cena netto + 5% vat.
Kształcenie na odległość, nazywane potocznie e-learningiem, znajduje
obecnie zastosowanie niemal w każdej dziedzinie życia społecznego, biznesu, polityki
oraz indywidualnych ludzi.
Książka ta ma na celu zapoznanie z rozległą tematyką e-learnigu oraz
całym spektrum procesów edukacyjnych, w których e-learning może być wykorzystywany.
Jest efektem 12. lat doświadczeń autorki płynących zarówno z praktyki
wdrażania systemów e-nauczania, jak i pracy naukowo-dydaktycznej. Poza wiedzą
teoretyczną książka zawiera wiele przykładów zastosowania przedstawianych rozwiązań
w praktyce, problemów do przemyślenia oraz ćwiczeń pozwalających dostosować nabytą
wiedzę do potrzeb Czytelnika.
Autorka prezentuje m.in.:
• narzędzia, formy oraz tryby kształcenia na odległość,
• przegląd narzędzi technologicznych, za pomocą których nauczanie na
odległość może być realizowane,
• metody i usługi wsparcia procesu e-edukacji,
• metody pomiaru efektywności oraz rentowności e-nauczania.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Edukacja na odległość - podstawowe zagadnienia
1.1.Charakterystyka e-learningu
1.2.Formy e-learningu
1.3.Szkolenie mieszane
1.3.1.Modele szkoleń mieszanych
1.3.2.Zalety szkoleń mieszanych
1.3.3.Wady szkoleń mieszanych
1.4.Standardy e-learningu
1.4.1.Standardy treści szkoleniowej
1.4.2.Standardy systemów kształcenia na odległość
Studium przypadku
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 2. Szkolenia e-learningowe
2.1.Wprowadzenie
2.2.Charakterystyka treści szkoleń e-learningowych
2.3.Opracowywanie szkoleń e-learningowych
2.4.Proces tworzenia szkoleń e-learningowych
2.5.Testy w szkoleniach e-learningowych
2.5.1.Klasyfikacja zadań testowych
2.5.2.Rodzaje testów
2.5.3.Założenia metodyczne dotyczące kryteriów oceny pracy osoby szkolonej
Studium przypadku
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 3. Portale i platformy edukacyjne
3.1.Wprowadzenie
3.2.Portal edukacyjny jako platforma konsolidacji i wymiany wiedzy
3.3.Platforma edukacyjna jako kluczowy element portali edukacyjnych
3.3.1.Funkcje platform edukacyjnych
3.3.2.Główne komponenty platform edukacyjnych
3.3.3.Wdrażanie platform edukacyjnych
3.4.Narzędzia portali edukacyjnych
3.4.1.Platformy typu open source
3.4.2.Porównanie funkcjonalności platform typu open source
3.4.3.Platformy komercyjne
3.4.4.Porównanie funkcji platform komercyjnych
3.4.5.Narzędzia wspierające pracę portali edukacyjnych
3.5.Zarządzanie platformą edukacyjną
3.5.1.Administrator
3.5.2.Kastomizowanie platformy edukacyjnej do potrzeb portalu edukacyjnego
3.5.3.Materiały dydaktyczne na platformie edukacyjnej
3.5.4.Zarządzanie użytkownikami platformy edukacyjnej
Studia przypadków
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 4. Usługi procesu e-nauczania
4.1.Wprowadzenie
4.2.E-nauczanie w organizacji i jej otoczeniu
4.3.Procesy wsparcia mentorskiego w e-nauczaniu
4.4.Bariery efektywnego wykorzystania e-learningu w organizacjach
4.5.Marketing wewnątrzorganizacyjny programów szkoleniowych w formule e-learningu
4.6.Efektywność e-szkoleń
4.6.1.Ocena efektywności e-szkolenia metodą Kirkpatricka
4.6.2.Charakterystyka narzędzi e-learningowych
Studia przypadków
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 5. Perspektywy rozwoju e-learningu
5.1.Kultura nauki i ludzie
5.1.1.Organizacja jutra
5.1.2.Zapewnienie skuteczności procesu uczenia się
5.2.E-learning - trendy oraz prognozy na przyszłość
5.3.Nauczanie na żądanie
Pytania
Literatura zalecana
Aneks. Przykłady szkoleń e-learningowych
Przykład 1. Wybrane fragmenty szkolenia dla menedżerów
Przykład 2. Wybrane fragmenty kursu nauki języka angielskiego
Przykład 3. Wybrane fragmenty szkolenia pracowników "Warty"
Bibliografia
Słowniczek
Indeks
236 stron, B5, oprawa miękka