ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACJE W ROZWIJANIU KONKURENCYJNOŚCI FIRM ZNACZENIE WSPARCIE


PERENC J. HOŁUB-IWAN J. RED. / PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 53.90 Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacje są obecnie najistotniejszym czynnikiem rozwoju i konkurencyjności współczesnych gospodarek. Doświadczenia polskich przedsiębiorstw wskazują, że jesteśmy bardzo mało innowacyjni. Zdaniem wielu przedsiębiorców przyczyną jest brak środków na rozwój i wdrażanie innowacji. Badania jednak dowodzą, że nie tylko trudności w pozyskaniu kapitału ograniczają innowacyjność. Przede wszystkim trzeba mieć wiedzę, pomysł, wolę działania i strategię. Celem tej publikacji jest takie przedstawienie najnowszej wiedzy związanej z innowacjami, które ułatwi przełożenie jej na praktykę gospodarcza.

Publikacja stanowi kompendium wiedzy o innowacyjności.

Obejmuje swym zakresem zarówno aspekty prawne i instytucjonalne, jak i organizacyjne czy ekonomiczne. Przedstawia również przykłady zastosowań, które mogą stać się inspiracja dla praktyków gospodarczych.

Książka składa się z czterech części, omawiających takie problemy, jak:

  • współczesna gospodarka a innowacje;
  • innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej;
  • wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw;
  • innowacje w praktyce – studia przypadków.

Spis treści:

Wstęp

Część pierwsza. Współczesna gospodarka a innowacje

Rozdział 1. Rola Państwa i rządu w kształtowaniu innowacyjnej gospodarki (Marian Strużycki, Barbara Bojewska)
1.1. Konkurencyjność gospodarki
1.2. Znaczenie innowacyjności przedsiębiorstw
1.3. Bariery innowacyjności przedsiębiorstw
1.4. Polityka innowacyjna - szansę dla innowacyjności przedsiębiorstw
1.5. Instrumenty polityki innowacyjnej

Rozdział 2. Istota współczesnych innowacji - specyfika, kierunki, trendy (Piotr Niedzielski, Katarzyna Łobacz)
2.1. Napędzająca rola innowacji
2.2. Szerokie i wąskie definicje innowacji
2.3. Procesy innowacyjnego uczenia się przedsiębiorstw
2.4. Modele zamknięte i otwarte procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie
2.5. Ewolucja paradygmatu innowacji technicznej

Rozdział 3. Innowacje w przepisach prawnych (Krzysztof Gulda)
3.1. Innowacje w dokumentach rządowych
3.2. Ustawa o działach administracji rządowej - przypisanie innowacyjności do Ministerstwa Gospodarki
3.3. Ustawa o zasadach prowadzenia polityki rozwoju - miejsce polityki innowacyjnej w polityce rozwoju
3.4. Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej - fundament realizacji polskiej polityki innowacyjnej
3.5. Instrumenty finansowe i organizacyjne kreowania innowacji
3.6. Ustawa o utworzeniu Polskiej Agenq‘i Rozwoju Przedsiębiorczości - wdrażającej polską politykę innowacyjną
3.7. Ustawa o Krajowym Funduszu Kapitałowym - kapitał dla innowacyjnych firm
3.8. Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym - komercjalizaq‘a dorobku naukowego
3.9. Ustawa o zasadach finansowania nauki i inne ustawy dotyczące organizacji badań naukowych w Polsce - podażowa strona innowacji

Rozdział 4. Finansowanie innowacji (Przemysław Pluskota)
4.1. Formy i rodzaje finansowania innowacji
4.2. Fundusze kapitału zalążkowego
4.3. Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe
4.4. Kapitał wysokiego ryzyka - anioły biznesu, fundusze venture capital
4.5. Fundusze uenture capital
4.6. Mezzanine
4.7. Pozostałe źródła finansowania innowacji

Rozdział 5. Problemy w finansowaniu nauki i innowacji w Polsce (Józef Perenc)
5.1. "Osiągnięcia" nauki w Polsce
5.2. Kierunki zmian w ustawie o finansowaniu nauki

Część druga. Innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej

Rozdział 6. Przewaga konkurencyjna gospodarki jutra (Bogdan Nogalski)
6.1. Czynniki determinujące przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw
6.2. Zrównoważony rozwój - zrównoważone przedsiębiorstwo
6.3. Odpowiedzialny biznes - partnerstwo przedsiębiorstwa, właścicieli i interesariuszy
6.4. Elastyczne i zmienne postawy oraz rozwiązania organizacyjne
6.5. Kapitał intelektualny i wiedza
6.6. Przedsiębiorczość
6.7. Edukacja i kształcenie
6.8. Wyzwania w kontekście społeczeństwa przyszłości

Rozdział 7. Kreatywność usług (Aniela Styś)
7.1. Sektor usług w gospodarce
7.2. Kreatywność w gospodarce przyszłości

Rozdział 8. Marketing innowacji i innowacje w marketingu (Joanna Hołub-Iwan, Leszek Gracz)
8.1. Obszary marketingu w zarządzaniu procesem innowacyjnym
8.2. Marketing popytu i podaży - wybór modelu innowaq‘i
8.3. Badania marketingowe w procesie poszukiwania innowacyjnych pomysłów
8.4. Proces dyfuzji innowacji na rynku
8.5. Proces rozwoju nowego produktu
8.6. Działania marketingowe w Internecie
8.7. Innowacyjne działania marketingowe poza Internetem

Rozdział 9. Jakość produktu jako element przewagi konkurencyjnej w marketingu (Maciej Urbaniak)
9.1. Cechy jakościowe produktów
9.2. Jakość z punktu widzenia konsumenta i dostawcy
9.3. Rola międzynarodowych standardów zarządzania w zapewnieniu jakości produktów i procesów z nimi związanych
9.4. Ocena cyklu życia według standardów ISO serii 14040
9.5. Wpływ kraju wytwarzania produktu na postrzeganie jego jakości

Rozdział 10. Innowacje w obsłudze logistycznej klienta (Jacek Szołtysek)
10.1. Klient: suweren, wasal czy współdecydent
10.2. Klient w koncepcji logistyki
10.3. Obsługa logistyczna
10.4. Koncepcje zorientowane na klienta

Rozdział 11. Wdrażanie innowacji nietechnologicznych w sektorze MSP w Polsce (Monika Wojtkiewicz)
11.1. Specyfika innowacyjności sektora małych i średnich przedsiębiorstw
11.2. Innowacje nietechnologiczne i ich udział w praktyce MSP w Polsce
11.3. Zastosowanie innowacji nietechnologicznych w sektorze MSP w Polsce

Część trzecia. Wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw

Rozdział 12. Organizacyjne uwarunkowania innowacji w przedsiębiorstwie (Anna Strychalska-Rudzewicz)
12.1. Wewnętrzne determinanty procesów innowacyjnych
12.2. Struktury organizacyjne w przedsiębiorstwie biorące udział w tworzeniu innowacji
12.3. Opcje struktury organizacyjnej w procesie rozwoju produktu
12.4. Priorytety w działaniu organizacji macierzowych

Rozdział 13. Instytucje wsparcia biznesu i innowacji w Polsce (Jerzy Ruszała)
13.1. Instytucje wsparcia biznesu i innowacji w Polsce
13.2. "Mapa pomocy" instytucji otoczenia innowacji

Rozdział 14. Parki technologiczne (Grzegorz Krzoś)
14.1. Definicje parku technologicznego
14.2. Zasoby i potencjał parków technologicznych
14.3. Parki technologiczne głównym benefiq‘entem "Dyfuzji innowacji" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG)
-przykład dobrej praktyki

Rozdział 15. Partnerstwo publiczno-prywatne (Krystyna Brzozowska)
15.1. Definicje i istota partnerstwa publiczno-prywatnego
15.2. Formy partnerstwa publiczno-prywatnego
15.3. Wady i zalety partnerstwa publiczno-prywatnego
15.4. Warunki dobrej implementacji PPP

Rozdział 16. Klastry jako forma integracji przedsiębiorstw (Magdalena Małachowska)
16.1. Klastry i inicjatywy klastrowe - spory definicyjne
16.2. Klastry jako miernik rozwoju gospodarczego
16.3. Czynniki sukcesu inicjatyw klastrowych
16.4. Problemy i bariery rozwoju klastrów w Polsce
Aneks. Innowacje w praktyce - studia przypadków

Rozdział 17. Utrzymanie klienta dzięki zastosowaniu interakcyjności na przykładzie rozgłośni radiowej (Adam Rudawski)
17.1. Marketing interakcyjny rozgłośni radiowej
17.2. Model hipermedialnej komunikacji ze słuchaczem

Rozdział 18. E-biznes - główne obszary innowacji (Artur Olczak)
18.1. E-biznes - zakres działalności i znaczenie dla rozwoju gospodarczego
18.2. Etapy rozwoju e-biznesu
18.3. Innowacje na elektronicznym rynku B2B
18.4. Innowacje na elektronicznym rynku detalicznym
18.5. Główne zagrożenia i bariery ograniczające rozwój e-biznesu

Rozdział 19. Innowacyjne działania marketingowe w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przez promocję marek miast i regionów (Agnieszka Wala)
19.1. Marketing terytorialny
19.2. Marka miejsca jako centrum uwagi
19.3. Branding - pojęcie i znaczenie w nadawaniu marek i promocji miejsc
19.4. Obszary i źródła innowacji w działaniach promocyjnych miast i regionów w aspekcie tworzenia i promocji wizerunków marek w budowaniu

Rozdział 20. Założenia tworzenia prywatnych zakładów klinicznych oraz innowacje w obsłudze pacjentów (doświadczenia niemieckie) (Michał Wasylko).
20.1. Problemy systemu opieki zdrowotnej w Niemczech w kontekście oczekiwań obsługi pacjenta
20.2. Prywatne ubezpieczenia
20.3. Fazy i proces obsługi pacjenta
20.4. Przykłady innowacyjnych rozwiązań w obsłudze pacjenta (doświadczenia niemieckie)

Rozdział 21. Ramowy program finansowania innowacji transportowych w województwie zachodniopomorskim do 2015 r. (Józef Perenc)
21.1. Strategia rozwoju transportu w województwie zachodniopomorskim
21.2. Infrastruktura portowa bazy kontenerowej na Ostrowie Grabowskim
jako innowacja w porcie Szczecin-Swinoujście

Zakończenie
Bibliografia
Indeks


376 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022