ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAK UCZYĆ PRAWNIKÓW DOBREJ KOMUNIKACJI Z KLIENTEM PODRĘCZNIK


SZEROCZYŃŚKA M. MULAK I. /DLA TRENERÓW UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 53.90 Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Niejednokrotnie nawet nie zdajemy sobie sprawy, że sami "hodujemy" sobie trudnych klientów, których później obarczamy całą winą za złą współpracę. Nie wiemy jak ważne jest to, aby osoba pracująca w zawodach prawniczych posiadała pewne podstawowe umiejętności interpersonalne.

Jak się okazuje, nie jest to wcale takie trudne, ale do tego potrzebne są osoby, które w sposób rzetelny i profesjonalny pokierują prawnikiem i pomogą mu wyeliminować z jego postępowania błędy, które popełnia w kontaktach ze swoimi klientami.

Ta książka ma służyć w tym pomocą. Nie rozwiąże wszystkich problemów, które na swej drodze napotka trener takich umiejętności, ale stanowi doskonałą bazę dla dalszego samodzielnego rozwoju i poszukiwania własnych technik i metod kształcenia.

Opatrzona jest wieloma wartościami i praktycznymi wskazówkami, które są cenniejsze, że Autorki zaczerpnęły je z własnego doświadczenia.

Krąg czytelników nie jest zwężony wyłącznie do trenerów umiejętności interpersonalnych, każda osoba pracująca w zawodach prawniczych znajdzie w niej porady i odszuka błędy, którymi opatrzony jest jej kontakt z drugim człowiekiem - przeważnie nie prawnikiem.


Spis treści:

Rozdział I. Zamiast wstępu parę słów o sztuce porozumiewania się, czyli po co prawnikowi umiejętności interpersonalne
1. Typowe problemy rozmów z prawnikami, czyli o kłopotach komunikacyjnych
1.1. Emocje, czyli o stresie podczas wizyty u prawnika
Style i nawyki komunikacyjne, czyli jak zwykle rozmawiamy
Potrzeby i oczekiwania, czyli dlaczego klienci rozmawiają z prawnikami
Czasem wystarczy tak mało, czyli po co i jak poprawiać kontakty z klientami
Czego i kiedy uczyć prawników, czyli dlaczego napisałyśmy tę książkę

Rozdział II. Czy musimy się tak wygłupiać, czyli dlaczego właśnie warsztaty
Czym skorupka za młodu..., czyli jak uczą się dorośli
Techniki warsztatowe, czyli o narzędziach w pracy trenera
Drobne zabawy grupowe, "rozgrzewacze" i "przerywniki‘ (icebreakers)
Gry zadaniowe
Odgrywanie ról (scenki)
Gry symulacyjne
Zadania "papier-ołówek"
Ćwiczenia refleksyjne
Miniwykład
Dyskusje grupowe

Rozdział III. Jak sobie pościelisz..., czyli przygotowanie warsztatu dla prawników
1. Czego warto się dowiedzieć, czyli zbieranie informacji i ustalanie potrzeb
Ze względu na treść
Ze względu na formę
Jak to się robi w klinice prawa, czyli jeden krótki przykład zbierania informacji
2. Po co to wszystko, czyli formułowanie celów
Cechy dobrego celu warsztatowego
Co "przemycamy pomiędzy wierszami", czyli cel poboczny - zmiana postaw
Przy okazji dobrze się bawmy, czyli cel poboczny- integracja
3. Układamy plan
3.1. Zasady układania treści, czyli wymogi dynamiki grupy i gotowości do uczenia się
Stałe punkty planu, czyli wymogi czasowe
Planowanie pojedynczego bloku warsztatowego
Jak to zorganizować, czyli techniczne aspekty układania planu
4. Sprzęt, czyli przygotowanie techniczne warsztatu
Pamięć grupowa
Multimedia, czyli problemy z nowoczesnością
Stoły i krzesła, czyli planowane rozmieszczenie grupy
Identyfikatory i długopisy, czyli niezbędne drobiazgi
Rekwizyty do gier
5. Miejsce warsztatu, czyli gdzie szkolić
Wymagania stawiane sali do wspólnej pracy
Co poza salą, czyli inne pomieszczenia i korytarz
Zostajemy na miejscu czy wyjeżdżamy?
Ludzie, czyli jak przygotować siebie i uczestników
Jeszcze parę drobiazgów organizacyjnych
Termin szkolenia, czyli najlepszy wybór z kalendarza
Czas szkolenia, czyli od rana do nocy
Coś dla ciała, czyli o posiłkach
Spotkanie z kserokopiarką, czyli materiały dla uczestników
Przezorny zawsze zaopatrzony, czyli wszystko się może zdarzyć

Rozdział IV. Trudna sztuka chodzenia po rozpiętej wysoko linie, czyli prowadzenie warsztatu
Mieć w sobie to "coś", czyli umiejętności i kompetencje trenerów
Czas spędzany z grupą, czyli co robić podczas spotkania
Zaczynamy, czyli nawiązanie kontaktu i zawarcie kontraktu
Warsztat w toku, czyli praca wre
Rozstajemy się, czyli dobre zakończenie
Dwoje to już tłum, czyli współpraca pary trenerów
A miało być tak pięknie, czyli sytuacje trudne w pracy z grupą
4.1. Przede wszystkim zapobiegać, czyli o profilaktyce i prewencji
4.2. Gdy dzieje się coś złego, czyli o interwencjach trenerów
Problemy z całą grupą i dynamiką pracy
Komuś dzieje się krzywda, czyli grupa kontra uczestnik
Trudni ludzie, czyli o hodowaniu problemów
5. Trenerzy również uczą się przez doświadczenie, czyli kilka słów o ewaluacji warsztatu

Rozdział V. Co się może przydać prawnikom, czyli treść merytoryczna przykładowych warsztatów umiejętności interpersonalnych
1. Zbieranie informacji w rozmowie z klientem, czyli o aktywnym słuchaniu
Zasady zadawania pytań
Parafraza myśli i uczuć
Dowartościowanie
Zbieranie informacji w rozmowie z klientem, czyli o aktywnym słuchaniu - przykładowy program
2. Trudne rozmowy, czyli o udzielaniu porad i mówieniu z szacunkiem
2.1. Problemy prawników - trudne zachowania klientów
Odmawianie
Konstruktywne wyrażanie niezadowolenia - komunikat ,ja"
Konstruktywne wyrażanie oczekiwań - komunikat
FUO
Konstruktywna interwencja - stopniowanie nacisku
Rezygnacja z konfrontacji - zamiana ocen na opinie
Rezygnacja z konfrontacji - praca z krzywdzącą i niekonstruktywną krytyką
2.2. Problemy klientów, czyli trudne treści i działania prawników
2.3. Trudne rozmowy, czyli o udzielaniu porad i mówieniu z szacunkiem - przykładowy program
3. Komunikacja niewerbalna i stereotypy, czyli o problemach ze spostrzeganiem świata
Komunikacja niewerbalna
Rola różnic kulturowych
Spostrzeganie, uprzedzenia i stereotypy
Komunikacja niewerbalna i stereotypy, czyli o problemach ze spostrzeganiem świata - przykładowy program

Rozdział VI. Warsztaty to dobry początek, czyli jak pomagać w dalszym rozwoju uczestników
1. Proces rekrutacji, czyli po czym poznać dobrego współpracownika
1.1. Jak to się robi w klinice
2. Codzienna praktyka, czyli uczenie podczas pracy
Rozpoczynamy współpracę, czyli o zawieraniu kontraktu
Obowiązki i rutyna, czyli współpraca na co dzień
Kolejne kroki rozmowy oceniającej
Zakończenie współpracy, czyli jak się pożegnać
3. Gdy wszystko straci sens, czyli o wypaleniu zawodowym

Rozdział VII. Zakończenie, czyli ostatnie kilka słów komentarza
Załącznik 1. Zbieranie informacji w rozmowie z klientem, czyli o aktywnym słuchaniu
Gra zadaniowa - "klocki"
Gra zadaniowa - "szybki sąd"
Gra zadaniowa - "dziennikarze"
Ćwiczenie grupowe - "głośny telefon"
Zadania "papier-ołówek" - techniki aktywnego słuchania
Parafraza treści
Odzwierciedlenie uczuć
Dowartościowanie
1.6. Odgrywanie ról (scenki) - podsumowanie aktywnego słuchania
Scenka I: Stare dobre czasy, czyli klient mówi dużo
Scenka II: Niech mi tu państwo nie opowiadają, czyli klient wie lepiej
Scenka III: Nigdy o tym nie opowiem, czyli klient skrzywdzony i zawstydzony
Załącznik 2. Trudne rozmowy, czyli o udzielaniu porad i mówieniu z szacunkiem
2.1. Problemy prawników - zachowanie klientów i ochrona własnych granic
Drobne ćwiczenie w parach - "poproś - odmów"
Drobne ćwiczenie w parach - "zamiana ocen na opinie"
Ćwiczenie w trójkach z obserwatorem -
"bombardowanie krytyką"
Zadania "papier-ołówek" - ochrona własnych granic
Odgrywanie ról (scenka) - Och, bo pan jest taki męski i mądry, czyli podsumowanie obrony własnych granic
2.2. Problemy klientów - zachowania prawników i przekazywanie trudnych treści
Zadanie "papier-ołówek": "trudne pojęcia"
Odgrywanie ról (scenka) - Proszę mnie uważnie posłuchać, czyli klient zrozpaczony
Załącznik 3. Komunikacja niewerbalna i stereotypy, czyli o błędach w spostrzeganiu świata
Ćwiczenie w małych grupach - powiedz to za pomocą słowa "ryba"
Ćwiczenie grupowe - "co on chciał przez to powiedzieć"
Zadanie grupowe - "pierwsze wrażenie"
Zadanie na forum - "ciągi liczb"
Gra zadaniowo-ruchowa - "poszukiwacze"
Gra zadaniowa - "czy potrafisz grać w karty"
Gra zadaniowo-ruchowa - "poczuj się kaleką"
Zadanie refleksyjne - "nikt nie jest wolny od uprzedzeń"
Ćwiczenie w trójkach z obserwatorem: "mój prywatny upiór"
3.10. Odgrywanie ról (scenki): podsumowanie stereotypów, uprzedzeń i komunikacji niewerbalnej
Scenka I: Tacy jesteśmy niezdarni, czyli klienci niepełnosprawni
Scenka II: Dzieci, policja i morze, czyli klient chory psychicznie
Scenka III: To się nie może stać, czyli klient bardzo zagrożony
Załącznik 4. Kilka drobnych ćwiczeń grupowych ("lodołamacze")
4.1. Powitanie - "powiedz mi coś o sobie"
Powitanie - rysujemy herby
Powitanie - "kto to może być", czyli co mamy ze sobą wspólnego
Na rozbudzenie - "precelek"
Na rozbudzenie - "żywe krzesła", czyli "stonoga"
Na rozbudzenie - "wszyscy, którzy"
Dzielenie na mniejsze podgrupy - "gaz o miłym zapachu"
Dzielenie na mniejsze podgrupy - kropki na czole
Dzielenie na mniejsze podgrupy - losowanie
Pożegnanie - "spirala"
Pożegnanie - "sieć z włóczki"
Załącznik 5. Prosta ankieta ewaluacyjna warsztatu
Załącznik 6. Coś do poczytania, czyli wybrana literatura dostępna w języku polskim


390 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022