Podręcznik coachingu zawiera
kompletny zestaw narzędzi, technik i informacji pomocnych w pracy coacha.
Zaprezentowano w nim zasady treningu
personalnego wraz ze wskazówkami, jak je stosować w dowolnej sytuacji szkoleniowej -
począwszy od treningu biznesowego po bardziej holistyczny trening rozwoju osobistego.
W książce przedstawiono:
- kluczowe aspekty procesu coachingu wraz z opisem możliwości ich doskonalenia,
- "ścieżkę treningu" - prostą strukturę skutecznej rozmowy
coachingowej,
- opis pojawiających się w trakcie rozmowy coachingowej barier i sposobów ich
pokonywania.
Autorka krok po kroku opisuje proces treningu, prezentując nowe spojrzenie na
typową rozmowę coachingową - od powitania do pożegnania. Daje wiele praktycznych
wskazówek, ćwiczeń oraz przykładów wypowiedzi przydatnych podczas sesji
coachingowych, które pomogą w osiągnięciu większej wprawy i skuteczności.
Książka może stanowić stały punkt odniesienia, będąc znakomitą pomocą w
planowaniu treningów, odświeżaniu umiejętności, a nawet w dostrzeganiu pojawiających
się problemów. Osobom już pracującym w dziedzinie treningu personalnego publikacja ta
oferuje spojrzenie na zagadnienie coachingu z innej perspektywy oraz ciekawe pomysły. Dla
początkujących trenerów będzie pomocnym narzędziem w nauce, ułatwiającym rozwój
zawodowy. Z kolei zapracowani menedżerowie odnajdą tu techniki do wykorzystania w pracy
z zespołem.
Spis treści:
Podziękowania
str. 7
Rozdział 1. Wprowadzenie
str. 9
Cel książki
str. 10
Czym jest trening personalny?
str. 11
Coaching w biznesie
str. 16
Trening personalny - lifestyle coaching
str. 19
Porównanie coachingu i terapii
str. 20
Rozdział 2. Coaching kooperacyjny
str. 23
Czym jest coaching kooperacyjny?
str. 23
Język nakazowy i nienakazowy
str. 23
Cechy dobrego coacha
str. 28
Rozdział 3. Zasady i przykazania coachingu
str. 32
Zasady działania coachów
str. 32
Zaangażowanie we wspieranie szkolonego
str. 33
Budowanie relacji coachingowej na prawdzie, otwartości i zaufaniu
str. 38
Szkolony jest odpowiedzialny za osiągane wyniki
str. 40
Szkolony może osiągnąć wyniki lepsze od aktualnych
str. 43
Koncentracja na myślach i odczuciach szkolonego
str. 45
Szkoleni mogą wypracowywać idealne rozwiązania
str. 46
Rozmowa opiera się na zasadzie równości
str. 50
Rozdział 4. Podstawowe umiejętności coachingowe
str. 52
Czy każdy może prowadzić coaching?
str. 52
Umiejętność pierwsza - budowanie porozumienia i relacji
str. 53
Umiejętność druga - różne poziomy słuchania
str. 72
Umiejętność trzecia - wykorzystywanie intuicji
str. 83
Umiejętność czwarta - zadawanie pytań
str. 88
Umiejętność piąta - zapewnianie pomocnej informacji zwrotnej
str. 102
Rozdział 5. Bariery coachingu
str. 120
Bariery fizyczne i środowiskowe
str. 120
Bariery behawioralne - czego nie robić
str. 122
Rozdział 6. Rozmowy coachingowe - ścieżka treningu
str. 144
Ścieżka treningu - podstawowe zasady
str. 144
Etap pierwszy - rozpoczęcie rozmowy
str. 146
Etap drugi - określenie tematu i celu
str. 148
Etap trzeci - wypracowanie zrozumienia
str. 154
Etap czwarty - formułowanie ustaleń i wniosków
str. 161
Etap piąty - podsumowanie/zakończenie
str. 168
Ścieżka treningu - przyswojenie procesu
str. 169
Rozdział 7. Struktura coachingu - zlecenie i proces
str. 171
Cztery etapy realizacji zlecenia coachingu
str. 172
Etap pierwszy - określenie kontekstu coachingu
str. 174
Etap drugi - osiągnięcie zrozumienia i ustalenie kierunku
str. 185
Etap trzeci - weryfi kacja/potwierdzenie wniosków
str. 198
Etap czwarty - zakończenie
str. 204
Ramy coachingu
str. 211
Rozdział 8. Dojrzałość emocjonalna i coaching
str. 214
Czym jest dojrzałość emocjonalna?
str. 214
Dojrzałość emocjonalna - cztery kompetencje
str. 220
Rozdział 9. Zostać coachem
str. 246
Co to znaczy "zostać coachem"?
str. 246
Po co zostawać coachem?
str. 247
Coaching płatny czy bezpłatny?
str. 248
Profesjonalny coaching - "tylko coaching" czy "coaching i coś
jeszcze"?
str. 250
Jakim jesteś coachem?
str. 252
Jak zostać coachem doskonałym?
str. 254
Rozdział 10. Podsumowanie i zakończenie
str. 258
Główne punkty do zapamiętania
str. 258
Przyszłość coachingu
str. 265
Wykorzystanie nauki
str. 266
Załącznik 1. Dokument analizy coachingu
str. 269
Załącznik 2. Podsumowanie pierwszej sesji
str. 275
Załącznik 3. Formularz informacji zwrotnej
str. 283
292 strony, B5, oprawa miękka