Opracowanie jest jednym z nielicznych na polskim rynku, bezpośrednio
odnoszących się do motywatorów pozapłacowych.
Poza podręcznikowymi, związanymi z problematyką motywowania pracowników
zagadnieniami teoretycznymi, w publikacji zawarto materiały stanowiące bazę propozycji
i sprawdzonych rozwiązań zagranicznych i polskich.
Praca ta jest szczególnie polecana zarówno menedżerom średniego i niższego
szczebla oraz kreującym w organizacjach strategię personalną top-menedżerom, jak i
osobom studiującym zagadnienia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Podstawy teoretyczne motywowania pracowników
1.1. Istota i znaczenie motywowania w organizacji
1.2. Ewolucja teorii motywowania
1.2.1. Wczesne koncepcje teoretyczne
1.2.2. Przedmiotowe ujęcie motywacji
1.3. Implikacje wybranych koncepcji teoretycznych
Rozdział 2. System motywacyjny w organizacji
2.1. Modelowe ujęcie systemu motywacyjnego
2.2. Sposoby oddziaływania systemu motywacyjnego
2.3. Struktura i determinanty systemu motywacyjnego
2.4. Motywowanie w kontekście procesu kadrowego
2.5. Nieprawidłowości występujące w systemach motywacyjnych
Rozdział 3. Motywowanie pozapłacowe w sektorze przedsiębiorstw
3.1. Wzrost udziału motywatorów pozapłacowych w motywowaniu pracowników
3.2. Standardy i osobliwości motywowania pozapłacowego na świecie
3.3. Motywowanie pozapłacowe w Polsce
3.4. Przegląd motywatorów pozapłacowych
3.5. Rozwiązania zwiększające skuteczność oddziaływania motywatorów pozapłacowych
3.6. Motywatory pozapłacowe a doskonalenie jakości
Rozdział 4. Motywowanie pozapłacowe w administracji publicznej
4.1. Specyfika administracji publicznej w kontekście motywowania pozapłacowego
4.2. Dobre praktyki motywowania pozapłacowego w administracji na świecie
4.3. Stan motywowania pozapłacowego w polskiej administracji na przykładzie urzędów
miejskich
4.4. Perspektywy rozwoju motywowania pozapłacowego w urzędach
Bibliografia
216 stron, B5, oprawa miękka