ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I INNOWACJAMI


BARUK J.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 50.80 Twoja cena  48,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka pt. Zarządzanie wiedzą i innowacjami stanowi pierwszą na polskim rynku próbę powiązania dwóch – dotychczas omawianych oddzielnie – kwestii: zarządzania wiedzą i zarządzania innowacjami w jedną systemową całość, bowiem tworzenie innowacyjności bez odpowiedniego zasobu wiedzy byłoby niemożliwe.

Książka daje odpowiedź napytanie: jak zarządzać wiedzą i innowacyjnościami, aby przedsiębiorstwo rozwijało się.


Spis treści:

Wstęp

1. Wiedza i zarządzanie wiedzą
Wiedza jako zasób współczesnego przedsiębiorstwa
Pojęcie wiedzy
Zarządzanie wiedzą
Modele zarządzania wiedzą
Praktyczne aspekty zarządzania wiedzą

2. Działalność badawczo-rozwojowa jako źródło wiedzy
Istota działalności badawczej i rozwojowej w kontekście działalności innowacyjnej
Działalność badawcza i rozwojowa źródłem wiedzy dla procesów innowacyjnych
Generacje metod zarządzania działalnością badawczo-rozwojowa
Ukierunkowanie działalności badawczo-rozwojowej relacjami produkt-technologia-rynek
Działalność badawczo-rozwojowa - aspekty praktyczne
Uogólnienie wyników

3. Wiedza, kreatywność, działalność innowacyjna
Związek wiedzy z innowacjami
Rola kreatywności w działalności innowacyjnej
Pojęcie innowacji
Wspólne elementy oceny innowacji
Klasyfikacja innowacji
Źródła innowacji
Ewolucja systemów innowacji
Dyfuzja innowacji i jej wpływ na rozwój przedsiębiorstwa

4. Zarządzanie działalnością innowacyjną
Integracja funkcji nauka-technika-produkcja-dystrybucja
Sztuka zarządzania działalnością innowacyjną
Zarządzanie działalnością innowacyjną - ujęcie modelowe Zarządzanie oparte na strategicznej innowacji
Informacja marketingowa i mapa niepewności instrumentami zarządzania działalnością innowacyjną
Koncepcja integracji funkcji marketingowej, innowacyjnej i produkcyjnej
Recepta na wzrost innowacyjności przedsiębiorstwa

5. Zarządzanie ukierunkowane na rozwój pracowników
Znaczenie majątku intelektualnego
Pracownicy właścicielami wiedzy i doświadczenia (przedsiębiorstwo to organizacja społeczna)
Strategiczne aspekty zarządzania ludźmi posiadającymi wiedzę
Wspomaganie innowacyjności kulturą innowacyjną
Przedsiębiorstwo innowacyjne to organizacja ucząca się

6. Istota kapitału intelektualnego i jego struktura
Kapitał intelektualny jako główny składnik wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Pojęcie kapitału intelektualnego
Społeczny kapitał innowacji i jego elementy
Podstawowe aspekty mierzenia kapitału intelektualnego
Elementy kapitału intelektualnego i ich indeksy

7. Odnawianie modelu działalności przedsiębiorstwa szansą na sukces
Gdzie tkwią możliwości długotrwałego wzrostu?
Błędy w zarządzaniu prowadzą do kryzysu przedsiębiorstwa
Styl zarządzania jako element modelu działalności przedsiębiorstwa
Podstawowe aspekty odnowy modelu działalności przedsiębiorstwa
Koncentracja uwagi na klientach
Przykład do naśladowania

8. Organizacyjne aspekty zarządzania działalnością innowacyjną w przedsiębiorstwie
Strukturalne aspekty działalności innowacyjnej
Procesowe aspekty działalności innowacyjnej
Informacyjno-decyzyjne uwarunkowania działalności innowacyjnej
Działalność innowacyjna w świetle cyklu racjonalnego przebiegu działania
Istota zespołowego tworzenia innowacji
Strukturalne aspekty zespołów zadaniowych
Struktura ról w procesie innowacyjnym
Międzyzakładowe grupy innowacyjne

9. Problem czasu w tworzeniu innowacji i jej komercjalizacji
Czasowa koordynacja procesów badawczo-innowacyjnych
Zarządzanie ryzykiem
Za i przeciw pionierowaniu
Rozwój technologii i rozwój rynku jako mierniki powstawania przemysłu

10. Innowacyjność polskich i unijnych przedsiębiorstw oraz jej utrudnienia
Poziom innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych w okresie transformacji gospodarki
Bariery ograniczające działalność innowacyjną polskich przedsiębiorstw
Innowacyjność przedsiębiorstw w byłej Unii Europejskiej i jej utrudnienia
Ocena innowacyjności polskich przedsiębiorstw na tle 15 UE
Wspomaganie innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw

11. Znaczenie innowacji w przedsiębiorstwach państw członkowskich byłej 15 Unii Europejskiej
Udział obrotów pochodzących z nowych lub odnowionych produktów
Udział inwestycji przeznaczonych na innowacje
Główne obszary koncentracji kadry kierowniczej w dziedzinie innowacji
Sposoby dostępu do rozwiniętych technologii
Uogólnienie wyników

12. Czynniki kształtujące silne i słabe strony przedsiębiorstw państw członkowskich dawnej 15 UE w zakresie innowacji
Ocena poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa na tle głównych konkurentów
Czynniki składające się na silne strony przedsiębiorstw w zakresie innowacji
Nie zaspokojone potrzeby przedsiębiorstw w zakresie innowacji
Uogólnienie wyników

13. Szkolenie i edukacja instrumentami wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w byłej 15 Unii Europejskiej
Przeciętna liczba dni przeznaczonych na szkolenie i edukację przypadających na pracownika w ciągu ostatniego roku
Kwalifikacje i kompetencje pracowników wymagające dalszych intensywnych prac dla zwiększenia innowacyjności przedsiębiorstwa
Preferowane miejsca szkolenia najlepiej zapewniające wzrost kwalifikacji i motywacji pracowników
Uogólnienie wyników

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel


408 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022