Jedną z najpotężniejszych sił w dzisiejszym biznesie jest ruch
pozytywnej psychologii – pokonywanie postaw prowadzących do porażek na własne
życzenie oraz rozwijanie naszych talentów i cech pozytywnych. Wiele z zasad
tego nowego myślenia wywodzi się bezpośrednio z koncepcji zawartych
w klasycznym bestsellerze Normana Vincenta Peale’a Moc pozytywnego myślenia,
który przetłumaczono na czterdzieści dwa języki i sprzedano w ponad 22
milionach egzemplarzy.
Dziś, po latach intensywnych badań teoretycznych i terenowych, we
współpracy z Peale Center i najważniejszymi korporacjami USA, Scott Ventrella
zaadaptował większość tych koncepcji, tworząc uporządkowany program dla ludzi
biznesu, pozwalający im osiągnąć wyższe poziomy wyników w życiu osobistym
i zawodowym.
Moc pozytywnego myślenia w biznesie dostarcza każdemu z nas
praktycznych sposóbów rozwinięcia i faktycznego wzmocnienia dziesięciu cech osoby
myślącej pozytywnie.
Nasze wyniki niechybnie osiągną nowe poziomy, kiedy dowiemy się, w jaki
sposób pokonać negatywne bariery związane z naszymi postawami, takie jak strach,
brak pewności siebie i niska samoocena, a w zamian rozwijać cechy, które
charakteryzują osobę myślącą pozytywnie: optymizm, entuzjazm, wiarę, prawość,
odwagę, pewność siebie, determinację, cierpliwość, spokój i skupienie.
Moc pozytywnego myślenia w biznesie zachęca nas do skoncentrowania
się na obiektywnym, racjonalnym myśleniu. W rezultacie zwiększa się zdolność
skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i trudnymi ludźmi, zarówno
w środowisku biznesowym, jak i w życiu osobistym.
SCOTT VENTRELLA współpracuje z Peale Center, jest także
dyrektorem Positive Dynamics, firmy zajmującej się opracowaniem i wdrażaniem
programów poprawy wyników pracy poprzez wykorzystanie wrodzonego potencjału czynnika
ludzkiego. Scott Ventrella jest wykładowcą w Graduate School of Business na
Uniwersytecie Fordhama, wykładał także na uniwersytetach w Columbia, Darthmouth,
Nowym Jorku oraz na Uniwersytecie Connecticut.
Przedmowa: Spuścizna
Część I. Pozytywne myślenie - za i przeciw.
Rozdział 1. Program zwycięstwa
Rozdział 2. Co to znaczy myśleć pozytywnie
Część II. Od destruktywnych myśli do pozytywnych celów
Rozdział 3. Jak działa umysł
Rozdział 4. Źródło negatywnych myśli
Rozdział 5. Wyznaczanie pozytywnych celów biznesowych, afirmacje i wizualizacja
Część III. Siła pobudzająca
Rozdział 6. Dziesięć cech osoby myślącej pozytywnie
Rozdział 7. Siła środkująca
Rozdział 8. Siła podnosząca
Rozdział 9. Siła napędowa
Rozdział 10.Siła przytrzymująca
Pomoce: Arkusz roboczy "Wyzwania w życiu zawodowym"
Podziękowania
240 stron, oprawa miękka