ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 55.44 52,67   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DETERMINANTY POPYTU MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW NA KREDYT HANDLOWY


ZAWADZKA D.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 55.44 Twoja cena  52,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka prezentuje bogatą wykładnię wiedzy z zakresu modeli kredytu kupieckiego oraz motywów korzystania z tej formy finansowania.

Autorka przedstawia zarówno wady, jak i zalety każdego z podejść, czyniąc liczne analogie do uznanych obecnie sposobów postrzegania tej problematyki. W książce podejmowany jest ważny problem funkcjonowania małych firm w aspekcie zarządzania finansami w obszarze kredytu handlowego.


Spis treści:

WSTĘP

Rozdział 1
POPYT NA KREDYT HANDLOWY W TEORIACH EKONOMICZNYCH
1.1. Motywy wyboru kredytu handlowego przez przedsiębiorstwa
1.2. Asymetria informacyjna i koszty transakcji w decyzjach kredytowych
1.3. Wpływ monetarnych instytucji finansowych na wykorzystanie kredytu handlowego
1.4. Tradycyjne modele kredytu handlowego
1.4.1. Model optymalnej wielkości kredytu handlowego R.A. Schwartza
1.4.2. Model teoretyczny E.M. Chant i D.A. Walkera
1.4.3. Model popytu na kredyt handlowy G.E. Elliehausena i J.D. Wolkena
1.5. Współczesne tendencje w badaniach kredytu handlowego

Rozdział 2
CZYNNIKI TRANSAKCYJNE I FINANSOWE W BADANIACH EMPIRYCZNYCH POPYTU MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW NA KREDYT HANDLOWY
2.1. Wpływ czynników finansowych na popyt małych przedsiębiorstw na kredyt handlowy w badaniach E.M. Chant i D.A. Walkera
2.2. Model G.E. Elliehausena i J.D. Wolkena popytu małych przedsiębiorstw na kredyt handlowy w ujęciu empirycznym
2.2.1. Postać parametryczna modelu
2.2.2. Zmienne objaśniające
2.2.3. Estymacja parametrów modelu
2.2.4. Ocena relatywnego znaczenia zmiennych transakcyjnych i zmiennych finansowych
2.2.5. Prawdopodobieństwo skorzystania z kredytu handlowego przez małe przedsiębiorstwa
2.2.6. Model logitowy prawdopodobieństwa dokonania opóźnionych płatności przez małe przedsiębiorstwa
2.3. Ocena popytu małych przedsiębiorstw na kredyt handlowy w świetle badań empirycznych M. A. Petersena i R.G. Rajana
2.4. Popyt małych przedsiębiorstw na kredyt handlowy w ocenie N. Wilsona,
C. SingletoniB. Summers
2.4.1. Zmienne objaśniające
2.4.2. Estymacja parametrów modelu
2.4.3. Prawdopodobieństwo skorzystania z kredytu handlowego przez małe przedsiębiorstwa
2.4.4. Prawdopodobieństwo dokonania opóźnionej płatności
2.5. Popyt na kredyt handlowy w badaniach Y.Ziane‘a
2.5.1. Zmienne objaśniające
2.5.2. Estymacja parametrów modelu
2.5.3. Prawdopodobieństwo dokonania opóźnionej płatności
2.6. Synteza wyników

Rozdział 3
POPYT MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW NA KREDYT HANDLOWY - UJĘCIE MODELOWE I WERYFIKACJA EMPIRYCZNA
3.1. Założenia badawcze i metodologia badań
3.2. Charakterystyka próby badawczej
3.3. Estymacja parametrów modelu popytu małych przedsiębiorstw na kredyt handlowy
3.4. Weryfikacja łącznej istotności zmiennych transakcyjnych i zmiennych finansowych
3.5. Znaczenie czynników transakcyjnych i finansowych w ocenie popytu małych przedsiębiorstw na kredyt handlowy

Rozdział 4
OCENA WPŁYWU ZMIENNYCH TRANSAKCYJNYCH I FINANSOWYCH NA POPYT MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW NA KREDYT HANDLOWY W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ ANKIETOWYCH
4.1. Metodologia badań
4.2. Charakterystyka próby badawczej
4.3. Estymacja parametrów modelu popytu małych przedsiębiorstw na kredyt handlowy z uwzględnieniem zmiennych behawioralnych
4.4. Ewaluacja łącznej istotności zmiennych transakcyjnych i zmiennych finansowych
4.5. Ocena czynników wpływających na prawdopodobieństwo skorzystania z kredytu handlowego w finansowaniu dostaw przez małe przedsiębiorstwa
4.6. Badanie czynników determinujących prawdopodobieństwo dokonania opóźnionych płatności przez małe przedsiębiorstwa
4.7. Rozszerzenie zakresu zmiennych objaśniających popyt małych przedsiębiorstw na kredyt handlowy

Rozdział 5
CZYNNIKI DETERMINUJĄCE POPYT MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW NA KREDYT HANDLOWY-OCENA PORÓWNAWCZA
5.1. Porównanie czynników wpływających na wykorzystanie kredytu handlowego przez małe przedsiębiorstwa
5.2. Zróżnicowanie czynników wpływających na popyt na kredyt handlowy w grupie małych przedsiębiorstw
5.3. Motywy opóźnionych płatności małych przedsiębiorstw
5.4. Porównanie znaczenia czynników transakcyjnych i czynników finansowych dla wykorzystania kredytu handlowego przez małe przedsiębiorstwa

PODSUMOWANIE
KIERUNKI DALSZYCH BADAŃ
ZAŁĄCZNIK 1
Tablice korelacji zmiennych
ZAŁĄCZNIK 2
Zastosowanie regresji probitowej do określenia wpływu motywów transakcyjnych i motywów finansowych na prawdopodobieństwo skorzystania przez małe przedsiębiorstwa z kredytu handlowego oraz do określenia wpływu tych motywów na prawdopodobieństwo dokonania opóźnionych płatności przez te podmioty
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW


288 stron, B5, oprawa miękka

msp

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022