Monografia jest pierwszym tego typu kompleksowym opracowaniem naukowym
podejmującym eksplorację wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem w
perspektywie wewnątrzorganizacyjnej w realiach gospodarki opartej na wiedzy.
W sposób systematyczny dokonano tu przeglądu wycinkowej i rozproszonej
literatury w przyjętym obszarze badawczym.
W wyniku identyfikacji istniejącej luki poznawczej zaproponowano autorski
model wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem, który następnie poddano
empirycznej weryfikacji.
Zawarte w pracy wywód teoretyczny oraz empiria rzucają nowe światło na
miejsce i rolę zaufania w zarządzaniu współczesnym innowacyjnym przedsiębiorstwem.
Spis treści:
Rozdział 1. Wprowadzenie
1.1. Tło badań i uzasadnienie podjęcia tematu
1.2. Sformułowanie problemu badawczego
1.3. Cele badań
1.4. Założenia i ograniczenia badawcze
1.5. Struktura pracy
1.6. Ogólny zarys badań
Rozdział 2. Aspekty teoretyczne zaufania organizacyjnego w obszarze nauk o
zarządzaniu
2.1. Pojęcie zaufania
2.2. Istota zaufania organizacyjnego
2.3. Konceptualizacje zaufania organizacyjnego – wielość perspektyw
2.4. Pomiar zaufania organizacyjnego
Rozdział 3. Aspekty teoretyczne wpływu zaufania organizacyjnego na zarządzanie
przedsiębiorstwem
3.1. Wpływ zaufania organizacyjnego na zarządzanie przedsiębiorstwem w świetle
literatury – problemy i konteksty
3.2. Zaufanie a zarządzanie wiedzą
3.3. Zaufanie a innowacyjność przedsiębiorstwa
3.4. Propozycja koncepcji modelu teoretycznego wpływu zaufania na zarządzanie
przedsiębiorstwem
3.5. Operacjonalizacja zmiennych
Rozdział 4. Wpływ zaufania organizacyjnego na zarządzanie przedsiębiorstwem w
świetle badań empirycznych
4.1. Projekt badania
4.2. Metodyka analizy danych empirycznych
4.3. Omówienie badań empirycznych
Rozdział 5. Zakończenie
5.1. Konkluzje końcowe
5.2. Wkład do teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem
5.3. Kierunki przyszłych badań
Załączniki
Literatura
223 strony, B5, oprawa miękka