ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.80 64,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE W JEDNOCZĄCEJ SIĘ EUROPIE


KRZYKAŁA-SCHAEFER R. RED.

wydawnictwo: WSB POZNAŃ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 67.80 Twoja cena  64,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak duże znaczenie ma kultura narodowa w działalności gospodarczej i w jakim stopniu otoczenie kulturowe ma wpływ na metody zarządzania zasobami ludzkimi?

Czy istnieją potwierdzenia owocnych przeszczepów zagranicznych stylów i sposobów zarządzania?

a może różnice kulturowe i wynikające z nich nieporozumienia proces ten znacznie utrudniają lub wręcz uniemożliwiają/ Jakie funkcje i role na arenie międzynarodowej powinni spełniać menadżerowie XXI wieku?

Jak rozwijać i doskonalić ich kompetencje w wymiarze europejskim, by zwiększyć szanse rozwoju i owocnej współpracy w wielokulturowej Europie?


Na te i szereg innych pytań próbują odpowiedzieć autorzy niniejszej monografii, polecanej zarówno studentom, pracownikom nauki, jak i praktykom zainteresowanym problemami zarządzania w warunkach globalizacji i integracji.


Spis treści:

I. Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur

Jurgen Rothlauf
Rozważania na temat zarządzania międzykulturowego

Jolanta Szaban
Kierowanie w warunkach międzykulturowych. Wyzwania dla menadżerów

Marian Mroziewski
Intelektualne aspekty narodowych stylów zarządzania

Dorota Simpson
Uwarunkowania kulturowe jako determinanta stylów przywództwa. Badanie tolerancji polskich menedżerów w stosunku do przedstawicieli innych kultur

Susanne Blazejewski
Wartości jako wymiar kultury. Wpływ wartości podstawowych i wiodących na działania międzynarodowej kadry kierowniczej

Renata Krzykała-Schaefer, Heine-Jurgen Stiting
Zarządzanie firmą NIVEA Polska Sp. z o.o. jako dobry przykład europejskiego zarządzania na skrzyżowaniu kultur w okresie mariażu organizacyjnego

Anna Murdoch
Szok kulturowy a adaptacja w nowym kraju: przegląd i ocena literatury. Implikacje dla badaczy i praktyków zarządzania międzykulturowego

II. Komunikacja międzykulturowa w zarządzaniu

Justyna Kuklasińska
Komunikacja międzykulturowa jako wyzwanie dla współczesnej współpracy ponad granicami

Mirosław Matosek
Komunikacja i kultura biznesu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Emilia Wąsikiewicz-Firlej
Style rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy: podejście międzykulturowe

Ludmila Kolaćkova, Ivana Nekvapilov 
Kształtowanie kompetencji socjokulturowej u menadżerów poprzez dydaktykę języka obcego

III. Międzynarodowe praktyki zarządzania zasobami ludzkimi

Tadeusz Leczykiewicz
Kompetencje interkulturowe-determinant sukcesu kadry menadżerskiej w wielokulturowej Europie

Iwona Korcz
Kompetentne zarządzanie i przywództwo w wielokulturowej Europie

Bernadetta Matuszak-Loose
Kształtowanie kompetencji w zakresie Landem i Kulturkunde w zarządzaniu interkulturowym firm międzynarodowych

Sylwia Białas
Kulturowe podłoże różnic i podobieństw w wybranych praktykach zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach francuskich i niemieckich

Renata Krzykała-Schaefer
Rozwijanie inteligencji kulturowej (CQ) kadry menedżerskiej na przykładzie firmy Henkel

Magdalena Andrałojć
Pakiet wynagrodzeń w świetle różnic kulturowych

Bernt Mayer
Rozwijanie zarządzania międzykulturowego jako wyzwanie dla współczesnych organizacji. Rezultaty projektu transgranicznego i wnioski dla firm

IV. Dylematy europejskiego zarządzania marketingowego

Małgorzata Bartosik-Purgat
Style życia konsumentów międzynarodowych w świetle badań segmentacyjnych

Richard Nicholls
Interakcje międzykulturowe w kontekście świadczenia usług - ujęcie interkulturowe

Torsten Tristan Straub, Uma Suthersanen
Reklama porównawcza w świetle prawa europejskiego. W kierunku bardziej liberalnej polityki


355 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022