- Wpadłeś na świetny pomysł?
- Zamierzasz go wdrożyć?
- Najpierw musisz go OBRONIĆ!
Masz dobry pomysł? Ułatwiający ludziom życie, podnoszący dochody Twojej
firmy, taki, który zmieni oblicze świata? A może po prostu wymyśliłeś małą
innowację, która znajdzie zastosowanie w zaciszu Twojego własnego domu? Gratulacje!
Tyle że teraz przed Tobą niełatwe zadanie - doskonale przygotować, przedstawić i
przede wszystkim OBRONIĆ swój wyjątkowy pomysł!
Jeśli chcesz, aby Twoja idea nie zatrzymała się na umysłowej blokadzie rozmówców,
jeśli marzysz o tym, by ludzie mieli szansę z niej skorzystać, użyj metody
proponowanej w tej książce. Jest ona rzadko stosowana lub też rzadko stosowana
właściwie, dlatego masz pewność, że Twoi oponenci nie będą mieli gotowych recept na
jej obalenie. Metoda, o której mowa, nie wymaga ani niezwykłych umiejętności
krasomówczych, ani też wyjątkowej charyzmy. Doskonale sprawdza się za to w ogniu
walki, pozwalając jednocześnie okazać szacunek oponentom oraz formułować jasne i
rozsądne odpowiedzi, osłaniające dobry pomysł przed ostrzałem. Metoda zaproponowana
przez autorów pozwala na jeszcze więcej; umożliwi Ci wykorzystanie ataku do własnych
celów, gdy przeciągniesz na swoją stronę niezdecydowanych.
- Przygotuj się na wszystkie typowe i irytujące ataki, stosowane przez ludzi
wokół.
- Odpowiadaj na każdy atak w sposób prosty, jasny, zdroworozsądkowy i dosadny.
- Poznaj przykłady prawdziwych sytuacji, prezentujące działanie tej metody w
praktyce.
- Sprawdź, jak można zastosować tę metodę do wprowadzania zmian na wielką
skalę.
Spis treści:
Przedmowa (7)
Część I. Opowieść o Środkowie
ROZDZIAŁ 1. Śmierć dobrego planu (15)
ROZDZIAŁ 2. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część pierwsza (21)
ROZDZIAŁ 3. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część druga (47)
ROZDZIAŁ 4. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część trzecia (63)
Część II. Metoda
ROZDZIAŁ 5. Cztery sposoby na zabicie dobrego pomysłu (79)
ROZDZIAŁ 6. Sprzeczna z intuicją strategia ratowania dobrych pomysłów (93)
ROZDZIAŁ 7. 24 ataki i odpowiedzi na nie (111)
ROZDZIAŁ 8. Ściąga: jak ratować dobre pomysły? (171)
DODATEK. Jak nasza metoda pomaga przeprowadzić zmiany na wielką skalę (177)
O autorach (187)
192 stron, oprawa twarda