ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WPŁYW FORMY ZATRUDNIENIA NA ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE


MYJAK T.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 48.50 Twoja cena  46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podjęty przez autorkę problem badawczy jest aktualny, oryginalny i odpowiada na zapotrzebowanie praktyki gospodarczej. Badania dotykają wrażliwych i trudno mierzalnych obszarów funkcjonowania organizacji. […] treść dotyczy interesujących i ze wszech miar aktualnych zagadnień, ujmuje przegląd wiedzy kontekstowej i szczegółowej, związanej z trudną do uchwycenia „miękką” sferą zarządzania. Wiedza ta jest niezwykle przydatna menedżerom. Ze względu na walory dydaktyczne, zwłaszcza dotyczące metodyki badań zachowań ludzkich, materiał zawarty w opracowaniu może stać się ważną lekturą dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, a zwłaszcza studiów inżynierskich.

Z recenzji dr hab. Anny Francik, prof. UE


Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ I
Zachowania jednostki w organizacji w kontekście współczesnych wyzwań rynku pracy
1. Istota zachowań człowieka w organizacji
1.1. Człowiek w organizacji
1.2. Pojęcie zachowań w organizacji i inne kwestie terminologiczne
1.3. Motywacja wewnętrzna jednostki w firmie
1.4. Satysfakcja z pracy w zachowaniach jednostki
1.5. Lojalność jednostki wobec organizacji
1.6. Rynek pracy jako wyznacznik zachowań jednostki
2. Ekonomiczno-społeczne czynniki wpływające na postępowanie człowieka
2.1. Pozytywne narzędzia oddziaływania na człowieka
2.2. Czynniki negatywne wywierające wpływ na jednostkę
3. Psychologiczne uwarunkowania zachowań człowieka w organizacji
3.1. Wpływ osobowości na zachowania jednostki
3.2. Postawy wobec pracy
3.2.1. Zadowolenie z pracy
3.2.2. Zaangażowanie w pracę
4. Relacje przełożony-podwładny w kontekście zachowań w organizacji
4.1. Przełożony i podwładny w firmie
4.2. Kształtowanie pożądanych zachowań
4.2.1. Pożądane zachowania przełożonych w firmie
4.2.2. Kreowanie właściwych zachowań podwładnych
4.3. Skutki niewłaściwego postępowania w organizacji
4.3.1. Konsekwencje nieodpowiedniego zachowania przełożonych
4.3.2. Efekty niewłaściwego postępowania podwładnych

ROZDZIAŁ II
Formy zatrudnienia stosowane w organizacjach
1. Rola pracy w życiu człowieka
1.1. Praca jako wartość dla jednostki
1.2. Ekonomiczno-spoleczny wymiar pracy
2. Ewolucja koncepcji zatrudnienia w organizacji
2.1. Rozwój form zatrudnienia
2.2. Klasyczne ujęcie zatrudnienia
2.3. Współczesne poglądy na zatrudnienie w przedsiębiorstwach
3. Prawne aspekty podstaw zatrudnienia
3.1. Istota zatrudnienia
3.2. Zatrudnienie w ramach stosunku pracy
3.3. Stosunek prawa cywilnego w praktyce przedsiębiorstw.
4. Klasyfikacja form zatrudnienia
4.1. Podstawowe informacje o formach zatrudnienia
4.2. Zatrudnienie pracownicze w organizacji
4.3. Zatrudnienie niepracownicze stosowane w przedsiębiorstwach
4.4. Porównanie form pracowniczych i niepracowniczych

ROZDZIAŁ III
Analiza wpływu formy zatrudnienia na wybrane elementy zachowania jednostki w organizacji na przykładzie badań własnych
1. Praktyczne aspekty badań własnych
2. Charakterystyka badanych organizacji i respondentów
2.1. Ogólne informacje o przedsiębiorstwach
2.2. Charakterystyka badanej zbiorowości
3. Stosowane formy zatrudnienia
4. Forma zatrudnienia i inne kwestie personalne w opinii respondentów
5. Forma zatrudnienia a motywacja do pracy
6. Forma zatrudnienia a satysfakcja z pracy
7. Forma zatrudnienia a lojalność wobec firmy

Zakończenie
Literatura
Spis tabel
Spis wykresów. Spis rysunków.
Załącznik 1
Załącznik 2


341 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022