PRAKTYCZNY PRZEWODNIK PO TAJEMNICACH SUKCESU TOYOTY!
W światowym bestsellerze Droga Toyoty Jeffrey Liker
przedstawił zasady zarządzania firmą, które sprawiają, że jej produkty mają opinię
znakomitych jakościowo i niezawodnych.
Tym razem w książce Droga Toyoty – Fieldbook wraz
z wieloletnim pracownikiem koncernu Davidem Meierem pokazuje, jak z sukcesem
wcielać w życie zasady Drogi Toyoty.
Dowiedz się, w jaki sposób zbudować filozofię redukcji
kosztów i stworzyć kulturę skłaniającą pracowników do natychmiastowego
rozwiązywania problemów. Jak kształtować liderów, którzy będą żyli tą kulturą,
jak sprawić, by firma stała się prawdziwą organizacją stale uczącą się,
rozwijającą i zaspokajającą potrzeby klientów oraz jak zapewnić sobie
długofalowy sukces.
Książka zawiera narzędzia diagnostyczne, arkusze robocze
i ćwiczenia – w dużej części stworzone na podstawie narzędzi stosowanych
w Toyocie – dzięki czemu każdy może opracować własny arsenał, dostosowany do
specyfiki swojej firmy. Co jednak najistotniejsze, pozwala zrozumieć sposób myślenia
kryjący się za wszystkimi tymi narzędziami i podejściami, dzięki czemu każdy
może wykorzystać model 4P Toyoty i zintegrować go trwale z filozofią
własnej organizacji.
Model 4P Toyoty składa się z następujących czterech
elementów:
FILOZOFIA (ang. philosophy) – firma to narzędzie
służące do tworzenia wartości dodanej dla klientów, społeczeństwa, społeczności
lokalnej i partnerów.
PROCES (ang. process) – liderzy przestrzegający właściwych procesów
uzyskują pożądane rezultaty, w tym długofalową redukcję kosztów
i poprawę jakości.
PRACOWNICY I PARTNERZY (ang. people/partners) – wartość
organizacji zwiększa się poprzez stawianie wyzwań pracownikom i partnerom firmy.
Dzięki temu zyskują oni możliwość rozwoju umiejętności i zwiększania
pewności siebie.
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW (ang. problem solving) – nieustanne
rozwiązywanie zasadniczych problemów to siła napędowa procesu uczenia się
organizacji.
JEFFREY K. LIKER jest profesorem inżynierii
przemysłowej i operacyjnej oraz współtwórcą programu japońskiego zarządzania
technologią na University of Michigan. Jego teksty ukazywały się m.in.
w „Harvard Business Review” i „Sloan Management Review”.
DAVID MEIER jest prezesem Lean Associates, dziesięć
lat pracował jako lider grupy w Toyota Motor Manufacturing. Obecnie pomaga
organizacjom reprezentującym różnorodne branże poznawać Drogę Toyoty.
578 stron, Format: 18,5x23 cm, oprawa miękka