ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWO W WARUNKACH GLOBALNEJ KONKURENCJI


BALCERZAK A.P. ROGALSKA E. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 38.50 Twoja cena  36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W XXI wieku sukces gospodarczy każdego podmiotu jets uwarunkowany jego zdolnością do stawienia czoła globalnej konkurencji.

Zdolność przedsiębiorstwa, regionu czy też państwa do sprostania konkurencji była od zawsze determinantą ekonomicznego powodzenia oraz dobrobytu. Jednak dzisiejsza globalna konkurencja przyjmuje zupełnie inny wymiar niż zjawisko konkurencji, z jaką zmagały się podmioty gospodarcze przez niemal cały XX wiek. Różnica ta nie sprowadza się wyłącznie do samej intensywności zjawiska, ale można mówić o jego zupełnie nowym wymiarze jakościowym. Najważniejszym wyznacznikiem tej nowej sytuacji jest wyeliminowanie barier nie tylko dla przepływu finalnych produktów, ale także likwidacji ograniczeń dla alokacji niemal wszystkich zasobów gospodarczych ponad granicami państw narodowych. Oznacza to niespotykany wcześniej skok w mobilności wszystkich czynników produkcji oraz czyni współczesny globalny rynek i globalną konkurencję zupełnie innymi, niż było to w okresie silnych państw narodowych i gospodarek oddzielonych wyraźnymi granicami.

Z wprowadzenia


Spis treści:

 

Przedmowa (Marek Jacek Stankiewicz)
Wprowadzenie (Adam P. Balcerzak, Elżbieta Rogalska)

Część I GLOBALNE OTOCZENIE WSPÓŁCZESNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA

Rozdział 1.
Adam P. Balcerzak, Znaczenie wiedzy i innowacyjności w warunkach nowej globalnej gospodarki

Rozdział 2.
Barbara Piotrowska, Gospodarka oparta na wiedzy - istota, cechy, wyzwania dla organizacji

Rozdział 3.
Piotr Maśloch, Globalizacja i jej wpływ na funkcjonowanie polskich przedsiębiorstw

Część II ZNACZENIE NOWOCZESNYCH ROZWIĄZAŃ LOGISTYCZNYCH W GOSPODARCE GLOBALNEJ

Rozdział 4.
Grażyna Karwacka, Logistyka jako narzędzie kształtowania nowych form prowadzenia globalnej działalności gospodarczej

Rozdział 5.
Urszula Słupska, Koncepcja organizacji wirtualnej a zarządzanie logistyczne

Rozdział 6.
Karolina Długołęcka, Offshoring - szansa na rozwój?

Rozdział 7.
Alicja Antonowicz, Franchising jako przykład systemu dystrybucji zintegrowanego pionowo w sektorze handlowym w Polsce

Rozdział 8.
Radosław Pyrek, Charakterystyka systemu wytwarzania - quick response manufacturing

Rozdział 9.
Łukasz Rezmer, Wady, zalety, szanse i zagrożenia dla systemu zarządzania   jakością wg normy ISO 9001:2000

Część III: INNOWACYJNOŚĆ PRODUKTOWA ORAZ ZMIANY ORGANIZACYJNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE

Rozdział 10.
Łukasz Wściubiak, Źródła innowacji zaawansowanych technologicznie firm produkcyjnych sektora MSP w POLSCE

Rozdział 11.
Marta Żukowska, Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach i zmiany w organizacji

Rozdział 12.
Małgorzata Grabus, Model kształtowania zmian kulturowych

Rozdział 13.
Joanna Haffer, Kryteria powodzenia projektów realizowanych w przedsiębiorstwach działających w Polsce w świetle badań empirycznych

Część IV NOWOCZESNE METODY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM

Rozdział 14.
Joanna Tabor, Zarządzanie talentami jako funkcja strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi

Rozdział 15.
Monika Chutnik, Katarzyna Grzesik, Przywództwo wobec nowych wyzwań - świat wirtualnych zespołów

Rozdział 16.
Barbara Jóźwik, Wolontariat pracowniczy jako sposób wyzwalania zaangażowania w pracę

Rozdział 17.
Dorota Chmielewska-Muciek, Typologia kultur organizacyjnych w kontekście zarządzania wiedzą

Rozdział 18.
Barbara Rzeźnik, Partnerstwo w organizacji jako czynnik wzrostu elastyczności oraz konkurencyjności przedsiębiorstw

Rozdział 19.
Hanna Bortnowska, Patrycja Łychmus, Janina Stankiewicz, Możliwości wykorzystania technik szkoleniowych celem upowszechniania etyki podczas
kształcenia pracowników


Część V KONKURENCJA VERSUS WSPÓŁPRACA PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH GLOBALNEJ GOSPODARKI

Rozdział 20.
Dariusz Karaś, Konkurencja i kooperacja przedsiębiorstw w świetle fundamentalnych modeli teorii gier

Rozdział 21.
Monika Golonka, Konkurowanie a współpraca w sektorach globalnych na przykładzie telekomunikacji

Rozdział 22.
Katarzyna Leszczyńska, Czy struktury klastrowe wpływają na konkurencyjność i innowacyjność województwa mazowieckiego?

NOTA O AUTORACH


240 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022