ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.60 50,92   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA W INNOWACYJNYM BIZNESIE WYBRANE ZAGADNIENIA


SZPON J. RED.

wydawnictwo: ECONOMICUS , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 53.60 Twoja cena  50,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa zgodnie z obecnie występującymi uwarunkowaniami rynkowymi związane jest z ciągłym podejmowaniem walki konkurencyjnej. Tylko firmy, które skutecznie potrafią osiągnąć przewagę nad innymi podmiotami obecnymi na rynku są w stanie się rozwijać.

Ostateczny sukces rynkowy zależy zatem od tego czynnika, choć końcowo jest on determinowany przez klienta, poprzez zgłaszane przez niego zapotrzebowanie na produkt. To właśnie popyt będzie warunkował wielkość sprzedaży, a tym samym kondycję finansową i pozycję rynkową przedsiębiorstwa. Przewagę można osiągnąć stosując innowacyjne rozwiązania, zarówno w aspekcie produktowym, jak i terytorialnym. Oczywiście innowacyjność produktowa daje większe możliwości w zbywaniu produktów, bazując na ich niepowtarzalności niż innowacyjność terytorialna związana ze sprzedażą produktów niewystępujących np. na lokalnym rynku. Jednakże można przyjąć, że oba rodzaje innowacyjności są źródłem postępu rozwojowego i umożliwiają wzmocnienie pozycji względem konkurencji.

W zarządzaniu przedsiębiorstwem istotne jest również korzystanie z aktualnych rozważań związanych z planowaniem, organizacją i kontrolą przepływu zasobów w łańcuchach dostaw. Wdrażanie ich w struktury przedsiębiorstwa umożliwia poprawę sprawności i efektywności działania. Takie nowoczesne rozwiązania sprawią, że przedsiębiorstwo będzie elastyczne w funkcjonowaniu, tzn. będzie się płynnie dostosowywać do zmiennych potrzeb klientów. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie zastosowania innowacyjnych rozwiązań z nowoczesnym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w celu zaspokojenia potrzeb klienta. Osiągnięcie tego założenia jest możliwe poprzez połączenie przedsiębiorstwa jako dostawcy z klientem jako odbiorcą dzięki takim rzeczą jak np. skuteczny marketing, logistyka w kontekście integracji, przestrzeń informacyjna z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych związanych z innowacyjną działalnością.


Wstęp

Rozdział I ,
dr Edyta Pawlak
Prowadzenie przedsiębiorstwa innowacyjnego
1.Pojęcie przedsiębiorstwa
2.Klasyfikacja przedsiębiorstw
3.Innowacyjność przedsiębiorstwa
4.Zarządzanie przedsiębiorstwem innowacyjnym

Rozdział II
mgr Joanna Przybylska
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
1.Istota i definicja rynku
2.Mechanizm funkcjonowania podaży i popytu
3.Mechanizm konkurencji
4.Segmentacja rynku

Rozdział III
mgr Agnieszka Barczak
Nowoczesne narzędzia marketingowe
1.Znaczenie promocji w działalności przedsiębiorstwa
2.Innowacyjne działania marketingowe
3.Reklama w Internecie
4.Elementy "Free marketingu"
5.Badania marketingowe

Rozdział IV
dr inż. Jakub Szpon
Integracja przepływów zasobów jako źródło korzyści na przykładzie koncepcji ECR
1.Logistyka w ujęciu zarządzania zasobami w przedsiębiorstwach
2.Tworzenie i funkcjonowanie łańcuchów dostaw
3.ECR jako koncepcja integrująca przepływy
4.Wykorzystanie metod zarządzania ruchem zasobów w ECR na podstawie modelu DRP

Rozdział V
mgr Karolina Sosnowska
Znaczenie informacji w przedsiębiorstwie a społeczeństwo informacyjne
1.Rola komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwem a rynkiem
2.CRM jako skuteczny system zarządzania kontaktami z klientem
3.EDI - elektroniczna wymiana danych w przedsiębiorstwie
4.Praktyczne wykorzystanie informacji w e-biznesie

Rozdział VI
mgr Joanna Sołtys mgr Bartosz Stawarski
Aspekty prawne działalności gospodarczej
1.Status prawny przedsiębiorcy
2.Zasady konkurencji w obrocie gospodarczym
3.Prawo własności intelektualnej
4.Swoboda zawierania umów

Literatura
Spis tabel
Spis rysunków


146 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022