Zasady dokumentowania systemu zarządzania
Zasady doskonalenia systemu zarządzania oraz podstawowe
procedury
Książka zawiera praktyczne informacje dotyczące dokumentowania systemu
zarządzania.
Dokumentacja systemu, w tym zwłaszcza Księga Jakości, jest pierwszym
etapem oceny systemu podczas auditu certyfikacyjnego.
Księga Jakości oraz inne elementy dokumentacji są oceniane przez klienta. Na ich
podstawie klient powinien nabrać zaufania do organizacji: być przekonany o jej
wiarygodności i rzetelności. Wdrożony system zarządzania jakością w organizacji
powinien znaleźć bezpośredni wyraz w odpowiednim jego udokumentowaniu.
Usystematyzowana wiedza z zakresu dokumentacji systemu zarządzania jakością
Cenne i praktyczne wskazówki
Przystępny język i fachowe informacje
Jerzy Kowalczyk – wieloletni doradca i konsultant w dziedzinie
zarządzania organizacją. Uczestniczył w ponad 150 wdrożeniach systemów zarządzania,
w organizacjach produkcyjnych i usługowych (administracja, służba zdrowia, szkolnictwo
itp.). Wykładowca w zakresie zarządzania na wielu kursach, seminariach, studiach
podyplomowych. Autor książek i artykułów w dziedzinie szeroko rozumianej jakości.
Spis treści
1. Ogólne przesłanki dokumentowania systemu zarządzania
2. Zasady dokumentowania systemu
2.1. Dokumentowanie systemu z punktu widzenia normy PN ISO 9001:2009
2.2. Hierarchia i struktura dokumentów systemu zarządzania jakością
2.3. Księga Jakości
2.4. Procedury
2.5. Zapisy jakości
2.6. Instrukcje
2.7. Nadzór nad dokumentami systemu
3. Typowe mankamenty występujące przy opracowywaniu dokumentów systemu
zarządzania jakością
32 strony, A5, oprawa miękka