ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE UJĘCIE ZASOBOWE


FLOYD S.W. SHERMAN H.D. SIGISMUND H.A.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 86.90 Twoja cena  82,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego.

Autorzy zawarli w niej zagadnienia analizowane podczas prowadzanych przez nich programów MBA i zajęć dla studentów zarządzania, dyrektorów firm, pracowników administracji rządowej i menedżerów organizacji non profit.

Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą:

- definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji,
- rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości,
- cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej,
- tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów,
- zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej,
- prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach,
- kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw,
- znaczenie przywództwa i rola liderów na różnych szczeblach organizacji,
- tworzenie osobistych strategii - planowanie własnej kariery zawodowej.


Spis treści:

Podziękowania
str. 11

Wstęp
str. 13

1. Określanie strategii
str. 15

Jakie są cechy charakterystyczne skutecznej strategii?
str. 18

Jaki wpływ na strategów mają inni stratedzy? W jaki sposób stratedzy przewodzą innym?
str. 28

Dlaczego sukcesy i porażki innych organizacji są istotne?
str. 33

Wnioski dla strategów
str. 36

2. Rozwijanie zasobów
str. 43

Które zasoby firmy wiążą się z przewagą konkurencyjną?
str. 45

Jak wygląda tworzenie i utrzymywanie zasobów konkurencyjnych?
str. 49

Jakie rodzaje ryzyka wiążą się z akumulacją zasobów?
str. 62

Zarządzanie strategiczne akumulacją i wykorzystywaniem zasobów
str. 65

Wnioski dla strategów
str. 68

3. Obsługa klientów
str. 75

Dlaczego relacja z klientem zyskuje na znaczeniu?
str. 78

Co to jest "mentalność usługowa"?
str. 85

Jakie są wskazówki dotyczące modelu biznesowego bazującego na klientach?
str. 90

W jaki sposób firmy gromadzą dane służące identyfikacji i analizie klientów?
str. 95

Czy można przecenić znaczenie relacji z klientem?
str. 102

Wnioski dla strategów
str. 105

4. Poszukiwanie szans
str. 112

Jakie są sygnały, że można wykorzystać szansę?
str. 114

Jak przebiega wykorzystywanie szans?
str. 121

Czym różni się przedsiębiorczość w małej firmie i w korporacji?
str. 130

Czy rozwiązaniem jest działanie na dwa fronty?
str. 139

Wnioski dla strategów
str. 141

5. Konkurowanie z rywalami
str. 149

Czym różnią się od siebie otoczenia konkurencyjne?
str. 151

Co wpływa na potencjał zysku w poszczególnych otoczeniach?
str. 154

Jak siły makro wpływają na ewolucję warunków konkurencyjnych?
str. 162

Jak asymetrie tłumaczą przewagę konkurencyjną?
str. 167

Jakie strategie generyczne służą osiągnięciu przewagi konkurencyjnej?
str. 170

Czym cechuje się hiperkonkurencja?
str. 176

Kiedy rywale współpracują?
str. 178

Wnioski dla strategów
str. 182

6. Określanie modelu biznesowego
str. 190

Jakie są powszechnie spotykane modele biznesowe?
str. 192

Jak analiza łańcucha wartości może się przysłużyć zmianie strategicznej?
str. 203

Jak można wykorzystać cykl życia jako źródło pomysłów dotyczących modelu biznesowego?
str. 210

Czego można się nauczyć od konkurencji, klientów i innych podmiotów?
str. 217

Jaka jest różnica między planami i modelami biznesowymi?
str. 223

Wnioski dla strategów
str. 224

7. Analizowanie strategii korporacyjnej
str. 232

W jaki sposób stratedzy starają się zapewnić przedsiębiorstwu wzrost?
str. 235

Jakie są sposoby realizowania transakcji gospodarczych między firmami?
str. 239

Czy dywersyfikacja może się przysłużyć wykorzystaniu głównych obszarów kompetencji?
str. 247

Kiedy sojusze prowadzą do uczenia się?
str. 258

Wnioski dla strategów
str. 263

8. Myślenie globalne
str. 271

Jakie są wady i zalety dywersyfikacji międzynarodowej?
str. 273

Jak ekspansja międzynarodowa może zwiększyć przewagę konkurencyjną?
str. 275

Jakie są alternatywne strategie ekspansji międzynarodowej?
str. 281

Jakie są alternatywne metody wejścia na rynek?
str. 287

Jakie są istotne różnice międzykulturowe?
str. 294

Wnioski dla strategów
str. 297

9. Odpowiedzialne postępowanie
str. 303

Czym charakteryzuje się zrównoważona strategia?
str. 306

Jak zmieniają się standardy nadzoru właścicielskiego?
str. 307

Jakie siły wewnętrzne sprzyjają odpowiedzialności społecznej?
str. 319

Jakie czynniki nasilają dylematy etyczne?
str. 325

Wnioski dla strategów
str. 331

10. Dbanie o realizację strategii
str. 338

W jaki sposób realizacja strategii może zaspokajać rosnącą potrzebę elastyczności?
str. 341

Jakim zmianom ulega planowanie strategiczne?
str. 352

Jakie są sposoby doskonalenia efektywności poszczególnych pracowników i jednostek?
str. 356

Wnioski dla strategów
str. 362

11. Zarządzanie wiedzą
str. 369

Dlaczego wiedza jest coraz ważniejszym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej?
str. 371

Co charakteryzuje wiedzę potrzebną firmom?
str. 375

W jaki sposób stratedzy zarządzają wiedzą i wykorzystują ją?
str. 380

Przechowywanie wiedzy
str. 386

W jaki sposób systemy organizacyjne wpływają na zarządzanie wiedzą?
str. 391

Jakie są najważniejsze zewnętrzne źródła wiedzy?
str. 395

Wnioski dla strategów
str. 402

12. Zapewnianie przywództwa
str. 411

Jak współcześnie definiuje się przywództwo?
str. 413

Jakie są najważniejsze działania podejmowane przez liderów strategicznych?
str. 416

Jak tworzy się efektywne organizacje i zapewnia ciągłość ich wyników?
str. 426

Wnioski dla strategów
str. 432

13. Tworzenie osobistych strategii
str. 442

Jakie trendy oddziałują na przyszłe możliwości zatrudnienia?
str. 443

Jakim zmianom ulega relacja zatrudnienia?
str. 450

Jakie są najważniejsze elementy planowania kariery?
str. 455

Dlaczego należy dbać o równowagę między życiem prywatnym a zawodowym?
str. 461

Wnioski dla strategów
str. 464

Indeks
str. 469


476 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022