Klasyka zarządzania. Złota kolekcja. Pakiet 3 książek
W poszukiwaniu doskonałości w biznesie
Thomas J. Peters & Robert H. Waterman J
r.
W poszukiwaniu doskonałości w biznesie od dawna jest pozycją obowiązkową
w szkołach biznesu, jest przywoływana podczas licznych konferencji i trzymana
na niejednej szafce nocnej. Opierając się na badaniu czterdziestu trzech najlepiej
prowadzonych firm amerykańskich z różnorodnych obszarów biznesu, autorzy opisują
w niej osiem podstawowych zasad zarządzania – stymulujących działanie,
zorientowanych na ludzi i maksymalizujących zyski – które stanowią źródło
sukcesu tych przedsiębiorstw. Ten fenomenalny bestseller przedstawia w dostępny
i praktyczny sposób jakże ważne dla współczesnego czytelnika zainteresowanego
zarządzaniem zasady.
Menedżer skuteczny
Peter F. Drucker
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko
pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale
nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru czy specjalnych talentów. Na efektywność
składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta
książka. Peter Drucker, pracując przez 45 lat z dziesiątkami menedżerów
najrozmaitszych organizacji, nigdy nie natknął się na choćby jednego menedżera „z
natury”, który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się
efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą
naturą.
Strategia konkurencji
Michael E. Porter
Oto klasyczne dzieło Michaela E. Portera. Wynosi nas wysoko ponad horyzont znanych od lat
wymiarów konkurencyjności, tak że wyraźniej dostrzegamy, dlaczego jedne firmy stają
się wschodzącymi gwiazdami swoich sektorów, a inne spadają z rynkowego
firmamentu. Tworząc biznesplany, plany strategiczne i plany marketingowe, używamy
narzędzi stworzonych przez Michaela E. Portera, nawet jeśli o tym nie wiemy. Pięć
sił Portera, konkurencyjność i łańcuch wartości to tylko niektóre
z pojęć, które Porter zaproponował, a świat zaakceptował
i zastosował. Czas usystematyzować tę wiedzę i używać jej bardziej
świadomie.
1156 stron, 3 książki w etui