ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACJE JAKO ŹRODŁO KONKURENCYNOŚCI NOWOCZESNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA


SZPON J. OWCZAREK A. STAŃCZUK J. SOSNOWSKA K. NOSAL M. PAWLAK E.

wydawnictwo: ECONOMICUS , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 62.50 Twoja cena  59,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedstawiona publikacja jest interesującym kompendium wiedzy z zakresu wybranych zagadnień ekonomiczno-społecznych powiązanych z innowacjami, przedsiębiorczością, analizą rynku, marketingiem, logistyką oraz informatyką.

Książka opisuje zjawiska innowacyjnej przedsiębiorczości wypełnia lukę informacyjną i stanowi cenny materiał dydaktyczny dla młodych przedsiębiorców oraz dla wszystkich producentów skłonnych rozwijać i doskonalić swoje jednostki organizacyjne.

Autorzy opracowania wykorzystali bogatą literaturę przedmiotu o charakterze podstawowym jak również szereg publikacji aktualnych. Nie zabrakło wśród cytowanych źródeł klasycznych podręczników ekonomicznych autorów krajowych i zagranicznych. Dzięki temu opracowanie wypełnia standardy naukowej kompilacji źródłowej. Jednocześnie ta synteza nosi znamiona oryginalności, gdyż większość definicji operacyjnych poddana została krytycznej ocenie autorów poszczególnych rozdziałów.

Istotnym atutem publikacji jest jej przejrzystość, komunikatywność i duża liczba ilustracji, które uzupełniają tekst oraz wyjaśniają szereg opisanych procesów i zależności. Schematy i wykresy mają dużą wartość poznawczą i ułatwiają odbiór trudniejszych fragmentów opracowania.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział I
mgr Karolina Sosnowska
Organizacja rynku w aspekcie konkurencyjności
1. Istota i pojęcie procesu rynkowego
2. Innowacyjna funkcja konkurencji
3. Fazy rynkowe w procesie konkurencji
4. Korzyści wynikające z funkcjonowania konkurencji w różnych strukturach rynkowych
5. Podstawowe strategie konkurencji

Rozdział II
dr inż. Edyta Pawlak
Innowacje w kulturze organizacyjnej mikro i małych przedsiębiorstw
1. Pojęcie, rodzaje i znaczenie innowacji
2. Modele procesu innowacyjnego
3. Determinanty rozwoju innowacji
4. Bariery w działaniach innowacyjnych
5. Przedsiębiorstwo innowacyjne

Rozdział III
mgr inż. Julita Stańczuk
Kreatywne poszukiwanie atrakcyjnych pomysłów biznesowych
1. Pomysł a koncepcja biznesu
2. Pomysły, jakich poszukujemy. Źródła inspiracji dla pomysłów na działalność gospodarczą
3. Podstawowe kierunki poszukiwań atrakcyjnych pomysłów biznesowych
4. Metody zwiększania efektywności generowania pomysłów
5. Techniki twórczego poszukiwania pomysłów

Rozdział IV
mgr Agnieszka Owczarek
Marketing i badanie rynku jako element działalności gospodarczej
1. Działalność marketingowa w przedsiębiorstwie
2. Promocja i reklama jako elementy marketingu
3. Zarządzanie przedsiębiorstwem a wybór właściwej strategii marketingowej
4. Istota badań marketingowych
5. Gromadzenie danych i narzędzia badań marketingowych
6. Ochrona prawna znaków towarowych

Rozdział V
dr inż. Jakub Szpon
Logistyka a partner biznesowy w nowocześnie zarządzanej firmie
1. Logistyka w ujęciu systemowym
2. Informacja a zarządzanie łańcuchem dostaw
3. Logistyka obsługi kontrahenta
4. Budowa związków partnerskich
5. Koszty logistyczne w ujęciu poziomu obsługi kontrahenta

Rozdział VI
mgr Maciej Nosal
Wykorzystanie narzędzi informatycznych w prowadzeniu działalności gospodarczej
1. Porównanie możliwości oprogramowania komercyjnego oraz niekomercyjnego (Windows, Office, Linux, open source, freeware)
2. Outsourcing usług oraz oprogramowania
3. Handel w Internecie (własny sklep internetowy, pozyskiwanie klientów i kontrahentów)
4. Najtańszy produkt (szukanie produktów, giełdy i porównywarki cenowe produktów)
5. Zarządzanie biurem (kontakty, planowanie czasu pracy, zdalny dostęp)

Literatura
Spis tabel
Spis rysunków


136 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022