W książce "Strategy Maps" autorzy za pomocą rzeczywistych
przykładów z doświadczeń czołowych firm pokazują, w jaki sposób ułożyć mapy
strategiczne, które pozwolą organizacjom:
- uprościć ich strategie i uczynić je łatwiejszymi do zrozumienia przez
wszystkich pracowników;
- zidentyfikować, które strategie najbardziej przyczynią się do odniesienia
sukcesu;
- dopasować dostępną technologię, kapitał i kadrę w celu uzyskania lepszego
wpływu na końcowy wynik;
- znaleźć ewentualne luki i niedociągnięcia w zamierzeniach i odpowiednio
wcześniej je skorygować.
Robert S. Kaplan – professor finansów w Harvard Business School, doctor honoris
causa uniwersytetów w Stuttgarcie, Łodzi i Waterloo. Światowy autorytet w dziedzinie
strategii, planowania i pomiaru efektywności działań w biznesie, konsultant
największych firm amerykańskich i europejskich. Laureat wielu prestiżowych nagród w
dziedzinie finansów, strategii biznesowych i doradztwa.
David P. Norton – prezes Balanced Scorecard Collaborative oraz Renaissance
Worldwide, cenionych firm konsultingowych zajmujących się pomiarem efektywności i
doskonaleniem organizacji. Prowadzi wykłady na temat zarządzania i strategii w różnych
miejscach świata. Twórca (wraz z R. S. Kaplanem) nowatorskiej strategii zarządzania –
strategicznej Katy wyników.
Spis treści:
Przedmowa
Podziękowania
część I
PRZEGLĄD
1.Wprowadzenie
2.Mapy strategii
część II
PROCESY TWORZENIA WARTOŚCI
3.Procesy zarządzania operacyjnego
4.Procesy zarządzania klientem
5.Procesy innowacyjne
6.Procesy regulacyjne i społeczne
część III
AKTYWA NIEMATERIALNE
7.Dopasowywanie aktywów niematerialnych do strategii przedsiębiorstwa
8.Gotowość kapitału ludzkiego
9.Gotowość kapitału informacyjnego
10.Gotowość kapitału organizacyjnego
część IV
BUDOWANIE STRATEGII I MAP STRATEGII
11.Dostosowywanie mapy strategii do indywidualnej strategii
12.Planowanie kampanii
część V
STUDIA PRZYPADKÓW
13.Organizacje sektora prywatnego
14.Organizacje sektora publicznego
15.Organizacje non profit
Bibliografia
488 stron, B5, oprawa miękka