ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJACH GOSPODARCZYCH W WARUNKACH POLSKICH


DZIKOWSKI P.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 52.80 Twoja cena  50,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Analiza źródeł sukcesów i porażek przedsiębiorstw w naturalny sposób prowadzi do osób stojących na ich czele. To oni ponoszą odpowiedzialność za wyniki gospodarcze uzyskiwane w coraz bardziej konkurencyjnym i nieprzewidywalnym otoczeniu gospodarczym, w którym kreatywność, umiejętność dostrzegania wyłaniających się zmian i wyciągania wniosków, a jednocześnie zdolność do przekonywania innych może zagwarantować przetrwanie i rozwój.

Dynamiczny rozwój techniki sprawił, że można stworzyć imitację wszystkiego – poza Człowiekiem, a w szczególności takim, który, posiadając predyspozycje przywódcze, potrafi je świadomie kształtować i efektywnie wykorzystywać.

Autor przedstawił kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej.

Książka przeznaczona jest zarówno dla praktyków: przedsiębiorców, menedżerów, osób aspirujących do pełnienia ról kierowniczych, jak i dla studentów ekonomii i zarządzania wyższych uczelni, gdyż zawiera wiele praktycznych analiz i przykładów osadzonych w realiach polskich.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO – GENEZA I CHARAKTERYSTYKA – PODSTAWOWE POJĘCIA I DEFINICJE

1.1. Geneza i definicja przywództwa
1.2. Podstawowe teorie i modele przywództwa

Rozdział 2. KIERUNKI DALSZEGO ROZWOJU TEORII PRZYWÓDZTWA

2.1. Przywództwo transformacyjne, charyzmatyczne i wizjonerskie
2.2. Uwarunkowania kulturowe przywództwa
2.3. Model przywództwa złożonego w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy

Rozdział 3. ZADANIA PRZYWÓDCY W ORGANIZACJI DZIAŁAJĄCEJ W NIEPRZEWIDYWALNYM OTOCZENIU GOSPODARCZYM

3.1. Nowy paradygmat na linii przełożony – podwładny
3.2. Przywódca w roli nadającego znaczenie relacjom

Rozdział 4. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH KOMPETENCJI PRZYWÓDCZYCH

4.1. Osobiste kompetencje przywódcze
4.2. Zespołowe kompetencje przywódcze
4.3. Strategiczne kompetencje przywódcze

Rozdział 5. SKUTECZNOŚĆ PRZYWÓDCZA OSÓB KIERUJĄCYCH ZESPOŁAMI – NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW

5.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań
5.2. Skuteczność zachowań, działań i postaw przywódczych kadry kierowniczej w obrębie poszczególnych kompetencji przywódczych
5.3. Studium przypadku – kompetencje przywódcze w organizacji
5.3.1. Analiza zachowań, postaw i działań przywódczych prezesa na podstawie działalności przedsiębiorstwa Astromal w latach 1980–2008
5.3.2. Analiza zachowań, postaw i działań przywódczych prezesa firmy Astromal
5.3.3. Charakterystyka działalności Centrum PISOP w latach 2003–2007
5.3.4. Analiza zachowań, działań i postaw przywódczych prezesa Centrum PISOP

Rozdział 6. PRÓBA OCENY WPŁYWU ZACHOWAŃ, DZIAŁAŃ I POSTAW PRZYWÓDCZYCH KADRY KIEROWNICZEJ NA ROZWÓJ WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW

6.1. Lider koordynatorem i animatorem procesu rozwoju przedsiębiorstwa
6.2. Kluczowe praktyki przywódcze na podstawie przeprowadzonych studiów przypadków

WNIOSKI

SPIS TABEL, WYKRESÓW I RYSUNKÓW

BIBLIOGRAFIA


224 strony, B5, oprawa miękka

msp

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022