ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

AKTYWNE ÆWICZENIA SZKOLENIOWE UCZENIE PRZEZ DO¦WIADCZENIE ZESTAW Z CD


SILBERMAN M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 255.00 Twoja cena  242,25 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja stanowi wyj±tkowy zbiór siedemdziesiêciu piêciu oryginalnych aktywnych æwiczeñ szkoleniowych, promuj±cych uczenie siê przez do¶wiadczanie.

Ich autorem jest znany i ceniony twórca metod aktywizuj±cych w szkoleniach - Mel Silberman.

Aktywne æwiczenia szkoleniowe zosta³y opracowane w taki sposób, aby by³y zaskakuj±ce, dynamiczne, pe³ne dramaturgii i zapewnia³y niezapomniane wra¿enia. Dziêki temu szkolenie pozostaje d³u¿ej w pamiêci jego uczestników, gwarantuje osi±gniêcie celów szkoleniowych i pozwala uzyskaæ trwa³e efekty. Æwiczenia powsta³y na podstawie trzydziestopiêcioletniego do¶wiadczenia autora w zawodzie trenera i projektanta szkoleñ. W trakcie aktywnych æwiczeñ szkoleniowych stosuje siê gry, symulacje, scenki i wizualizacje, które anga¿uj± zarówno my¶lenie, jak i emocje uczestników. Zamieszczone w tym zbiorze æwiczenia stanowi± cenn± podpowied¼ i ¼ród³o inspiracji dla trenerów, by mogli samodzielnie projektowaæ i udoskonalaæ proces aktywnych szkoleñ oparty na metodzie uczenia przez do¶wiadczanie.

Æwiczenia mo¿na wykorzystaæ przy omawianiu takich zagadnieñ, jak:

  • zapoznawanie siê i komunikacja,
  • zachowanie asertywne,
  • wywieranie wp³ywu na inne osoby,
  • konflikt i negocjacje,
  • kreatywno¶æ a rozwi±zywanie problemów,
  • usprawnianie pracy zespo³owej,
  • wymiana informacji zwrotnych,
  • przywództwo,
  • szkolenie i coaching pracowników,
  • zrozumienie innych osób,
  • sprzeda¿ i obs³uga klienta,
  • budowanie zespo³u,
  • szkolenie szkoleniowca.

Publikacja jest przeznaczona dla trenerów pragn±cych rozwijaæ i ulepszaæ swoje programy szkoleniowe. Zawarte w niej wskazówki, instrukcje i propozycje æwiczeñ umo¿liwiaj± prowadz±cym zorganizowanie ciekawych i efektywnych zajêæ, a ich uczestnikom zdobycie wiedzy i do¶wiadczenia w wymienionych dziedzinach.


Spis tre¶ci:

Wstêp
str. 11

Podziêkowania
str. 15

Przedmowa
str. 17

Wprowadzenie
str. 19

Czê¶æ I
Zapoznawanie siê
str. 29


Æwiczenie 1
Ko³o alfabetyczne: jak poprzez zabawê nauczyæ siê imion i nie tylko
str. 31

Æwiczenie 2
CV grupy: kim jeste¶my jako grupa
str. 33

Æwiczenie 3
To, co wspólne: poznawanie siê
str. 35

Æwiczenie 4
Prognozy: zgadywanki o wspó³uczestnikach
str. 37

Æwiczenie 5
Rundka zapoznawcza: krótka autoprezentacja
str. 39

Æwiczenie 6
Co kryje imiê? Moja historia
str. 41

Czê¶æ II
Komunikacja
str. 43


Æwiczenie 7
¯etony komunikacji: æwiczenie kszta³tuj±ce ¶wiadomo¶æ
str. 45

Æwiczenie 8
Komunikacja bezpo¶rednia: wy piszecie scenariusze
str. 47

Æwiczenie 9
Wyja¶nianie skomplikowanych kwestii: unikanie zalewu informacji
str. 49

Æwiczenie 10
Zapewnienie uczestnictwa: stosowanie ró¿nych form dyskusji
str. 55

Czê¶æ III
Zachowanie asertywne
str. 63


Æwiczenie 11
Konfrontacja z pracownikami: pokonywanie lêku
str. 65

Æwiczenie 12
Asertywny komunikat: wyra¿enia wprowadzaj±ce
str. 71

Æwiczenie 13
Perswazja niewerbalna: ocena jej wp³ywu
str. 77

Æwiczenie 14
Odmowa wykonania niewygodnych pró¶b: rozwijanie sztuki mówienia "nie"
str. 79

Æwiczenie 15
Sk³adanie skarg i ¿±danie zmiany: æwiczenie umiejêtno¶ci
str. 85

Czê¶æ IV
Wywieranie wp³ywu na inne osoby
str. 89


Æwiczenie 16
Rzeka aligatorów: ró¿ne postrzeganie tych samych cech
str. 91

Æwiczenie 17
Najpierw pytanie: najlepszy sposób na pokonanie oporu
str. 97

Æwiczenie 18
Wywieranie wp³ywu na inne osoby: cztery scenki
str. 101

Æwiczenie 19
Zastosowanie techniki "stopa w drzwi": unikanie odmowy
str. 107

Czê¶æ V
Konflikt i negocjacje
str. 111


Æwiczenie 20
Postrzeganie konfliktu: gra w kojarzenie s³ów
str. 113

Æwiczenie 21
Co wnosisz do sytuacji konfliktowych: analiza ró¿nych stylów
str. 117

Æwiczenie 22
Walka o 10 000 dolarów: praca nad rozwi±zaniem konfliktu
str. 123

Æwiczenie 23
Zamiana ról: przyjêcie stanowiska drugiej strony
str. 129

Æwiczenie 24
Ocena sposobu rozwi±zywania konfliktu: nasze kontra wasze
str. 131

Æwiczenie 25
Przerwanie impasu: dzia³ania prowadz±ce do postêpu
str. 135

Czê¶æ VI
Kreatywno¶æ a rozwi±zywanie problemów
str. 141


Æwiczenie 26
Przygotowania do burzy mózgów: kreatywne rozgrzewki
str. 143

Æwiczenie 27
Roz³o¿enie na czê¶ci: pokaz techniki zwiêkszaj±cej kreatywno¶æ
str. 151

Æwiczenie 28
Burza mózgów na kartce: alternatywny sposób werbalnego generowania pomys³ów
str. 155

Æwiczenie 29
Inspiruj±ce wycinanki: uwolnij umys³
str. 157

Æwiczenie 30
Postawienie siê w sytuacji innej osoby: przyjêcie jej punktu widzenia
str. 161

Æwiczenie 31
Podejmowanie decyzji po burzy mózgów: zawê¿enie liczby mo¿liwo¶ci
str. 165

Czê¶æ VII
Ró¿norodno¶æ
str. 169


Æwiczenie 32
Przynale¿no¶æ do mniejszo¶ci: symulowanie codziennej rzeczywisto¶ci
str. 171

Æwiczenie 33
Jestem ciekaw: pytania, które bali¶cie siê zadaæ
str. 175

Æwiczenie 34
Wyja¶nienie nieporozumieñ: o mnie i o takich jak ja
str. 179

Æwiczenie 35
Uwolnienie wspomnieñ: ujawnienie informacji na swój temat w zró¿nicowanej grupie
str. 183

Czê¶æ VIII
Usprawnianie pracy zespo³owej
str. 187


Æwiczenie 36
G³osowanie wielokrotne: konstruktywny sposób podejmowania decyzji
str. 189

Æwiczenie 37
Rotacja prowadz±cych: przeæwiczenie skutecznego sposobu prowadzenia szkolenia
str. 193

Æwiczenie 38
Wymiana kartek: wyj±tkowy sposób pobudzania dyskusji
str. 199

Æwiczenie 39
Trudno¶ci z g³osowaniem wiêkszo¶ciowym: zbieg okoliczno¶ci
str. 203

Æwiczenie 40
Zmiana zasad: modyfikacja procesu grupowego
str. 207

Æwiczenie 41
Poskromienie ego: narzêdzie dla osób prowadz±cych szkolenia dla zespo³ów
str. 211

Czê¶æ IX
Wymiana informacji zwrotnych
str. 215


Æwiczenie 42
Metafory zwierzêce: uzyskiwanie szczerych informacji zwrotnych
str. 217

Æwiczenie 43
P³atki pszeniczne kontra p±czki: przekazanie skutecznych informacji zwrotnych
str. 227

Æwiczenie 44
Ocena oddzia³ywania s³ów: praktyczne aspekty przekazywania informacji zwrotnych
str. 233

Æwiczenie 45
Gdy przekazywanie lub uzyskiwanie informacji zwrotnych stanowi wyzwanie: twoja rada
str. 239

Czê¶æ X
Przywództwo
str. 243


Æwiczenie 46
Roleta okienna: prezentacja ró¿nych podej¶æ do procesu podejmowania decyzji
str. 245

Æwiczenie 47
Odbicie lustrzane: do¶wiadczanie blasków i cieni przywództwa
str. 249

Æwiczenie 48
Opuszczenie strefy komfortu: krótkie æwiczenie po¶wiêcone zmianom
str. 255

Æwiczenie 49
Potencjalne zmiany: marzenia wykraczaj±ce poza status quo
str. 261

Czê¶æ XI
Szkolenie i coaching pracowników
str. 267


Æwiczenie 50
Robienie motyli: liczy siê nie to, co mówisz
str. 269

Æwiczenie 51
Nauka przyjazna dla mózgu: zastosowanie czterech kluczowych zasad
str. 277

Æwiczenie 52
Rozwijanie umiejêtno¶ci dziêki odgrywaniu scenek: liczne mo¿liwo¶ci
str. 285

Æwiczenie 53
Elementy skutecznego coachingu: obserwacja procesu
str. 293

Æwiczenie 54
Zademonstruj, ale nie mów: podnoszenie poprzeczki
str. 297

Czê¶æ XII
Zrozumienie innych osób
str. 301


Æwiczenie 55
Unikanie etykietek: obiektywna interpretacja zachowania
str. 303

Æwiczenie 56
B±d¼ zaciekawiony, a nie rozjuszony: piêæ sposobów na zrozumienie innych osób
str. 311

Æwiczenie 57
Porównywanie siebie do innych: w poszukiwaniu podobieñstw i ró¿nic
str. 315

Æwiczenie 58
Trzy K: co sprawia, ¿e ludzie s± trudni
str. 319

Czê¶æ XIII
Sprzeda¿ i obs³uga klienta
str. 325


Æwiczenie 59
Skuteczna prezentacja handlowa: æwiczenie na rozgrzewkê
str. 327

Æwiczenie 60
Niezadowoleni klienci: jak ich do siebie przekonaæ ?
str. 331

Æwiczenie 61
Doradzaæ albo nie doradzaæ: ocena stylu sprzeda¿y
str. 337

Æwiczenie 62
Filozofia sprzeda¿y w twojej firmie: w jaki sposób traktujecie klientów ?
str. 341

Czê¶æ XIV
Budowanie zespo³u
str. 345


Æwiczenie 63
Etapy rozwoju zespo³u: segregowanie kart
str. 347

Æwiczenie 64
Reklama telewizyjna: niezwyk³e æwiczenie po¶wiêcone budowaniu zespo³u
str. 353

Æwiczenie 65
Kreatywne budowanie domu: æwiczenie oparte na pracy w zespole
str. 355

Æwiczenie 66
Metoda akwarium: obserwacja procesu grupowego
str. 357

Æwiczenie 67
Sk³adanie papierowych kubeczków: symulacja dotycz±ca organizacji ucz±cej siê
str. 361

Æwiczenie 68
Czy jeste¶ graczem dru¿ynowym? Zachowanie graczy dru¿ynowych
str. 367

Æwiczenie 69
Papierowe samoloty: potencja³ tkwi±cy we wspó³pracy
str. 373

Czê¶æ XV
Szkolenie szkoleniowca
str. 377


Æwiczenie 70
Aktywne Wakacje Sp.z o.o.: zagadnienia a cele
str. 379

Æwiczenie 71
Wyzwania zwi±zane z projektowaniem: plan osi±gniêcia celów szkoleniowych
str. 383

Æwiczenie 72
Energizery: sposób na pobudzenie grupy szkoleniowej
str. 387

Æwiczenie 73
Czy to ci siê kiedy¶ przytrafi³o? Zapewnienie skuteczno¶ci zespo³owego uczenia siê
str. 391

Æwiczenie 74
Style szkolenia: trzy kontinua
str. 397

Æwiczenie 75
Wielo¶æ mo¿liwo¶ci: poszerzenie w³asnego repertuaru szkoleniowego
str. 399

O autorze
str. 401


402 strony, skoroszyt A4 + CD ROM

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022