rynku i branży 103

5.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego 108

5.3. Analiza strategiczna 113

5.4. Plan marketingowy 133

5.5. Plan finansowy 146


Rozdział 6.

Część końcowa biznesplanu - Jacek Wójcik 167

6.1. Wnioski - plan wdrożeń 167

6.2. Aneks - załączniki 168


Zakończenie 173

Przypisy 175

Bibliografia 182


188 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022