ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.90 40,76   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ NA RYNKU GLOBALNYM


MALARA Z. RZĘCHOWSKI J.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 42.90 Twoja cena  40,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nadmiar informacji oraz wynikający stąd chaos informacyjny wymagają wprowadzania w organizacjach odpowiednich systemów zarządzania informacją i wiążą się z przymusem odpowiedniego jej poszukiwania, gromadzenia, przechowywania, udostępniania i wykorzystywania. Wymóg ten nabiera istotnego znaczenia z uwagi na rosnącą rolę informacji rynkowej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw, zwłaszcza tych, które funkcjonują na rynku globalnym.

Publikacja zawiera pierwsze w Polsce, kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania informacją rynkową, a rozważania teoretyczne prezentowane w książce są poparte przykładami z praktyki gospodarczej i wynikami przeprowadzonych badań i analiz.

Na ich podstawie autorzy przedstawiają stosowane metody i proponują trzy modele zarządzania informacją rynkową, umożliwiające uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki umiejętnemu wykorzystaniu posiadanych zasobów informacyjnych.

Autorzy koncentrują się na takich zagadnieniach, jak:

• informacja rynkowa i jej znaczenie w gospodarce globalnej,

• informacja rynkowa jako determinanta pozycji i przewagi konkurencyjnej,

• zarządzanie informacją rynkową w praktyce gospodarczej,

• modele zarządzania informacją rynkową.

Publikacja jest adresowana do pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i studentów szkół wyższych – zwłaszcza uczelni technicznych – na kierunkach zarządzania oraz zarządzania i inżynierii produkcji Powinna również stanowić wartościową lekturę dla menedżerów oraz wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw.


Spis treści:

Wstęp 5

Rozdział 1. Informacja rynkowa w gospodarce globalnej 13
1.1. Znaczenie informacji na globalnym rynku 13
1.2. Pojęcia i definicje: informacja, dane, komunikacja i informacja rynkowa 16
1.3. Kategorie, cechy i właściwości informacji w otoczeniu rynkowym przedsiębiorstwa 21
1.4. System informacji rynkowej: źródła, sposoby pozyskiwania i gromadzenia informacji rynkowej w przedsiębiorstwie 26
1.5. Przepływ informacji rynkowej w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu 35
1.6. Informacja rynkowa – nośnik wiedzy ekonomicznej o rynku i przedsiębiorstwie 46

Rozdział 2. Informacja rynkowa jako determinanta w tworzeniu pozycji i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku globalnym 56
2.1. Kapitał ludzki – składnik budowy pozycji przedsiębiorstwa na rynku 57
2.2. Kultura organizacyjna – źródło informacji rynkowej w budowaniu pozycji przedsiębiorstwa na rynku globalnym 64
2.3. Informacja rynkowa jako czynnik strukturotwórczy innowacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem 68
2.4. Nośniki informacji rynkowej i narzędzia umacniania oraz podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku 76
2.5. Strategiczna rola informacji rynkowej w budowaniu pozycji
przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji . 96

Rozdział 3. Zarządzanie informacją rynkową w praktyce organizacyjnej przedsiębiorstw globalnych 106
3.1. Przedsiębiorstwa na rynku globalnym – charakterystyka działalności 106
3.2. Zarządzanie informacja rynkową w analizowanych przypadkach 112
3.3. Narzędzia informatyczne i rozwiązania IT wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w umacnianiu pozycji na rynku 131

Rozdział 4. Propozycje rozwiązań służące zarządzaniu informacją rynkową 140
4.1. Model I 142
4.2. Model II 147
4.3. Model III 150

Zakończenie 157
Załączniki 161
Bibliografia 169
Słowniczek 177
Indeks 179


182 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022