W swojej poprzedniej książce, zatytułowanej Rewolucja Six Sigma, George Eckes
daje czytelnikom szczegółowe wskazówki dotyczące strategicznych i technicznych
aspektów wdrażania programu Six Sigma. Tym razem koncentruje się na jeszcze
ważniejszym jego elemencie – na tym, co zapewnia jego stabilność i trwałość
w organizacji.
W książce Six Sigma jako trwały element kultury organizacji zaprezentowane
są narzędzia, których użycie przyczyni się do tego, że zmiany, jakie niesie ze sobą
program Six Sigma, spotkają się z odpowiednią akceptacją w twojej
organizacji. Eckes koncentruje się w niej na elemencie kulturowym, który – jeśli
zostanie odpowiednio potraktowany – może znacznie zwiększyć efektywność
„twardych” technik Six Sigma.
Oferując proste i praktyczne metody, Eckes wskazuje na konieczność pracy
z ludźmi, by zmiany zostały zaakceptowane w organizacji na poziomie
kulturowym. W sytuacji, gdy większość dostępnych na rynku pozycji koncentruje
się na aspektach technicznych, on zwraca uwagę na konieczność zrównoważenia
komponentów technicznego i kulturowego. Wyjaśnia, jak konsekwentnie zwiększyć
szanse na przeprowadzenie zmiany organizacyjnej. Pisze między innymi o tym, jak:
• kreować potrzebę wdrożenia programu Six Sigma,
• diagnozować różne typy oporu i przeciwdziałać im,
• kształtować wizję programu Six Sigma,
• zmieniać systemy i struktury, by wspierały nową kulturę Six
Sigma,
• unikać pułapek związanych z kulturową transformacją Six
Sigma,
• rozwijać efektywnych liderów w programie Six Sigma.
Z książki dowiesz się, jak definiować jasne i motywujące cele. Poznasz
też historię porażek i sukcesów związanych z wdrażaniem Six Sigma,
czytając zamieszczone tu studia przypadków.
George Eckes jest założycielem Eckes & Associates, Inc. (EAI),
firmy konsultingowej specjalizującej się we wdrażaniu usprawnień, prowadzeniu szkoleń
i wdrożeń Six Sigma, rozwijaniu organizacji oraz zarządzaniu zmianą. W 1996
roku EAI została wybrana główną firmą doradczą pomagającą General Electric we
wdrażaniu Six Sigma.
Spis treści:
Podziękowania
Wstęp do wydania polskiego
Przedmowa
Wstęp
Rozdział 1.
Akceptacja dla programu Six Sigma - aspekt ignorowany podczas wdrożenia
Rozdział 2.
Kreowanie potrzeby kultury Six Sigma
Rozdział 3.
Przezwyciężanie oporu przeciwko wdrażaniu programu Six Sigma
Rozdział 4.
Kształtowanie wizji, rezultatów i zachowań związanych z programem Six Sigma
Rozdział 5.
Kreowanie kultury Six Sigma
Rozdział 6.
Pomiar kultury Six Sigma
Rozdział 7.
Profile przywódców programu Six Sigma
Rozdział 8.
Pułapki, których należy unikać, kreując kulturę Six Sigma
Zakończenie
Indeks
248 stron, oprawa twarda