Ludzie w większości są wzrokowcami — najsilniej przemawiają do nas
obrazy.
Wiemy o tym, lecz przygotowując prezentację, zbyt często traktujemy obraz li
tylko jako ozdobny dodatek do treści. Tymczasem umiejętność prowadzenia porywającej
narracji wizualnej bywa nieodzowna w pracy, szczególnie na niektórych stanowiskach.
Dyrektor, menedżer czy trener wiedzą, że od tego, co i jak przekażą słuchaczom,
może zależeć ich stan konta, awans, a czasami nawet sytuacja rynkowa firmy, w imieniu
której przemawiają!
Prezentacje to dziś jedno z podstawowych narzędzi komunikacji biznesowej. Dobrze
opracowana i przeprowadzona prezentacja niesie ze sobą nieodparcie atrakcyjną moc
przekazu. Z tej książki dowiesz się, jak opracowywać koncepty, przekładać je na
język obrazów, przekazywać treści w naturalny, właściwy dla Ciebie sposób.
Znajdziesz tu także inspirujące projekty graficzne oraz omówienia przykładów
wykorzystania prezentacji przez międzynarodowe firmy.
- Jak nawiązać kontakt z różnymi grupami odbiorców?
- Jak zrozumiale zilustrować abstrakcyjne myśli?
- Jak szkicować, kreślić i wzmacniać przekaz diagramów?
- Jak tworzyć grafikę, która ułatwi publiczności przyswajanie
informacji?
- Jak wybierać odpowiednie środki do prezentacji danych?
- Jak przygotowywać prezentacje, które naprawdę inspirują?
- Jak skutecznie wykorzystywać oprogramowanie do prezentacji?
Spis treści:
Przedmowa (12)
Rozdział 1. Nowa wizja prezentacji slajdowych (21)
Rozdział 2. Twórz koncepty, nie slajdy (45)
Rozdział 3. Diagramy (63)
Rozdział 4. Prezentacja danych (83)
Rozdział 5. Designerskie myślenie (101)
Rozdział 6. Rozmieszczenie elementów (111)
Rozdział 7. Zastosowanie elementów wizualnych: tło, kolor i tekst (133)
Rozdział 8. Zastosowanie elementów wizualnych: obraz (177)
Rozdział 9. Ruch (199)
Rozdział 10. Szablony a utrzymywanie porządku (223)
Rozdział 11. Wystąpienie (237)
Rozdział 12. Manifest: pięć twierdzeń o udanych prezentacjach (271)
Źródła (282)
Skorowidz (284)
288 stron, oprawa miękka