ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.89 52,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORGANIZACJE W PRAKTYCE STUDIA PRZYPADKU DLA STUDENTÓW ZARZĄDZANIA


KOSTERA M. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 54.89 Twoja cena  52,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wielowątkowość przypadków, gęstość opisu i bogaty kontekst, w jakim przedstawione są problemy zarządzania, dają szerokie możliwości zastosowania książki.

Przypadki podobne są do klasycznych harwardzkich case’ów, przede wszystkim ze względu na swoją złożoność i objętość, a także wielowarstwowość – nie istnieje jedno właściwe rozwiązanie przypadków.

Ambicją autorów jest przedstawienie materiału, który w interesujący sposób można analizować na wiele sposobów przez wiele lat. Istnieją także istotne różnice – przede wszystkim bliższe nam, polskie realia; poza tym gęstość opisu i nasycenie kontekstem, charakterystyczne dla badań etnograficznych (choć nie wszystkie przypadki są etnografiami), umożliwiające wielostronne wykorzystanie i pogłębioną refleksję. Przypadki nie są wąskie, „techniczne”, dostosowane do jednego przedmiotu czy podręcznika, lecz dają możliwość analizowania ze względu na wiele różnych aspektów, na zajęciach z wielu przedmiotów, z wielu ujęć i perspektyw. Można także porównywać przypadki między sobą pod wybranym kątem, poszukując efektów synergetycznych, podobieństw i różnic, tworząc metaprzypadki, pokazujące systemowe uwarunkowania zarządzania.

- prof. Monika Kostera, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski


Spis treści:

ROZDZIAŁ 1
Monika Kostera
Wprowadzenie: Studium przypadku w edukacji menedżerskiej
Miejsce edukacji menedżerskiej we współczesnym świecie
Studium przypadku w dydaktyce zarządzania
Jak przygotować przypadek do dyskusji na zajęciach?
Dyskusja nad przypadkiem
Układ książki

ROZDZIAŁ 2
Ewa Kruk, Arkadiusz Kłos, Monika Kostera
Szef, zespół i Muza: Zarządzanie organizacją artystyczno-kulturalną
Wstęp
Część I: Firma
Część II: Szef
Część III: Zespół

ROZDZIAŁ 3
Przemysław Hensel
Media i transformacja: Zarządzanie zmianą
Wstęp
Część I: Charakterystyka organizacji i jej kontekstu
Część II: System producencki w BBC
Część III: Historia zmian w polskiej organizacji mediowej

ROZDZIAŁ 4
Maciej Ramus
Próby radykalnych zmian w strukturze organizacyjnej: Między kreatywnością a dyspozycyjnością
Wstęp
Część I: Instytucja - kontekst polityczny i instytucjonalny
Część II: Instytucja - w gorsecie struktury?
Część III: Sytuacja w branży mediów elektronicznych - zaostrzenie konkurencji

ROZDZIAŁ 5
Aleksander Chrostowski, Waldemar Czachorowski
Doradztwo organizacyjne: Obrazy z życia doradców
Wstęp
Część I: Formułowanie problemów organizacyjnych
Część II: Logika projektowania
Część III: Diagnoza i projektowanie zmian

ROZDZIAŁ 6
Agnieszka Postuła, Jolanta Kośny
Informatycy a programiści: studium przypadku
Wstęp
Część I: Organizacje IT
Część II: Profesja informatyka
Część III: Idealny informatyk - idealny świat

Bibliografia
O autorach


293 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022