Biznes międzynarodowy nie tylko w praktyce, ale również jako przedmiot
badań nabiera coraz większego znaczenie. Stały rozwój procesów globalizacji wymaga od
menedżerów coraz większej znajomości międzynarodowego otoczenia, w którym przyszło
im działać. Umiejętność poruszania się na międzynarodowej i międzykulturowej
płaszczyźnie aktywności posiada decydujące znaczenie nie tylko dla kierownictwa
międzynarodowych korporacji, ale również dla zarządzających małymi i średnimi
przedsiębiorstwami.
Autorzy mają nadzieję, zaprezentowane opracowanie będzie przydatne nie tylko w procesie
nauczania studentów zarządzania i biznesu międzynarodowego, ale również dla praktyki
gospodarczej, ułatwiając zrozumienie procesów i zmian zachodzących w sferze biznesu
międzynarodowego oraz ich tendencji rozwojowych.
Wprowadzenie (Jerzy Schroeder)
Krzysztof Fonfara, Robert Szczepański, Źródła przewagi konkurencyjnej w
świetle teorii zasobowej firmy - międzynarodowa analiza porównawcza
Beata Stępień,Monika Sulimowska-Formowicz,Konkurencyjność przedsiębiorstw
międzynarodowych -poszukiwanie źródeł przewagi
Radosław Owczarzak, Zarządzanie produkcją i logistyką w obliczu globalizacji
Beata Stępień, Przedsiębiorstwo międzynarodowe - trudności analityczne
Barbara Jankowska, Branża a procesy internacjonalizacji i globalizacji
Paweł Śliwiński, Strategia zarządzania długiem zagranicznym w
przedsiębiorstwu międzynarodowym
Konrad Sobański, Różnice w kosztach finansowania a skłonność
przedsiębiorstw do zadłużania się w walutach obcych
Rafał Śliwiński, Słabości polityki internacjonalizacji małych i średnich
przedsiębiorstw w Polsce w okresie transformacji
Małgorzata Bartosik-Purgat, Szok kulturowy oraz jego przezwyciężanie w
aspekcie międzynarodowych strategii personalnych
Aleksandra Hauke, Czynniki kultury polskiej, francuskiej i duńskiej wpływające
na budowanie zaufania oraz transfer wiedzy wśród przedsiębiorstw sieciowych
160 stron, B5, oprawa miękka